chladicí nemrznoucí směs
Moderátor: Colommbo
Re: chladicí nemrznoucí směs
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 19:55, celkem upraveno 1 x.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Kupoval jsem nedávno Fridex Stabil za 120Kč za litr Pamatuji časy, kdy stával 80Kč a i to mi přišlo moc
Re: chladicí nemrznoucí směs
Když se mrkneš třeba na Heureku, tak cena litru Fridexu Stabil je od 77 do 149,-Kč. Málo nebo moc
Ale Stabil je pro (když tu padly škodovky) stovky, tisícovky, spartaky....
Do Favoritu G48, do Feldy buď G48 nebo G PLUS, a do Fabčí a Oktávek min. G PLUS
Ale Stabil je pro (když tu padly škodovky) stovky, tisícovky, spartaky....
Do Favoritu G48, do Feldy buď G48 nebo G PLUS, a do Fabčí a Oktávek min. G PLUS
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Ve světě motorů v čísle 47/2013 vyšel test nemrznoucích kapalin.
Testovali v laboratoři tyto kapaliny Sheron Antifreeze Maxi D, Škoda Aditiv G13, Velvana Fridex G Plus, Auto Kelly Starline K12, Carlson Antifrost G12, Elit XT Antifreeze D, Vif Antifreeze D, Agrimex Antifreeze D, Sunoco Antifreeze G12, Cinol D Extra a Carline antifreeze G12+
Výsledky ve zkratce:
Testem prošly kapaliny Sheron Antifreeze Maxi D tato kapaliny splňuje vše co má podle normy takže za jedna
Škoda Aditiv G13 také za jedna
Velvana Fridex G Plus za dvě měla v sobě obsah silikátů což podle normy G12+ mít nesmí. Ale nejnovější normy G12++ a G13 je zase připouští. Takže to zas není takový problém
Tyto tři kapaliny prošly v pořádku
Obstojně dopadly ještě Auto Kelly Starline K12 a Carlson Antifrost G12 u nich se doporučuje zkrátit interval výměny na 3 roky díky nižšímu obsahu aditiv a nižší alkalické rezervě.
Ostatní dopadly špatně
Testovali v laboratoři tyto kapaliny Sheron Antifreeze Maxi D, Škoda Aditiv G13, Velvana Fridex G Plus, Auto Kelly Starline K12, Carlson Antifrost G12, Elit XT Antifreeze D, Vif Antifreeze D, Agrimex Antifreeze D, Sunoco Antifreeze G12, Cinol D Extra a Carline antifreeze G12+
Výsledky ve zkratce:
Testem prošly kapaliny Sheron Antifreeze Maxi D tato kapaliny splňuje vše co má podle normy takže za jedna
Škoda Aditiv G13 také za jedna
Velvana Fridex G Plus za dvě měla v sobě obsah silikátů což podle normy G12+ mít nesmí. Ale nejnovější normy G12++ a G13 je zase připouští. Takže to zas není takový problém
Tyto tři kapaliny prošly v pořádku
Obstojně dopadly ještě Auto Kelly Starline K12 a Carlson Antifrost G12 u nich se doporučuje zkrátit interval výměny na 3 roky díky nižšímu obsahu aditiv a nižší alkalické rezervě.
Ostatní dopadly špatně
Re: chladicí nemrznoucí směs
A jinak Škodovka by už měla prodávat v autorizovaných servisech jenom G13 kapalinu. Takže máš správný info. Dá se použít místo předešlých kapalin.e1H píše:Do môjho auta ide ešte G12++, ale mám info, že keď si objednáš u Škodovky G12++, už ti pošlú rovno G13-ku.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 20:01, celkem upraveno 1 x.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Je to tak, že máš silikáty jako klasické inhibitory koroze a pak organické inhibitory.
Silikáty používaly všechny kapaliny až typy G12 a G12+ je nepoužívali. Pak přišla G12++ ta je zas používá a G13 taky. Jestli máš předepsanou G12++ tak silikáty máš.
Je to tak, že ty nové moderní kapaliny je obsahují v takové formě, že nedělají úsady a nezhoršují přestup tepla. Starší kapaliny co je obsahují dělají úsady a to u moderních motorů, kde jsou malé chladiče vadilo. Proto se se používali první G12 a G12+ bez nich. Ale jako všechno se vyvíjí, tak nové receptury je zase mají, ale takové, že úsady nedělají. Proto se dá G13 použít všude.
A ty když píšeš, že máš předepsanou G12++ tak ta silikáty už taky má. Takže G13 není problém. A není problém ani, když bys měl G12+ bez silikátů, protože G13 už má recepturu, že netvoří úsady i když je obsahuje.
Snad je to pochopitelný .)
Ty silikáty by měly poskytovat okamžitou ochranu kovovým částem. Ale tvoří úsady a ty pak zhoršují přestup tepla což u starších vozidel nevadí. Moderní vozidla mají chladiče bez rezervy, tam to vadí. Oni je zase začali používat, protože je umí udělat, aby už úsady netvořili.
Silikáty používaly všechny kapaliny až typy G12 a G12+ je nepoužívali. Pak přišla G12++ ta je zas používá a G13 taky. Jestli máš předepsanou G12++ tak silikáty máš.
Je to tak, že ty nové moderní kapaliny je obsahují v takové formě, že nedělají úsady a nezhoršují přestup tepla. Starší kapaliny co je obsahují dělají úsady a to u moderních motorů, kde jsou malé chladiče vadilo. Proto se se používali první G12 a G12+ bez nich. Ale jako všechno se vyvíjí, tak nové receptury je zase mají, ale takové, že úsady nedělají. Proto se dá G13 použít všude.
A ty když píšeš, že máš předepsanou G12++ tak ta silikáty už taky má. Takže G13 není problém. A není problém ani, když bys měl G12+ bez silikátů, protože G13 už má recepturu, že netvoří úsady i když je obsahuje.
Snad je to pochopitelný .)
Ty silikáty by měly poskytovat okamžitou ochranu kovovým částem. Ale tvoří úsady a ty pak zhoršují přestup tepla což u starších vozidel nevadí. Moderní vozidla mají chladiče bez rezervy, tam to vadí. Oni je zase začali používat, protože je umí udělat, aby už úsady netvořili.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 20:07, celkem upraveno 1 x.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Žádný protichůdný vlastnosti nejsou chladící kapaliny to je směs monoetylenglykol a zbytek aditiva. Pak jsou ještě na bázi propylenglykolu to jsou jako eko, protože není tak jedovatý .) ale těch se moc nedělá. Spíš v Americe se prodávají.
Je tam rozdíl jen v těch aditivech. Na jaký kovy působí. A ty první červený kapaliny pro moderní vozidla G12 a G12+ vynechaly silikáty, aby nedělaly úsady a G12++ a G13 se k nim vrátily, protože už úsady nedělají. Do starších vozidel použiješ G11 zelená(modrozelená) do nový G12 a nebo G13 není to žádná věda. Když máš předepsanou G12 jakoukoliv, tak tam můžeš šoupnout G13.
Je tam rozdíl jen v těch aditivech. Na jaký kovy působí. A ty první červený kapaliny pro moderní vozidla G12 a G12+ vynechaly silikáty, aby nedělaly úsady a G12++ a G13 se k nim vrátily, protože už úsady nedělají. Do starších vozidel použiješ G11 zelená(modrozelená) do nový G12 a nebo G13 není to žádná věda. Když máš předepsanou G12 jakoukoliv, tak tam můžeš šoupnout G13.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Pocujte, v tomto sa moc nevyznam. V lete mi vyvrela voda a musel som doliat cistu vodu.
Tak teraz musim vypustit napln a naliat na novo nemrznucu, aj vodu.
Co ma ale zaujima, ze aku nemrznucu ? Viem, ze som tam mal ruzovu. Nejak podla farby to ludia zvykli rozlisovat.
Motor je liatinovy, nieje to hlinik. American. V servisnom manualy pise, ze tam ma ist nemrznuca na baze etylenglykolu - ale ved to je tusim vacsina. Takze neviem teraz, ktory. Lebo je este aj zeleny, ale v tom neviem aky je rozdiel.
Vdaka za help. Berte ma ako uplneho laika, lebo v tomto sa absolutne ale vobec nevyznam
Tak teraz musim vypustit napln a naliat na novo nemrznucu, aj vodu.
Co ma ale zaujima, ze aku nemrznucu ? Viem, ze som tam mal ruzovu. Nejak podla farby to ludia zvykli rozlisovat.
Motor je liatinovy, nieje to hlinik. American. V servisnom manualy pise, ze tam ma ist nemrznuca na baze etylenglykolu - ale ved to je tusim vacsina. Takze neviem teraz, ktory. Lebo je este aj zeleny, ale v tom neviem aky je rozdiel.
Vdaka za help. Berte ma ako uplneho laika, lebo v tomto sa absolutne ale vobec nevyznam
Re: chladicí nemrznoucí směs
Na bázi etylenglykolu jsou všechny .)
Jestli jsi tam měl růžovou, tak to je VW TL 774 D/F nebo VW TL 774 G
V manuálu bys měl mít napsáno co tam má být. S největší pravděpodobností jsi tam měl VW TL 774 D/F. Takže tam můžeš dát Fridex G Plus, SHERON Antifreeze Maxi D nebo třeba Glysantin G30.
Jestli jsi tam měl růžovou, tak to je VW TL 774 D/F nebo VW TL 774 G
V manuálu bys měl mít napsáno co tam má být. S největší pravděpodobností jsi tam měl VW TL 774 D/F. Takže tam můžeš dát Fridex G Plus, SHERON Antifreeze Maxi D nebo třeba Glysantin G30.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Anebo nedolívej, ale vyměň to komplet. Nevím jak dlouho ji tam máš, ale víc jak 5let (3roky modrá) by tam být neměla. Vypustit, propláchnout, a nalít novou. A budeš vědět co a jak dlouho tam máš
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: chladicí nemrznoucí směs
Jsem ho pochopil, že to tak chce udělat dát celou novou náplň.
Re: chladicí nemrznoucí směs
Jo, asi jo. A ještě doplním, že většinou jsou....
....růžové, červené či fialové na 5let, a modré a zelené na 3roky a že rozdíl v nich je v aditivech; proto by se tyto různé (dle doby použitelnosti) neměly míchat - právě kvůli té různé aditivaci....Tomas-SA píše:....som tam mal ruzovu....Lebo je este aj zeleny, ale v tom neviem aky je rozdiel....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladicí nemrznoucí směs
Tak sem si koupil jmenovaný Svět motorů,kde je onen test chladících kapalin a málem sem spadnul do mdlob. Mondeo,Transit i Focus je plnej Cinolu G12,kterej naprosto propadnul. To co jsem si přečetl mi udělalo úplnou tmu před očima. V Mondeu je 2 roky. Do Transita i Focina jsem to nalil letos. Zbylo mi ještě cca 6 litrů. A teď co s nima. Když zítra vypustím Mondeo,tak váhám,zda koupit ten Sheeron,kterej dopadnul nejlíp a nebo třeba na rok tam nalejt ještě novej cinol co mi zbyl a za rok to opět vyměnit? Každopádně ta značka u mě skončila ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis