Olej 10W-40 API SJ
Moderátor: Colommbo
Re: Olej 10W-40 API SJ
CD je zastarala ale v 15W40 sa da zohnat: Shell mozno by si motor posmaknul ak chces 10W40 tak potom uz v CF
API SJ 10W40 : Mobil Esso Millers nemam najmensiu obavu ze by bol niektory z tychto olejov zly aj ked su len v API SJ p.s. ziadne ACEA ani nic podobne ma nezaujima
API SJ 10W40 : Mobil Esso Millers nemam najmensiu obavu ze by bol niektory z tychto olejov zly aj ked su len v API SJ p.s. ziadne ACEA ani nic podobne ma nezaujima
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej 10W-40 API SJ
Aha,zkousel jsi ho shanet,uz vime,proc 'jezevcik'.
Re: Olej 10W-40 API SJ
Jerome,jak muzes napsat 'len SJ', v te dobe se oleje pohybovaly na vrcholu,nez nejaci blbouni zacli uvazovat nad nejakejma usporama paliva,ekologii,...,no bohuzel,diky umelemu snizovani visko,by i ACEA,mela byt voditkem pri vyberu. Pro me teda urcite. Kdyz 'snizenky' nebyly,bylo 'S a Sae' smerodatne.
- Colommbo
- Příspěvky: 9944
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej 10W-40 API SJ
Mám a moc dobrej, heč...! http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... O-5W-50-5LJezevcik píše:Můj výrobce předepisuje CD. To bych si nohy ušoupal....
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Olej 10W-40 API SJ
Řekl bych, že nemáš úplně pravdu Cituji:Jipocar píše:Jenze vsechny zminene oleje a vsechny u nas bezne dostupne oleje maji krome obycejnych a celkove malo vykonnych API norem jeste vysoce vykonne ACEA a mnohdy jeste vykonejsi normy automobilek, takze veskera snaha o v dobrem slova smyslu obycejny API SJ olej jde total do kopru. I treba API SM je nekolikanasobne prevyseno ACEA A3/B3 a nemluve o beznych tuctovych normach automobilek.
Motorové oleje do motorových vozidel jsou rozděleny do výkonnostních tříd dle evropské normy ACEA (Association des Constructeurs Européens d Automobiles) nebo americké normy API (American Petroleum Institut).Výrobci automobilů požadují, aby olej použitý pro mazání motoru vyhovoval určité výkonností třídě definované v mezinárodních normě ACEA / API nebo výkonností třídě, kterou si výrobce sám definuje firemní normou.
Obě normy jsou celosvětově platné a vůbec neznamená, že by jedna byla horší než druhá. ACEA "jen" rozděluje oleje ještě podle HTHS viskozity, a je jen používanější v určitých částech světa - a zrovna třeba tady "u nás" v Evropě. Ale jinde (např. Japonsko a USA) zase "jedou" podle API, a ACEA je moc nezajímá.... Až když chce některý výrobce motorů víc, specifikuje firemní normu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej 10W-40 API SJ
Zdravim Vas, takze preco API SJ ...
... od jerome
... Do akeho auta to chystas
Japonsky V6 benzin, rok 1997
... od Jipocar
... presto ze si najdes API jake chces tak to VZDY presvihne ACEA a tuplem normy vyrobcu aut
Norma vyrobcu (Honda): API Service SG, SH, SJ
... ladit olej podle sprosteho stareho API je total nesmysl
Japonske motory mazane olejmi podla stareho sprosteho API dokazu robit take kilometrove najazdy, o akych sa modernym motorom, vybavenym vselijakymi ekoku*vitkami ani nezda.
Nemam problem behnut na najblizsiu cerpacku a kupit bandasku nejakej super-duper lahkobeznej
limonady 0W-30 ACEA A5. Pomohlo by to tomu motoru? Myslim ze presne naopak.
... od PePe
... API je zazita pod kuzi,za hafo let
U US-cars je to samozrejme, u japonskych logicke, pretoze hlavny trh pre japonskych vyrobcov
okrem domaceho je prave severoamericky, nie europsky.
... od Mick 1
... Ono by se taky prd stalo kdyby se "to" trošku zjednodušilo. Málem pro každý motor jiný olej a
auta se sypou čím dál víc..
Je to presne tak.
... od Pitris
... A krom toho v SAE 10w40 se už ACEA A2 nedělá - všechny mají A3
Ano, to ACEA A3 som zabudol uviest, cele je to 10W-40 API SJ ACEA A3
Uvediem tu este 2 poznamky od Pitrisa z predchadzajucich tem:
Re: Technické listy
od Pitris Napsal: čtv srp 15, 2013 20:52
.
.
A pokud jde o čistící schopnosti olejů, tak vrchol je API SJ, pak se vylepšovali nízkoemisní
vlastnosti.
Při výběru oleje neplatí, že nejdražší = nejlepší, ale někdy se nemusí vyplatit ty levné či
nejlevnější.
Re: Oleje 77 lubricants
od Pitris Napsal: stř led 16, 2013 21:40
.
.
A co se týče výkonnosti oleje podle API, tak vrchol kvality po stránce mazání je API SJ. Pak
už "přišly ke slovu" jen emisní normy. A pokud i současný motor nemá žádné "ekokurvítko",
tak API SH, SJ stačí.
Pred casom som zalozil temu Sunoco vs Q8, vysledkom bolo zakupenie Sunoco Marathon 10W-40 na
preplach (asi tak 1500-2000 km), potom chcem naliat ten SJ (príp.teda SL), preto ten dotaz.
... od jerome
... Do akeho auta to chystas
Japonsky V6 benzin, rok 1997
... od Jipocar
... presto ze si najdes API jake chces tak to VZDY presvihne ACEA a tuplem normy vyrobcu aut
Norma vyrobcu (Honda): API Service SG, SH, SJ
... ladit olej podle sprosteho stareho API je total nesmysl
Japonske motory mazane olejmi podla stareho sprosteho API dokazu robit take kilometrove najazdy, o akych sa modernym motorom, vybavenym vselijakymi ekoku*vitkami ani nezda.
Nemam problem behnut na najblizsiu cerpacku a kupit bandasku nejakej super-duper lahkobeznej
limonady 0W-30 ACEA A5. Pomohlo by to tomu motoru? Myslim ze presne naopak.
... od PePe
... API je zazita pod kuzi,za hafo let
U US-cars je to samozrejme, u japonskych logicke, pretoze hlavny trh pre japonskych vyrobcov
okrem domaceho je prave severoamericky, nie europsky.
... od Mick 1
... Ono by se taky prd stalo kdyby se "to" trošku zjednodušilo. Málem pro každý motor jiný olej a
auta se sypou čím dál víc..
Je to presne tak.
... od Pitris
... A krom toho v SAE 10w40 se už ACEA A2 nedělá - všechny mají A3
Ano, to ACEA A3 som zabudol uviest, cele je to 10W-40 API SJ ACEA A3
Uvediem tu este 2 poznamky od Pitrisa z predchadzajucich tem:
Re: Technické listy
od Pitris Napsal: čtv srp 15, 2013 20:52
.
.
A pokud jde o čistící schopnosti olejů, tak vrchol je API SJ, pak se vylepšovali nízkoemisní
vlastnosti.
Při výběru oleje neplatí, že nejdražší = nejlepší, ale někdy se nemusí vyplatit ty levné či
nejlevnější.
Re: Oleje 77 lubricants
od Pitris Napsal: stř led 16, 2013 21:40
.
.
A co se týče výkonnosti oleje podle API, tak vrchol kvality po stránce mazání je API SJ. Pak
už "přišly ke slovu" jen emisní normy. A pokud i současný motor nemá žádné "ekokurvítko",
tak API SH, SJ stačí.
Pred casom som zalozil temu Sunoco vs Q8, vysledkom bolo zakupenie Sunoco Marathon 10W-40 na
preplach (asi tak 1500-2000 km), potom chcem naliat ten SJ (príp.teda SL), preto ten dotaz.
Re: Olej 10W-40 API SJ
Q8 10w50Jezevcik píše:Můj výrobce předepisuje CD. To bych si nohy ušoupal....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej 10W-40 API SJ
Zda sa, ze prispevok som pisal v rovnakom case ako Pitris, on ho ale odoslal skor.
Re: Olej 10W-40 API SJ
to ZeZo: Tipnul jsem si pro sebe, že se jedná o Hondu. I já mám v Accordu 2005 předpis "jen" API SJ nebo SL, ale to neznamená že nemůžeš "jít vejš". Když dodržíš interval výměny oleje a při ztížených podmínkách (které Honda specifikuje jako např. krátké jízdy do 8km nebo dlouhé jízdy nad +35°C) ho ještě zkrátíš na půlku nebo to zkrácení je přímo uvedené, můžeš bez obav olej API SL, a těch je v SAE 10w40 dost...
PS: A Civic z r.1998 měl předpis API SG, SH nebo SJ. Ty nižší bys už nyní blbě hledal, dá se i SL, SM, ale je potřeba to "zvedat" postupně - po písmenku interval....
PS: A Civic z r.1998 měl předpis API SG, SH nebo SJ. Ty nižší bys už nyní blbě hledal, dá se i SL, SM, ale je potřeba to "zvedat" postupně - po písmenku interval....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej 10W-40 API SJ
Co som tu na fore zachytil tak pre tieto vyssie kubatury su velmi vhodne oleje 10W50
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej 10W-40 API SJ
Když je vyšší spotřeba oleje nebo se hodně "přikládá do ohně", je xw50 vhodnější. Jinak stačí xw40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej 10W-40 API SJ
Pánové, děkuji za odkazy, ale jak poznamenal PePe, tak už jsem si stejně nohy ušoupal. Každopádně jsem se zapomněl zmínit, že výrobce předepisuje normu CD a vyšší
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej 10W-40 API SJ
A o tom to je.Jezevcik píše:výrobce předepisuje normu CD a vyšší
Výrobce předepíše minimální povolenou normu a pokud se nebudeme bavit o veteránech a o víc jak 20-30let starých motorech tak se z toho předepsaného API dá jít postupně výš. API SJ/CD -> SL/CF ->
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej 10W-40 API SJ
No a to je přesně můj případ.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Olej 10W-40 API SJ
Ano a vtedy je dobre vyhladat najblizsiu normu k tej ktora uz neexistuje a nevyraba saPitris píše:Výrobce předepíše minimální povolenou normu a pokud se nebudeme bavit o veteránech a o víc jak 20-30let starých motorech tak se z toho předepsaného API dá jít postupně výš. API SJ/CD -> SL/CF ->
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30