1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Moderátor: Colommbo
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Je fakt, že u Valvoline jsem se v TL setkal už jednou u stejného oleje s různou hodnotou TBN....
zřejmě je to dáno rokem výroby a možná i obsahem ZDDP přísad v té které "várce".... nevím
A třeba zde u Valvoline SynPower 5w30 uvádí TBN 10,2.... ale těch Valvoline 5w30 je povícero....
zřejmě je to dáno rokem výroby a možná i obsahem ZDDP přísad v té které "várce".... nevím
A třeba zde u Valvoline SynPower 5w30 uvádí TBN 10,2.... ale těch Valvoline 5w30 je povícero....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Asi budu za rebela, ale já bych si předně nekoupil naftu na couračky po městě . . .
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Rebel nebudes lebo je pravda ze diesel sa oplati na dlhsie trasy a vyssi rocny najazd km
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Ani já naftě na chuť nepřišel ale možná je to tím, že jsem ji kdysi fakt (nechtě) ochutnal
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Má prosím Vás olej 5w-40 oproti oleju 5w-30 nejaký vliv na turbo u 1,6hdi 68kw 8-mi ventil ohledne hustoty(viskozity)?? Mechanik v Citroene mi povedal,že turbo v 8-mi ventile potrebuje řidši olej ako 16-ti ventilove motory.Je to možné? Mesto jazdim max. 25 percent. 5w-40 používam v C3 norme,priemerne mením 6 tisíc (i menej). Dakujem za info
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Jako vtip skvělýpeterp píše:...Mechanik v Citroene mi povedal,že turbo v 8-mi ventile potrebuje řidši olej ako 16-ti ventilove motory.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Mápeterp píše:Má prosím Vás olej 5w-40 oproti oleju 5w-30 nejaký vliv na turbo u 1,6hdi 68kw 8-mi ventil ohledne hustoty(viskozity)??
5w40 je pro (nejen) turbo vhodnější (a hlavně v létě nebo při zátěži).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Ten mechanik vravel,že to turbo ma jemnejšiu "mechaniku" a ta 5w-40 je na nej hustá.Pravda ale je,že podle výrobcu motoru mám predpísanú 5w-30 alebo 0w-30 v C2 norme. A ja jazdím hodne dialnice a ta nízka HTHS viskozita ma odradila. Kedysi som sa v tomto fore na to informoval a bola mi doporučena 5w-40 C3 (FAP),ale ten mechanik mi nasadil "brouka" do hlavy. OLej,všetky filtry,kapaliny atd. robim u kamaráta,ktery robí mistra buducim automechanikom,takže do citroenu nejezdím.Teraz som bol v Citroene ,aby vyrovnali dno olej. vane,kvoli tomu nenormálnemu vylisku,ktorý bráni úplnému vypusteniu oleja.No a tam to do mna spustili a ja som teraz trošku zaskočený.
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
No a teď si představ, jak strašně "hustý" je studený olej. To musí "jemnější mechanika" turba přímo zírat.peterp píše:Ten mechanik vravel,že to turbo ma jemnejšiu "mechaniku" a ta 5w-40 je na nej hustá.
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Asi tak. I olej 0w30 C2 je při neprohřátém oleji viskóznější ("hustší") jak 5w40 C3 při provozní teplotě motoru....
Ale celkom by ma zaujímalo čo si on predstavuje pod takým pojmom ....jemnejšiu "mechaniku"peterp píše:Ten mechanik vravel,že to turbo ma jemnejšiu "mechaniku" a ta 5w-40 je na nej hustá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Podobný žvást jsem slyšel od servisního technika když přebíral mou Fiestu k loňské prohlídce.
No cloumalo to se mnou, ale radši jsem se nehádal.
No cloumalo to se mnou, ale radši jsem se nehádal.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Dakujem za info, ostanem u 5w-40.
1.Citroen Berlingo, 1.6 HDI, 68kW, 2013 /predaný/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
2.Citroen C5, 2.0 HDI, 80kW, 2002 /nákupná taška,stále fachčí/
3.Citroen C5, 2.0 BlueHDI,110kW, 2015 /zlikvidoval ukroš na križovatke/
4.Citroen C5 2.0 BlueHDI, 110kW,2017 /miláček,dialničný expres/
Re: 1.6 HDI 5w-30 nebo 5w-40 do města
Takové hovna do mě tlačili i ve Fordu..do STéčka mně tvrdili že je nutné dát 5W-20, protože potřebuju lépe chladit turbo a i třicítka je prý moc hustá, špatně turbem protéká a málo ho chladí.. tak jsem se nasral a nalil jsem tam 40tku..