Ale takovouhle rozhodně nepřipojovat k neodpojenému akumulátoru! A hlavně bacha na odpojování akumulátoru u moderních vozů: hrozící škody mohou vysoce převýšit pozitivní efekt dobití akumulátoruskodovkar píše:...nejlevnější Tesco dobíječka.
Větší startovací proud akumulátoru.
Moderátor: Colommbo
modelář píše:Ale takovouhle rozhodně nepřipojovat k neodpojenému akumulátoru! A hlavně bacha na odpojování akumulátoru u moderních vozů: hrozící škody mohou vysoce převýšit pozitivní efekt dobití akumulátoruskodovkar píše:...nejlevnější Tesco dobíječka.
..doteraz som nikdy neodpojoval bateriu vždy som ju nabíjal priamo v aute,je riziko poškodenia naozaj take aktualne..?
Pokud takovou obyčejnou nabíječku zatížíš vybitým akumulátorem, tak se nic neděje. Jakmile však proudová zátěž poklesne a napětí začne lézt někam přes 16V (ale zaznamenal jsem už i téměř 18,5V!), tak to může odrovnat řídící elektroniku, která i při vytaženém klíčku zapalování zůstává "živá", tj. především CAN-Bus.
Re: Větší startovací proud akumulátoru.
nabíjačka jedine CTEK. Dokáže opraviť silne vybitú batériu v programe Recond, taksito dokáže odstrániť sírany z batérie, má super vyhladený dobíjací prúd - nedochádza ku zahrievaniu batérie počas nabíjania a tým skracovania životnosti, dokáže nabíjať pohodená v daždi na kapote vozidla - má ochranu IP 65 je vode a prachu odolná, má program /vločka/ na nabíjanie pod 5 stupňov Celzia ,lebo je to švédsky výrobok http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... EK-MXS-5-0
Re: Větší startovací proud akumulátoru.
...ja akumulátoru v zime pomáham elektronickou nabíjačkou z Lidlu (cca 2 až 4 x týždenne - podľa mrazov a hlavne merania palubného napätia "ráno") a akumulátor to poriadne ocenil...
...akonáhle sa oteplilo, tak jazda okolo 10km stačila - teraz keď býva pomerne horko (teplomer v kabíne ukazuje denne okolo 45°C) stačí aj 5 km...
P. S.: ...to nekecám, ale merám!!!
P. S.: ...mám akumulátor 46Ah, ktorý je fyzicky o niečo menší ako ten pôvodný 44Ah a š. p. má 450A (EN), čo je zväčšená plocha mriežok voči danej kapacite + legovanie Ca; a predsa keď sú mrazy fyzika a chémia sú proti nabitiu akumulátora - a to nevravím o akumulátoroch s nezväčšenou plochou mriežok - teda štandartných...
...akonáhle sa oteplilo, tak jazda okolo 10km stačila - teraz keď býva pomerne horko (teplomer v kabíne ukazuje denne okolo 45°C) stačí aj 5 km...
P. S.: ...to nekecám, ale merám!!!
P. S.: ...mám akumulátor 46Ah, ktorý je fyzicky o niečo menší ako ten pôvodný 44Ah a š. p. má 450A (EN), čo je zväčšená plocha mriežok voči danej kapacite + legovanie Ca; a predsa keď sú mrazy fyzika a chémia sú proti nabitiu akumulátora - a to nevravím o akumulátoroch s nezväčšenou plochou mriežok - teda štandartných...
Re:
...všetko záleží na tom, či je tá nabíjačka elektronická a videl som už aj bau-bau najlacnejšie, ktoré také niečo majú, ale zväčša ide o tie "starošvédske" technológie typu: "pripoj ma a ja ti uvarím elektrolyt a zničím palubnú elektroniku"...bjukemen píše:modelář píše:Ale takovouhle rozhodně nepřipojovat k neodpojenému akumulátoru! A hlavně bacha na odpojování akumulátoru u moderních vozů: hrozící škody mohou vysoce převýšit pozitivní efekt dobití akumulátoruskodovkar píše:...nejlevnější Tesco dobíječka.
..doteraz som nikdy neodpojoval bateriu vždy som ju nabíjal priamo v aute,je riziko poškodenia naozaj take aktualne..?
Re: Větší startovací proud akumulátoru.
Záleží co máš za nabíječ. Buď máš klasický co nabíjí k hodnotám lehce přes 16V nebo máš nabíječ, který si napětí umí ohlídat. Klasické nabíječe se k palubní sítí vozidla připojovat nesmí. A nejsou vhodné pro časté nabíjení díky přebíjení akumulátoru.