Zase všetcí spíte..?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Harry »

Jsem v pohodě, uklízím od rána binec po bouřce. Větve a šišky.
Už zase chčije a chčije. :( Tákže jdu dělat údržbu auta a sekaček do garage...... :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Harry »

Zase prší. :( :twisted: Jdu si lehnout. 8)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27625
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Pitris »

Harry píše:....na to jsem moc velkej rváč. :mrgreen:
:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od skodovkar »

Pánové, stává se vám také, že když po jízdě otevřete víčko od oleje, tak z něj jde lehká pára? Olej jsem vypustil v pátek a nechal jsem to otevřené. Dnes jsem nalil Motul X-CESS 8100 5W-40. Po městské lehké jízdě mi po otevření stoupala lehká pára. Vzhledem k výměně mohu tedy vlhkost vyloučit. Na tomto motoru to dělalo vždy, ale přičítal jsem to vlhkosti, kterou mohu nyní jasně vyloučit. :idea:
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Mick 1 »

Za předpokladu že se neztrácí chladící kapalina ... bych se tím neznepokojoval.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9999
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Colommbo »

Neotvírat po jízdě víčko plnícího hrdla... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
FF

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od FF »

...to môže byť para, ktorá sa práve aktuálne zráža na mieste rosného bodu, a nie nejaká z oleja - asi ako keď otvoríš mraziak...
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:Pánové, stává se vám také, že když po jízdě otevřete víčko od oleje, tak z něj jde lehká pára? Olej jsem vypustil v pátek a nechal jsem to otevřené. Dnes jsem nalil Motul X-CESS 8100 5W-40. Po městské lehké jízdě mi po otevření stoupala lehká pára. Vzhledem k výměně mohu tedy vlhkost vyloučit. Na tomto motoru to dělalo vždy, ale přičítal jsem to vlhkosti, kterou mohu nyní jasně vyloučit. :idea:
FF má pravdu.
Motor se normálně "potí".
Jednou jsem dělal G. O. na motoru Škoda 100. Majitel přišel ráno k autu (v zimě), odházel spoustu sněhu, nastartoval, a za chvíli se mu udělalo zle od srdce. Tak to vypnul s šel si zavolat záchranku. Dostal infart. Auto stálo asi 6 neděl bez hnutí.
Smůla byla, že motor byl právě nejvíce zpocený, takže kroužky úplně zarezly ve vložkách. Musel jsem to zalévat vařícím petrojejem, a nechat ho působit, abych při demontáži kladivem a tvrdým špalkem nezohýbal ojnice. Trvalo mi to skoro 3 dny.
To je běžný jev doprovázející právě městké krátké jízdy s častými zastávkami, ať už na křižovatkách, nebo při krátkém opouštění vozu a jízdě opětovné. :wink: Pokud neexistovaly synthetické oleje, tyto pojížky městem nejvíce degradovaly olej, až vznikly v prostoru ventilů mazlavé světlé šedožluté úsady. (Proto pošta v Praze na výběr schránek používala velmi dlouho Trabanty. :wink: :lol: )
Stane se to vždy, když se olej nezahřeje na provozní teplotu, což je běžně u benzin motorů nad 105°C, a trvá to podstatně déle, než ohřátí chladící vody. Pokud budeš jezdit třeba celý den po frekventovaném městě, (mimo rychlostní okruhy,) olej neohřejeeš nikdy. :!:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od skodovkar »

Hypotézu o rosném bodě bych sice nevyvracel, ale v HTP se ohřeje voda a nakonec i olej celkem rychle. V současných podmínkách se teplota vody začíná zvedat už po necelém 1 kilometru jízdy. Až znovu pojedu, tak můžu přesněji změřit, kdy je podle ukazatele teplota v optimu. Teplota oleje sice roste o něco pomaleji, ale myslím si, že v tomto motoru jej můžeš i ve městě dostatečně prohřát.
Navíc celou dobu je teď sucho a vyšší teploty :| Ve vypuštěném oleji nebylo znát únik chladicí kapaliny.
Quido

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Quido »

skodovkar píše:Pánové, stává se vám také, že když po jízdě otevřete víčko od oleje, tak z něj jde lehká pára? Olej jsem vypustil v pátek a nechal jsem to otevřené. Dnes jsem nalil Motul X-CESS 8100 5W-40. Po městské lehké jízdě mi po otevření stoupala lehká pára. Vzhledem k výměně mohu tedy vlhkost vyloučit. Na tomto motoru to dělalo vždy, ale přičítal jsem to vlhkosti, kterou mohu nyní jasně vyloučit. :idea:


Určitě je to pára? Nemůžou to být výfukové plyny proniklé okolo pístů?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od skodovkar »

Rozbor jsem nedělal, ale vypadá to jako pára a nezdá se, že by to smrdělo. No pára... je to prostě bílé a stoupá to z otvoru a je to dobře zřetelné. Navíc kruhy by měly těsnit :idea:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:Hypotézu o rosném bodě bych sice nevyvracel, ale v HTP se ohřeje voda a nakonec i olej celkem rychle.
To je všeobecně známá věc. Není to ovšem dáno ničím jiným, než špatnou koncepcí. :!: :wink: Proto je také doporučeno používat olej 5W50. :!: :wink: :!:
skodovkar píše:V současných podmínkách se teplota vody začíná zvedat už po necelém 1 kilometru jízdy.
Teplota vody není při krátkých jízdách a při jízdách po městě nijak úměrná teplotě oleje a naopak. :!:
skodovkar píše: Až znovu pojedu, tak můžu přesněji změřit, kdy je podle ukazatele teplota v optimu.
Ty máš na autě teploměr oleje? :wink: :?: :!: Pokud ne, budeš dělat zbytečné pokusy. :idea:
Ovšem tento model by jej potřeboval jako prase drbání. :wink: :!:
skodovkar píše:Teplota oleje sice roste o něco pomaleji, ale myslím si, že v tomto motoru jej můžeš i ve městě dostatečně prohřát.
Tak to se hluboce a ukrutně mýlíš. :!: Pokud budeš jen trochu dodržovat předpisy tak zásadně nikoliv. :!: :!: :!:
skodovkar píše: Navíc celou dobu je teď sucho a vyšší teploty :|
To hraje velmi malou roli.
skodovkar píše:Ve vypuštěném oleji nebylo znát únik chladicí kapaliny.
S tím jsem ani nepočítal, protože na tohle
Mick 1 píše:Za předpokladu že se neztrácí chladící kapalina ... bych se tím neznepokojoval.
jsi nereagoval.
Mimo to nepatné úniky chl. kapaliny do oleje se stačí odpařit. :wink:

Buď chceš vést theoretické diskuse, nebo dej na informace dávno ověřené praxí, a uklidni se. :idea:
Až auto projedeš, teď v létě, aspoň 25 km po dálnici 120 km/h, tak zajeď na odpočívadlo a otevři si to olej víčko :!:
Pak uvidíš, že nic nevidíš.
:wink: :) :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Pedro »

... a proto jsem si,za mlada,když mě to bavilo a bylo potřeba,dával do výp.šroubu čidlo a na palubku teploměr oleje...
Legrace zá pár peněz.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Harry »

Já tam dával aspoň manometr.
Teď hodlám dát na Subaru oboje. :wink: :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27625
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zase všetcí spíte..?

Příspěvek od Pitris »

PePe píše:... a proto jsem....dával do výp.šroubu čidlo a na palubku teploměr oleje....
Jo, dal se tenkrát celkem dobře sehnat teploměr a čidlo na chladicí kapalinu pro Š105/120....
Moc přesné údaje o teplotě oleje v motoru to sice neposkytlo, bo čidlo bylo ve vaně a ne v motoru
(u stodvacítek to "zkreslovala" ještě navíc žebrovaná hliníková vana - stopětky měly plechovou)....
Ale bylo to aspoň něco :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět