Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
Moderátor: Colommbo
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
Testováno bylo těchto uváděných 5 aditiv.
Ještě několik postřehů k HVO (hydrogenovaný rostlinný olej), který je součástí nafty Maxx Motion nebo Shell Diesel V - power nitro +. Je to finská náhrada biosložky FAME (tedy i MEŘO). Je zajímavé, že sám o sobě to je olej, který může sloužit jako samotné biopalivo. Zájem u nás o něj není, protože tuzemská zemědělská lobby se těchto paliv 3. generace bojí tolik, že si na nechala ušít legislativu na míru. FAME je stoprocentně (na rozdíl od HVO) osvobozeno od spotřební daně a nesmyslně se přídavek HVO do nafty nedá započítat do ročního povinného průměru podílu biosložek 6,3 %.
Paradoxně HVO mají podstatně lepší motorářské, ale i ekologické parametry.
Vyšší cetanové číslo (přes 70%), nulový obsah síry (nezanáší DPF) a kovů (nenapékají se vstřikovače), nižší obsah aromátů (které redukují CČ, zvyšují kouřivost), má vyšší podíl vodíku vůči uhlíku (účinnější spalování a tím se ani neředí olej nespálenou naftou, větší výhřevnost ), oxidační stálost, nižší schopnost pohlcovat vodu, výborné nízkoteplotní vlastnosti.Nevýhodou je, že oproti MEŘO má špatnou mazivost, a to jen 650 μm. Proto má Maxxik mazivost na hranici normy. Oproti naftě má i nižší hustotu, tj. HVO je lehčí na litr a proto na rozdíl od nafty má méně energie (to se projevuje menším zrychlením auta oproti klasické naftě). Vlivem dokonalejšího spalování ale dojde ke zvýšení účinnosti motoru, avšak to má za následek další negativní stránku - dojde k nárůstu oxidu dusíku o několik jednotek %.
Ještě několik postřehů k HVO (hydrogenovaný rostlinný olej), který je součástí nafty Maxx Motion nebo Shell Diesel V - power nitro +. Je to finská náhrada biosložky FAME (tedy i MEŘO). Je zajímavé, že sám o sobě to je olej, který může sloužit jako samotné biopalivo. Zájem u nás o něj není, protože tuzemská zemědělská lobby se těchto paliv 3. generace bojí tolik, že si na nechala ušít legislativu na míru. FAME je stoprocentně (na rozdíl od HVO) osvobozeno od spotřební daně a nesmyslně se přídavek HVO do nafty nedá započítat do ročního povinného průměru podílu biosložek 6,3 %.
Paradoxně HVO mají podstatně lepší motorářské, ale i ekologické parametry.
Vyšší cetanové číslo (přes 70%), nulový obsah síry (nezanáší DPF) a kovů (nenapékají se vstřikovače), nižší obsah aromátů (které redukují CČ, zvyšují kouřivost), má vyšší podíl vodíku vůči uhlíku (účinnější spalování a tím se ani neředí olej nespálenou naftou, větší výhřevnost ), oxidační stálost, nižší schopnost pohlcovat vodu, výborné nízkoteplotní vlastnosti.Nevýhodou je, že oproti MEŘO má špatnou mazivost, a to jen 650 μm. Proto má Maxxik mazivost na hranici normy. Oproti naftě má i nižší hustotu, tj. HVO je lehčí na litr a proto na rozdíl od nafty má méně energie (to se projevuje menším zrychlením auta oproti klasické naftě). Vlivem dokonalejšího spalování ale dojde ke zvýšení účinnosti motoru, avšak to má za následek další negativní stránku - dojde k nárůstu oxidu dusíku o několik jednotek %.
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
to Palin:
ahoj, slusna analyza. Shell nitro je asi ale s GTL nie HVO, ale nejdem sa hadat-kedze mam len laicky nacitane veci. K tej HVO, je to spica, u nas SK je zjavne cez lobbing dokonca neuznana, takze ziadna danova ulava, maxx-ka bez nej. Hoci ma unikatny a revolucny sposob vyroby, ale Otazka: v com moze byt prednost tankovania zrovna takejto ,,premiovej nafty,, teda okrem jej zimnych vlanosti a nepritomnosti fame?
008
ahoj, slusna analyza. Shell nitro je asi ale s GTL nie HVO, ale nejdem sa hadat-kedze mam len laicky nacitane veci. K tej HVO, je to spica, u nas SK je zjavne cez lobbing dokonca neuznana, takze ziadna danova ulava, maxx-ka bez nej. Hoci ma unikatny a revolucny sposob vyroby, ale Otazka: v com moze byt prednost tankovania zrovna takejto ,,premiovej nafty,, teda okrem jej zimnych vlanosti a nepritomnosti fame?
008
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
Fame (MEŘO):008 píše:to Palin:
... ale Otazka: v com moze byt prednost tankovania zrovna takejto ,,premiovej nafty,, teda okrem jej zimnych vlanosti a nepritomnosti fame?
008
- nedá se skladovat (separace složek)
- hygroskopická
- napékání obsažených kovů na vstřikovače (časem se ze vstřikovače stane odkapávač a propálí píst)
- žlutý mor, ve světě není co žrát a my na zemědělské půdě pěstujeme kurvítko motorů. Ve finále s dotacema je ekonafta dražší než výroba z ropy...
- furt mám pocit, že jsem na něco zapomněl...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
to rousini
beriem-nedoskriepitelne,ale myslel som tu maxx na SK bez hvo, hoci nepritomnost hvo plne kvitujem. aspon ti rakusania nie su- je.....ti
beriem-nedoskriepitelne,ale myslel som tu maxx na SK bez hvo, hoci nepritomnost hvo plne kvitujem. aspon ti rakusania nie su- je.....ti
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
prijmite moje hlboke ospravedlnenie, myslel som samozrejme,ze kvitujem plne jej nepritromnost FAME
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
neviem, ci som Ti to uz neposielal, system mi ukazuje -ako keby nie, ak an sorry ,zes opakujemdjdekl píše:Nemate nekdo scan testu?
scan testu -neviem ci celeho -najdes na tomto linku poslal rupus, jemu velka vdaka.
http://www.oleje.cz/forum/nafta-bez-bio ... 65-90.html
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
Eroze zemědělské půdyrousini píše:- furt mám pocit, že jsem na něco zapomněl...
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
Biosrágora ještě má vliv na kvalitu motorovýho oleje a dále při rozkladu v nádrži dělá kyselé prostředí a to způsobí značnou korozi. Co to znamená pro jemnou mechaniku vstřikování je jasný. A když v testu bylo zjištěné že některá aditiva i urychlují oxidační proces a zkrátí životnost nafty s biosrágorou na týdny tak toto vše potvrzuje moje přesvědčení jezdit výhradně na čistou naftu.
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
A jak je to teda s vpowerem? Je tam fame?
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
Podla technickych listov (TDS) na stranke http://www.epc.shell.com sa predava V-Power diesel bez biozlozky (FAME) v Nemecku. V Rakusku, Svajciarsku alebo Velkej Britanii moze obsahovat do 7% FAME. Pre CZ, SK, PL, HU nie su zverejnene TDS-ka.
Spominalo sa viackrat, ze premiove paliva, cize aj V-Power Diesel, su dodavane z Rakuska. V takom pripade je vysoko pravdepodobne, ze aj ten u nas predavany obsahuje FAME. A ak by sa predsa len vyrabal v Slovnafte ale Ceskej rafinerskej, tak je takisto predpoklad, ze obsahuje FAME.
Spominalo sa viackrat, ze premiove paliva, cize aj V-Power Diesel, su dodavane z Rakuska. V takom pripade je vysoko pravdepodobne, ze aj ten u nas predavany obsahuje FAME. A ak by sa predsa len vyrabal v Slovnafte ale Ceskej rafinerskej, tak je takisto predpoklad, ze obsahuje FAME.
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
V- Power Diesel FAME neobsahuje. Náhražkou by měla být syntetická nafta GTL vyráběná ze zemního plynu.
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
Vid TDS pre Rakusko, obsah FAME 7%
http://www.epc.shell.com/documentRetrie ... d=90372039
http://www.epc.shell.com/documentRetrie ... d=90372039
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
Napsal jsem to špatně. Shell V-Power Diesel Nitro+ FAME neobsahuje, Shell V-Power Diesel ano. V Německu např. Shell V-Power Diesel FAME též neobsahuje (což bylo zmíněno v loňském testu paliv).
Re: Liqui- moly nebo millers oil - aditiva do nafty
to Palin,
co je prosim Ta ten shell v power diesel, je to obdoba fuel save,alebo nieco ine.
U nas na Sk v power nitro plus v teste zimnych naft autobuild tusim 2012 alebo 13, v shell v power nitro plus je fame ako vo fuel save, tiez dovazame seel v power nitro plus z AT
http://www.bmwklub.sk/post843070.html#p843070
co je prosim Ta ten shell v power diesel, je to obdoba fuel save,alebo nieco ine.
U nas na Sk v power nitro plus v teste zimnych naft autobuild tusim 2012 alebo 13, v shell v power nitro plus je fame ako vo fuel save, tiez dovazame seel v power nitro plus z AT
http://www.bmwklub.sk/post843070.html#p843070