nabíječka,tady baterií
Moderátor: Colommbo
Re: nabíječka,tady baterií
...ale to ja viem - preto som to cez zapaľovač nabíjal v režime 14,7V.
Naposledy upravil(a) FF dne sob pro 28, 2013 1:04, celkem upraveno 1 x.
Re: nabíječka,tady baterií
Tak od pondělka má Lidl zase v akci tu nabíječku, na kterou čekám půl roku, kurva musím ji mít!!! Dostanu se tam až odpoledne po práci, jestli už bude vyprodaná, tak jim to tam všechno rozmlátím! No snad ne
Re: nabíječka,tady baterií
Video je tady http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-A67 ... _36716.htm
V tom případě doporučuji vyslat známého,manželku či děti, protože já tam poskakoval už před otvíračkou.
Ale nesouhlasil bych s ukončením nabíjení. Když se dosáhne požadovaného napětí, tak jen klesne dobíjecí proud a ne o moc (na 0,8A myslím), jelikož baterka pořád bublá.
V tom případě doporučuji vyslat známého,manželku či děti, protože já tam poskakoval už před otvíračkou.
Ale nesouhlasil bych s ukončením nabíjení. Když se dosáhne požadovaného napětí, tak jen klesne dobíjecí proud a ne o moc (na 0,8A myslím), jelikož baterka pořád bublá.
Re: nabíječka,tady baterií
Při dosažení napětí 14.0V by měl proud klesnout na 0.8A. Po dosažení 14.3V by měl klesnou na 50mA, takže skoro vypne a čeká na pokles napětí, aby mohla začít znova nabíjet. Jak píše FF je to ve starších příspěvcích. Ale v zásadě při dosažení 14.3V vypne a čeká na pokles napětí a pak znova zapne. Někde jsem četl, na jiných fórech, že si stěžovali, že nenabije do 100% a to je pravda. Ale pár % + nebo - neni podstatných.
Jinak akumulátor jak tady mnozí operují s vnitřnim odporem se považuje za tvrdý zdroj, protože vnitřní odpor je zanedbatelný .) kdo chce může si za domácí úkol zjistit o jak velkou hodnotu jde. To, že má minimální vnitřní odpor z něho opravdu nedělá měkký zdroj .)
Ale při nabíjení musíte do akumulátoru dostat víc energie než potom dokáže odevzdat. Protože neni 100% účinný. Takže do plného nabití musíte dostat do akumulátoru např. 130% energie.
Jinak akumulátor jak tady mnozí operují s vnitřnim odporem se považuje za tvrdý zdroj, protože vnitřní odpor je zanedbatelný .) kdo chce může si za domácí úkol zjistit o jak velkou hodnotu jde. To, že má minimální vnitřní odpor z něho opravdu nedělá měkký zdroj .)
Ale při nabíjení musíte do akumulátoru dostat víc energie než potom dokáže odevzdat. Protože neni 100% účinný. Takže do plného nabití musíte dostat do akumulátoru např. 130% energie.
Re: nabíječka,tady baterií
skodovkar píše: ..... Ale nesouhlasil bych s ukončením nabíjení. Když se dosáhne požadovaného napětí, tak jen klesne dobíjecí proud a ne o moc (na 0,8A myslím), jelikož baterka pořád bublá.
To je nějaký divný. Baterku "nevaří" proud, ale napětí. A pokud se nabíječka přepíná při 14 V, tak by baterie ještě dávno vařit neměla. Zdravá baterka vařit začíná při 14,7 V. Zasulfatovaná baterka vaří dřív nebo nabíječka dává víc než 14,7 V.
Re: nabíječka,tady baterií
Akumulátor začíná plynovat při 14.4V +- tohle je hodnota začátku plynování. U akumulátorů kde je použita technologie Ca/Ca (Calcium = vápník) je to spíš hodnota 14.7V. Ale nabíjet je na 14.4V neni zásadní problém .)
(Jen tak navíc. Calcium nahrazuje v olovu antimon. Tím se zabraňuju úbytku vody a akumulátory se označují jako bezúdržbové. Za bezúdržbové se označují i akumulátory s antimonem pod 2,5%.)
Při začátku plynování už můžete vídět v elektrolytu tvoření bublinek, které postupně získává na inenzitě se zvyšujícícm se napětím.
Začátek plynování se obecně udává na hodnotu 14.4V, ale u různých konstrukcí akumulátorů je tato hodnota lehce odlišná.
U gelových je to nejméně zhruba 14.3V
U AGM zhruba 14.7V
U tekutých s eletrolytem technologie Ca/Ca zhruba 14.7V
(Jen tak navíc. Calcium nahrazuje v olovu antimon. Tím se zabraňuju úbytku vody a akumulátory se označují jako bezúdržbové. Za bezúdržbové se označují i akumulátory s antimonem pod 2,5%.)
Při začátku plynování už můžete vídět v elektrolytu tvoření bublinek, které postupně získává na inenzitě se zvyšujícícm se napětím.
Začátek plynování se obecně udává na hodnotu 14.4V, ale u různých konstrukcí akumulátorů je tato hodnota lehce odlišná.
U gelových je to nejméně zhruba 14.3V
U AGM zhruba 14.7V
U tekutých s eletrolytem technologie Ca/Ca zhruba 14.7V
- Colommbo
- Příspěvky: 9937
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: nabíječka,tady baterií
Předevčírem ráno jsem se náhodou zastavil v Kolíně v Lidlu a co nevidím - nabíječky (vlastně po dvou týdnech) pořád ještě v regálu... A jinak, měl jsem téměř dva týdny odstavenou Omču, včera jsem to dal konečně do richtiku, nicméně v té souvislosti se mi zcela vybila baterka, tož jsem vytáhl v létě pořízený CTEK MXS 5.0 a zapojil. Po nabití a odpojení nabíječky jsem po půlhodině naměřil 13,10V a po cca 10km jízdě se dvěma starty po dvou hodinách ještě 13.01V... Musím Vartu trošku pohlídat, jestli mi náhodou nezačíná dělat pá pá...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne ned říj 20, 2013 19:01, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: nabíječka,tady baterií
Taky jsem před pár hodinami viděl v Lidlu nabíječky
Re: nabíječka,tady baterií
ja som videl u mna doma v policke nabijacku z tesca,ale este nebola nikdy pouzita na mojej autobaterke :p
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: nabíječka,tady baterií
Tak už som nahradil moju starú tyristorovú nabíjačku novou CTEK MXS 5.0 (new model). Cez sviatok som nejazdil, predtým som jazdil kratšie trasy, tak som ju hneď aj vyskúšal. Urobil som merania napätí, ktoré som porovnal s tabuľkou k MXS 5.0 Test and charge:
http://www.ctek.cz/soubory/mxs-5-0-2-v-1-cz.pdf
Meral som v aute s pripojenými svorkami. Akumulátor má 5 a pol roka, je to FIAMM Titanium (Ca/Ca).
Pred nabíjaním:
Napätie na svorkách 12,56 V, minimum počas štartovania 9,9 V, počas nabíjania 13,8 V.
Nasledujúci deň po nabití s programom "recond" (akumulátor som mal z auta vybraný):
Napätie na svorkách 12,69 V, minimum počas štartovania 10,04 V, počas nabíjania 14,06 V.
http://www.ctek.cz/soubory/mxs-5-0-2-v-1-cz.pdf
Meral som v aute s pripojenými svorkami. Akumulátor má 5 a pol roka, je to FIAMM Titanium (Ca/Ca).
Pred nabíjaním:
Napätie na svorkách 12,56 V, minimum počas štartovania 9,9 V, počas nabíjania 13,8 V.
Nasledujúci deň po nabití s programom "recond" (akumulátor som mal z auta vybraný):
Napätie na svorkách 12,69 V, minimum počas štartovania 10,04 V, počas nabíjania 14,06 V.
Re: nabíječka,tady baterií
Máš ho ve slušný kondici. Chvíli ti ještě sloužit bude.
Re: nabíječka,tady baterií
darmo FIAMM sa javia ako baterie vysokej kvality.. mali sme jednu a vydrzala 7 rokof (aj ked to nieje ukazovatel)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: nabíječka,tady baterií
Som dneska trochu prevetraval moju dvojbaterkovu sustavu v Jeepe s "hlupou" nabijackou Einhell [12A].
Ide zima, musi to byt tip-top.
Ide zima, musi to byt tip-top.