Zase všetcí spíte..?
Moderátor: Colommbo
Re: Zase všetcí spíte..?
Jsem v pohodě, uklízím od rána binec po bouřce. Větve a šišky.
Už zase chčije a chčije. Tákže jdu dělat údržbu auta a sekaček do garage......
Už zase chčije a chčije. Tákže jdu dělat údržbu auta a sekaček do garage......
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Zase všetcí spíte..?
Zase prší. Jdu si lehnout.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Zase všetcí spíte..?
Harry píše:....na to jsem moc velkej rváč.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zase všetcí spíte..?
Pánové, stává se vám také, že když po jízdě otevřete víčko od oleje, tak z něj jde lehká pára? Olej jsem vypustil v pátek a nechal jsem to otevřené. Dnes jsem nalil Motul X-CESS 8100 5W-40. Po městské lehké jízdě mi po otevření stoupala lehká pára. Vzhledem k výměně mohu tedy vlhkost vyloučit. Na tomto motoru to dělalo vždy, ale přičítal jsem to vlhkosti, kterou mohu nyní jasně vyloučit.
Re: Zase všetcí spíte..?
Za předpokladu že se neztrácí chladící kapalina ... bych se tím neznepokojoval.
- Colommbo
- Příspěvky: 9999
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zase všetcí spíte..?
Neotvírat po jízdě víčko plnícího hrdla...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zase všetcí spíte..?
...to môže byť para, ktorá sa práve aktuálne zráža na mieste rosného bodu, a nie nejaká z oleja - asi ako keď otvoríš mraziak...
Re: Zase všetcí spíte..?
FF má pravdu.skodovkar píše:Pánové, stává se vám také, že když po jízdě otevřete víčko od oleje, tak z něj jde lehká pára? Olej jsem vypustil v pátek a nechal jsem to otevřené. Dnes jsem nalil Motul X-CESS 8100 5W-40. Po městské lehké jízdě mi po otevření stoupala lehká pára. Vzhledem k výměně mohu tedy vlhkost vyloučit. Na tomto motoru to dělalo vždy, ale přičítal jsem to vlhkosti, kterou mohu nyní jasně vyloučit.
Motor se normálně "potí".
Jednou jsem dělal G. O. na motoru Škoda 100. Majitel přišel ráno k autu (v zimě), odházel spoustu sněhu, nastartoval, a za chvíli se mu udělalo zle od srdce. Tak to vypnul s šel si zavolat záchranku. Dostal infart. Auto stálo asi 6 neděl bez hnutí.
Smůla byla, že motor byl právě nejvíce zpocený, takže kroužky úplně zarezly ve vložkách. Musel jsem to zalévat vařícím petrojejem, a nechat ho působit, abych při demontáži kladivem a tvrdým špalkem nezohýbal ojnice. Trvalo mi to skoro 3 dny.
To je běžný jev doprovázející právě městké krátké jízdy s častými zastávkami, ať už na křižovatkách, nebo při krátkém opouštění vozu a jízdě opětovné. Pokud neexistovaly synthetické oleje, tyto pojížky městem nejvíce degradovaly olej, až vznikly v prostoru ventilů mazlavé světlé šedožluté úsady. (Proto pošta v Praze na výběr schránek používala velmi dlouho Trabanty. )
Stane se to vždy, když se olej nezahřeje na provozní teplotu, což je běžně u benzin motorů nad 105°C, a trvá to podstatně déle, než ohřátí chladící vody. Pokud budeš jezdit třeba celý den po frekventovaném městě, (mimo rychlostní okruhy,) olej neohřejeeš nikdy.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Zase všetcí spíte..?
Hypotézu o rosném bodě bych sice nevyvracel, ale v HTP se ohřeje voda a nakonec i olej celkem rychle. V současných podmínkách se teplota vody začíná zvedat už po necelém 1 kilometru jízdy. Až znovu pojedu, tak můžu přesněji změřit, kdy je podle ukazatele teplota v optimu. Teplota oleje sice roste o něco pomaleji, ale myslím si, že v tomto motoru jej můžeš i ve městě dostatečně prohřát.
Navíc celou dobu je teď sucho a vyšší teploty Ve vypuštěném oleji nebylo znát únik chladicí kapaliny.
Navíc celou dobu je teď sucho a vyšší teploty Ve vypuštěném oleji nebylo znát únik chladicí kapaliny.
Re: Zase všetcí spíte..?
skodovkar píše:Pánové, stává se vám také, že když po jízdě otevřete víčko od oleje, tak z něj jde lehká pára? Olej jsem vypustil v pátek a nechal jsem to otevřené. Dnes jsem nalil Motul X-CESS 8100 5W-40. Po městské lehké jízdě mi po otevření stoupala lehká pára. Vzhledem k výměně mohu tedy vlhkost vyloučit. Na tomto motoru to dělalo vždy, ale přičítal jsem to vlhkosti, kterou mohu nyní jasně vyloučit.
Určitě je to pára? Nemůžou to být výfukové plyny proniklé okolo pístů?
Re: Zase všetcí spíte..?
Rozbor jsem nedělal, ale vypadá to jako pára a nezdá se, že by to smrdělo. No pára... je to prostě bílé a stoupá to z otvoru a je to dobře zřetelné. Navíc kruhy by měly těsnit
Re: Zase všetcí spíte..?
To je všeobecně známá věc. Není to ovšem dáno ničím jiným, než špatnou koncepcí. Proto je také doporučeno používat olej 5W50.skodovkar píše:Hypotézu o rosném bodě bych sice nevyvracel, ale v HTP se ohřeje voda a nakonec i olej celkem rychle.
Teplota vody není při krátkých jízdách a při jízdách po městě nijak úměrná teplotě oleje a naopak.skodovkar píše:V současných podmínkách se teplota vody začíná zvedat už po necelém 1 kilometru jízdy.
Ty máš na autě teploměr oleje? Pokud ne, budeš dělat zbytečné pokusy.skodovkar píše: Až znovu pojedu, tak můžu přesněji změřit, kdy je podle ukazatele teplota v optimu.
Ovšem tento model by jej potřeboval jako prase drbání.
Tak to se hluboce a ukrutně mýlíš. Pokud budeš jen trochu dodržovat předpisy tak zásadně nikoliv.skodovkar píše:Teplota oleje sice roste o něco pomaleji, ale myslím si, že v tomto motoru jej můžeš i ve městě dostatečně prohřát.
To hraje velmi malou roli.skodovkar píše: Navíc celou dobu je teď sucho a vyšší teploty
S tím jsem ani nepočítal, protože na tohleskodovkar píše:Ve vypuštěném oleji nebylo znát únik chladicí kapaliny.
jsi nereagoval.Mick 1 píše:Za předpokladu že se neztrácí chladící kapalina ... bych se tím neznepokojoval.
Mimo to nepatné úniky chl. kapaliny do oleje se stačí odpařit.
Buď chceš vést theoretické diskuse, nebo dej na informace dávno ověřené praxí, a uklidni se.
Až auto projedeš, teď v létě, aspoň 25 km po dálnici 120 km/h, tak zajeď na odpočívadlo a otevři si to olej víčko
Pak uvidíš, že nic nevidíš.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Zase všetcí spíte..?
... a proto jsem si,za mlada,když mě to bavilo a bylo potřeba,dával do výp.šroubu čidlo a na palubku teploměr oleje...
Legrace zá pár peněz.
Legrace zá pár peněz.
Re: Zase všetcí spíte..?
Já tam dával aspoň manometr.
Teď hodlám dát na Subaru oboje.
Teď hodlám dát na Subaru oboje.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Zase všetcí spíte..?
Jo, dal se tenkrát celkem dobře sehnat teploměr a čidlo na chladicí kapalinu pro Š105/120....PePe píše:... a proto jsem....dával do výp.šroubu čidlo a na palubku teploměr oleje....
Moc přesné údaje o teplotě oleje v motoru to sice neposkytlo, bo čidlo bylo ve vaně a ne v motoru
(u stodvacítek to "zkreslovala" ještě navíc žebrovaná hliníková vana - stopětky měly plechovou)....
Ale bylo to aspoň něco
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF