Větší startovací proud akumulátoru.

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:...nejlevnější Tesco dobíječka.
Ale takovouhle rozhodně nepřipojovat k neodpojenému akumulátoru! A hlavně bacha na odpojování akumulátoru u moderních vozů: hrozící škody mohou vysoce převýšit pozitivní efekt dobití akumulátoru :!: :!: :!:
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

modelář píše:
skodovkar píše:...nejlevnější Tesco dobíječka.
Ale takovouhle rozhodně nepřipojovat k neodpojenému akumulátoru! A hlavně bacha na odpojování akumulátoru u moderních vozů: hrozící škody mohou vysoce převýšit pozitivní efekt dobití akumulátoru :!: :!: :!:

..doteraz som nikdy neodpojoval bateriu vždy som ju nabíjal priamo v aute,je riziko poškodenia naozaj take aktualne..?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Pokud v tu chvíli neodejde nabíječka, tak bych řekl, že ne :?
modelář

Příspěvek od modelář »

Pokud takovou obyčejnou nabíječku zatížíš vybitým akumulátorem, tak se nic neděje. Jakmile však proudová zátěž poklesne a napětí začne lézt někam přes 16V (ale zaznamenal jsem už i téměř 18,5V!), tak to může odrovnat řídící elektroniku, která i při vytaženém klíčku zapalování zůstává "živá", tj. především CAN-Bus.
@Matyzak

Příspěvek od @Matyzak »

eletronicky nabijacka ma limit na 14,5 voltu
ale klasicka ide az do 18-20 voltov a to uz moze byt privela
jóžin

Re: Větší startovací proud akumulátoru.

Příspěvek od jóžin »

nabíjačka jedine CTEK. Dokáže opraviť silne vybitú batériu v programe Recond, taksito dokáže odstrániť sírany z batérie, má super vyhladený dobíjací prúd - nedochádza ku zahrievaniu batérie počas nabíjania a tým skracovania životnosti, dokáže nabíjať pohodená v daždi na kapote vozidla - má ochranu IP 65 je vode a prachu odolná, má program /vločka/ na nabíjanie pod 5 stupňov Celzia ,lebo je to švédsky výrobok :roll: http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... EK-MXS-5-0
FF

Re: Větší startovací proud akumulátoru.

Příspěvek od FF »

...ja akumulátoru v zime pomáham elektronickou nabíjačkou z Lidlu (cca 2 až 4 x týždenne - podľa mrazov a hlavne merania palubného napätia "ráno") a akumulátor to poriadne ocenil...
...akonáhle sa oteplilo, tak jazda okolo 10km stačila - teraz keď býva pomerne horko (teplomer v kabíne ukazuje denne okolo 45°C) stačí aj 5 km...
P. S.: ...to nekecám, ale merám!!!
P. S.: ...mám akumulátor 46Ah, ktorý je fyzicky o niečo menší ako ten pôvodný 44Ah a š. p. má 450A (EN), čo je zväčšená plocha mriežok voči danej kapacite + legovanie Ca; a predsa keď sú mrazy fyzika a chémia sú proti nabitiu akumulátora - a to nevravím o akumulátoroch s nezväčšenou plochou mriežok - teda štandartných...
FF

Re:

Příspěvek od FF »

bjukemen píše:
modelář píše:
skodovkar píše:...nejlevnější Tesco dobíječka.
Ale takovouhle rozhodně nepřipojovat k neodpojenému akumulátoru! A hlavně bacha na odpojování akumulátoru u moderních vozů: hrozící škody mohou vysoce převýšit pozitivní efekt dobití akumulátoru :!: :!: :!:

..doteraz som nikdy neodpojoval bateriu vždy som ju nabíjal priamo v aute,je riziko poškodenia naozaj take aktualne..?
...všetko záleží na tom, či je tá nabíjačka elektronická a videl som už aj bau-bau najlacnejšie, ktoré také niečo majú, ale zväčša ide o tie "starošvédske" technológie typu: "pripoj ma a ja ti uvarím elektrolyt a zničím palubnú elektroniku"... :lol: :wink:
Autoxxxrady

Re: Větší startovací proud akumulátoru.

Příspěvek od Autoxxxrady »

Záleží co máš za nabíječ. Buď máš klasický co nabíjí k hodnotám lehce přes 16V nebo máš nabíječ, který si napětí umí ohlídat. Klasické nabíječe se k palubní sítí vozidla připojovat nesmí. A nejsou vhodné pro časté nabíjení díky přebíjení akumulátoru.
Odpovědět