Klimatizace
Moderátor: Colommbo
Re: Klimatizace
tak neviem či všetky klímy to maju rovnaké,ale ja tam mám 2 plniace ventily,takže vákuovanie a plnenie nevyžaduje žiadne odpájanie a pod. raz som musel dávat dole chladič,no ked som pozrel tu hroznu proceduru-mám 3 chladiče v jednom bloku,tak som od toho upustil a šiel boledtivejšou cestou neuveritelne zlého prístupu k blbej 8mm hadičke. nápln som dal menit kvoli oleju,za 15 rokov tam degradácia nastala-kompresor alebo repas neuveritelný majland. Skusenost mám taku,že ked raz klíma začne puštat štavu,tak málokedy sa to dá odstránit uplne.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Klimatizace
No a jak jinak?Brembo píše:tak neviem či všetky klímy to maju rovnaké,ale ja tam mám 2 plniace ventily,takže vákuovanie a plnenie nevyžaduje žiadne odpájanie...
Moje zkušenosti zase jasně velí nenechat se právě o tomhle přesvědčit majiteli automatických plniček, kteří nutně potřebují především amortizovat náklady na jejich pořízení, aniž by kromě krátkého zaškolení k obsluze těchto skříněk vůbec tušili, co a jak. Takovéhle tedy k vaší klimě rozhodně nepouštějte, i kdybyste ji skutečně potřebovali naplnit!!!Brembo píše:... nápln som dal menit kvoli oleju,za 15 rokov tam degradácia nastala-kompresor alebo repas neuveritelný majland. Skusenost mám taku,že ked raz klíma začne puštat štavu,tak málokedy sa to dá odstránit uplne.
Re: Klimatizace
Dobrý den,
také si myslím, že je zapotřebí po pár letech médium v klimatizaci vyčistit a doplnit novým olejem, časem oxiduje ( degraduje teplem - otěr kov - kov při stlačování média ) každá látka.
Můj známý automechanik mi to nabídl, a to co zbylo po čištění vůbec pěkně nevypadalo. Dělám to preventivně 1x za 2 roky a u mě dobré ,
Jestli to někdo musí dělat každý rok a druhý ne, neřeším, každý vůz má svoje přednosti a nedostatky,
ale to bych neřešil, mám -li vůz, který de mi líbí, beru ho i s touto klimou!!!
Takový velký OPEL je na druhou stranu krásný koráb silnic k pohodové jízdě!!!!!
Mě osobně svého času dostali s řešením přeních zrcátek na Vektře. Jen kdyby GM dalo více peněz na antikorozní ochranu!!!! To, co se dělo po pár letech pod gumou těsnění dveří v letech výroby kolem roku 85 - 95, bylo tristní.
Za to ale němci nemohli, řídili to kravaťáci z ameriky - náklady.
A vůbec, Oply dnes nejsou špatné, byl jsempozván podívat před lety do vývoje v centrále, a byla to úplná nádhera!!!! jen fotit jsem nemohl !!
také si myslím, že je zapotřebí po pár letech médium v klimatizaci vyčistit a doplnit novým olejem, časem oxiduje ( degraduje teplem - otěr kov - kov při stlačování média ) každá látka.
Můj známý automechanik mi to nabídl, a to co zbylo po čištění vůbec pěkně nevypadalo. Dělám to preventivně 1x za 2 roky a u mě dobré ,
Jestli to někdo musí dělat každý rok a druhý ne, neřeším, každý vůz má svoje přednosti a nedostatky,
ale to bych neřešil, mám -li vůz, který de mi líbí, beru ho i s touto klimou!!!
Takový velký OPEL je na druhou stranu krásný koráb silnic k pohodové jízdě!!!!!
Mě osobně svého času dostali s řešením přeních zrcátek na Vektře. Jen kdyby GM dalo více peněz na antikorozní ochranu!!!! To, co se dělo po pár letech pod gumou těsnění dveří v letech výroby kolem roku 85 - 95, bylo tristní.
Za to ale němci nemohli, řídili to kravaťáci z ameriky - náklady.
A vůbec, Oply dnes nejsou špatné, byl jsempozván podívat před lety do vývoje v centrále, a byla to úplná nádhera!!!! jen fotit jsem nemohl !!
Re: Klimatizace
Mně se opely také líbí, bohužel jen do momentu rozjetí se. Trochu jsem si u příležitosti výměny řemene s tou Vectrou zajezdil, abych si připomenul staré časy: a znovu jsem si připadal jako onehdá, když jsem v NY řídil Lincoln TownCar, akorát že ten skutečně vážil tolik, kolik vážil, nikoli polovinu toho, jak "korábovitě" se ta Vectra při jízdě projevuje. Jestli v tom někdo vidí pozitivum, tak já tedy rozhodně ne, poněvadž obvykle potřebuji nejen pořád jet ustálenou rychlostí a rovně.Mav píše:Takový velký OPEL je na druhou stranu krásný koráb silnic k pohodové jízdě!!!!!
Tahle (z r.v. 1996) je korozí kupodivu zcela netknutá. Pravda, má najeto jen 135 tis. km a většinu času prostála někde v garáži či pod plachtou.Mav píše:... Jen kdyby GM dalo více peněz na antikorozní ochranu!!!! To, co se dělo po pár letech pod gumou těsnění dveří v letech výroby kolem roku 85 - 95, bylo tristní.
Jsem hluboce přesvědčen o tom, že za zkázou značky Opel stojí právě GM, a to ve všech ohledech!Mav píše:... Za to ale němci nemohli, řídili to kravaťáci z ameriky - náklady..
Byl jsem nadšen z prohlídky závodu Škoda v MB, přesto bych si škodovku nekoupil. A pokud jde o konstrukční řešení používaná v opelech, konstruktéry pravidelně natahovat na skřipec, třeba se propříště poučí!!!Mav píše:... A vůbec, Oply dnes nejsou špatné, byl jsempozván podívat před lety do vývoje v centrále, a byla to úplná nádhera!!!!
Re: Klimatizace
Potvrzuji ze zkušenosti. Byl jsem ještě před pár lety u jedné takové firmy co se chlubila super servisem na klimy. Přijel jsem tam. Nový agregát Valeo a mechoš hledal ve feldě ventil. Nemohl najít a tak mě dorazil, když chtěl rozpojit potrubí a připojit to bypass. Nevím jak by to pak chtěl udržet natlakované. Ventil jsem mu našel, ale kromě změření tlaku jsem raději víc po něm nechtěl.modelář píše:Moje zkušenosti zase jasně velí nenechat se právě o tomhle přesvědčit majiteli automatických plniček, kteří nutně potřebují především amortizovat náklady na jejich pořízení, aniž by kromě krátkého zaškolení k obsluze těchto skříněk vůbec tušili, co a jak. Takovéhle tedy k vaší klimě rozhodně nepouštějte, i kdybyste ji skutečně potřebovali naplnit!!!
Včera jsem byl u známého co má velký servis na montáž klim a chladícího zařízení. Oňuchal mě to detektorem, změřil tlak a když jsem se ho ptal, jestli bude čistit a měnit náplně, tak mě řekl, že pokud to má tlak a funguje jak má, tak se do toho nevrtá, jinak to netěsní a řekl mě o kurvítku u Octy II, kde vytažení filtru z chladiče se rovná pořízení nového chladiče. Prostě to už nejde zpátky utěsnit.
Tak jsem ještě vystříkal prostor kabinového filtru čistící pěnou a koupil nový filtr předchozí měl od výměny 12 tis. a byl šedý - nejsem prase.
bylo
je
je
Re: Klimatizace
Pokud sem něco píšu, vychází to z praktických zkušeností, nikoli nutně jen mých vlastních. A stojím si za tím!
Re: Klimatizace
takze ked mi klima funguje ale mam dojem ze uz slabsie chladi napriek tomu ju mam nechat tak.?
..zatial nepoznam ziadneho dobreho ladnickara, vsade maju iba automaty na klimu
..zatial nepoznam ziadneho dobreho ladnickara, vsade maju iba automaty na klimu
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Klimatizace
Jestli si přesvědčen že má klimatizace už nižší účinnost, já osobně bych ji nechal (v dobrém servisu) doplnit, protože to chladicí médium obsahuje i mazivostní přísadu. Přidřít její kompresor - NEÉ
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Klimatizace
Doplnit pokud nemá tlak určitě! Tady byla řeč o kompletních výměnách kapalin.
bylo
je
je
Re: Klimatizace
yo zbehem teda niekde do rozumneho servisu,skoda len ze u nas rozumný nieje, vsade pytaju taxu za plnu napln,aj ked to automatom iba precistia a doplnia 200gr trebars
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Klimatizace
Já když byl na doplnění náplně, tak ji "vytáhli" všechnu, vyzkoušeli podtlakem těsnost a pak naplnili novou náplň, ale platil jsem jen tu část kterou doplnili; to odčerpané množství odečetli z ceny...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Klimatizace
No, u Vas su majstri remeselnici a u nas "majstri", ktorí len vymienaju suciastky .... Cest vynimkam -)))).
Re: Klimatizace
.....myslíš ???????????feroF píše:No, u Vas su majstri remeselnici a u nas "majstri", ktorí len vymienaju suciastky .... Cest vynimkam -)))).
Re: Klimatizace
Připíši nějaké drobné zkušenosti s klimou u drobných aut . U Splashe 1,0 jsem ji vyzkoušel za tepla teprve nedávno a řekl bych, že ve srovnání s Fábií HTP, tato u Suzuki se mnohem méně projevuje snížením využitelného výkonu motoru. Přitom byla zapnuta "naplno", tedy na nejnižší teplotu. Jak jsem vyčetl v návodu, u Splashe se regulace děje odpojováním spojky. Zkusil jsem i regulaci zcela ruční, tedy nechal jsem klimu "naplno" a zapínal ji při delší deceleraci. Při akceleraci zas vypínal. Ve zvlněném terénu se dá se jet i tak, když si člověk chce hrát. Zajímavé je, že vyšší brzdný účinek při deceleraci znát je. V porovnání s HTP také klima Splashe "naplno" nedává tak chladný vzduch, což patrně souvisí s menší zátěží motoru. Zdá se mi to jako rozumné řešení. Jestli je zařízení tak chytré, že pracuje na vyšší výkon při deceleraci a na nižší při akceleraci, což by dle reakcí motoru i tak vypadalo, nevím. To by asi bylo příliš dokonalé.
Re: Klimatizace
Popsaný způsob práce systému klimy je zcela klasický, nejjednodušší a nejspolehlivější ze všech, které se až dosud uplatňují, třebaže si - na rozdíl od modernějších systémů s plynulou regulací výkonu/příkonu samotného kompresoru - vyžaduje "zimní údržbu". Ona "regulace" se přitom omezuje jen na režim "Eco" (připojování kompresoru klimy zhruba v polovičních intervalech ve srovnání s "plným" výkonem) a vynucené odpojování kompresoru při maximální exceleraci (pedál plynu až na podlaze). Z popisu je zřejmé, že Splash ani jednou z těchto dvou variant "regulace" nedisponuje. Kromě toho se v daném případě neuplatňuje ani regulace výkonu/příkonu kompresoru v závislosti na nastavení teploty: regulace teploty se děje výhradně prostřednictvím toho, jak moc systém do toho klimování přitápí.