A tohle fórum (nebo nějaké jiné) je snad odrazem reálných problémů, se nimiž se motoristé potýkají? Vždyť stačí zvednou zadek od compu a zajít se poptat do některého z těch specializovaných diesel servisů! Tam se totiž neplká, tam se na těch problémech vydělává, a to dost výnosně.bastien píše:Hehe, tak za těch pět let, nebo kolik čtu zde plky o dodatečných aditivech do čehokoliv, se válím smíchy nad tím, že za tu dobu nabyl nikdo schopen jednoznačně doložit, že mu aditiva do standardních nepančovaných PHM nebo do prémiových paliv (nebo prém. paliva samotná) nějak pomohla - kromě průvanu v peněžence.
Maxxmotion diesel + aditiva
Moderátor: Colommbo
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Tady jsem našel spoustu užitečných rad a názorů od lidí, kteří to fórum někam kvalitativně posunuli. Nicméně citované vyjádření mezi ně určitě nepatří. Vidím, že se v těchto názorech vyžíváš.bastien píše:Hehe, tak za těch pět let, nebo kolik čtu zde plky o dodatečných aditivech do čehokoliv, se válím smíchy nad tím, že za tu dobu nabyl nikdo schopen jednoznačně doložit, že mu aditiva do standardních nepančovaných PHM nebo do prémiových paliv (nebo prém. paliva samotná) nějak pomohla - kromě průvanu v peněžence.
Co nám vlastně říkáš? Všichni, co řešite kvalitu a jste ochotni si za ni připlatit jste vlastně blbci?
Co chceš doložit za vliv aditiv od nás obyčejných pitomců z fóra? To je jediný na čem se vozíš a trollíš diskuze... Vyser se na to nebo jdi někam, kde to ocení.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
A vy jste tu "za těch pět let, nebo kolik zde čtete ty plky o dodatečných aditivech do čehokoliv" někdy jednoznačně doložil, že "standartní" nafta má stejné účinky na palivovou soustavu, jako nafta "vylepšená" dodatečnými aditivy. Že aditiva nepomohla čistotě motoru, čerpadlu, vstřikům, startu či výkonu motoru. Že je to stejné i s použitím "standartní" nafty Čím vy jste to tu doložil Hehebastien píše:Hehe, tak za těch pět let, nebo kolik čtu zde plky o dodatečných aditivech do čehokoliv, se válím smíchy nad tím, že za tu dobu nabyl nikdo schopen jednoznačně doložit, že mu aditiva do standardních nepančovaných PHM nebo do prémiových paliv (nebo prém. paliva samotná) nějak pomohla - kromě průvanu v peněžence.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Asi se shodneme, že každá nafta je již z výroby aditivovaná. Bude záležet na tom, čím je aditivovaná a na úrovni té aditivace - viz Benzina Verva a TopQ. Rozdíl mezi nimi určtitě je, a to nejen cenový a pokud se týká spotřeby nebo třeba akcelerace, tak na to nepotřebuji žádné extra testy, je to prostě znát na provozu toho auta. Druhou stránkou ovšem je, že si to výrobce (případně distributor) nechá patřičně zaplatit a ne vždy nárůst těch vlastností, které dokážeme posoudit bez nějakých spec. testů odpovídá tomu cenovému rozdílu. A zde tak trochu (na slovo trochu bych položil důraz) chápu skepsi Bastiena. Co už nedovedeme posoudit jako běžní řidiči je to, co to "dělá" v motoru. A v této rovině já osobně pociťuji nejvíce absenci nějakých srovnávacích testů. Na jiném fóru zde píši:
No prosím, to je informace, která stojí za pozornost. ALE! Co ostatní prémiové nafty? Co se stane, když do té neprémiové přidám aditivum? Fungují pokud se týká třeba té úrovně zakarbonování EGR podobně, nebo lépe.....? Prostě zkrátka, chybí nám srovnání a proto ta spousta dohadů, názorů, někdy až pověr. A současně možnost pro různé výrobce, aby nám tahali peníze z kapes. A tak asi nejlépe to vystihnul jistý návštěvník, když napsal:
NOP píše: ....časopis Diesel březen 2013...je tam také článek o OMV MaxxMotion. Mimo jiné zde píší, že i tato nafta obsahuje aditiva, mimo jiné čistící a jejich účinek byl demonstrován na EGR ventilech po 10ti hodinové motor. zkoušce, kdy při chodu na standartní naftu se vytvořil patrný povlak karbonu, zatím co při chodu na MM ventil zůstal takřka čistý, atd....
No prosím, to je informace, která stojí za pozornost. ALE! Co ostatní prémiové nafty? Co se stane, když do té neprémiové přidám aditivum? Fungují pokud se týká třeba té úrovně zakarbonování EGR podobně, nebo lépe.....? Prostě zkrátka, chybí nám srovnání a proto ta spousta dohadů, názorů, někdy až pověr. A současně možnost pro různé výrobce, aby nám tahali peníze z kapes. A tak asi nejlépe to vystihnul jistý návštěvník, když napsal:
Návštěvník píše:Nejlepší nafta je benzin
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Já jsem vůči těm různým prémiovým palivům dost skeptický obvzlášť v ČR,kde se podvádí naprosto ve všem..Kdo mi zaručí,že tam ty aditiva opravdu jsou?Pokud teda jsou,tak že tam jsou v dostatečné a správné míře,aby to k něčemu bylo?Volil bych raději cestu kvalitního paliva bez aditiv a přidával si tam aditiva sám.Myslím,že jen tak bude mít člověk jistotu,že v palivu ty aditiva opravdu jsou..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Souhlas, ja uz to tak zacal delat a celkem mi to vyhovuje. Nez kupovat nejakou Benzinu Verva (i kdyz zkusenost jinych je s touto naftou celkem pozitivni, bohuzel i Benzina se objevuje v seznamech nekvalitnich pump) nebo Shell V-Power, radsi natankuji nepremiovou naftu nebo aktualne Optimal Diesel bez aditivace a bioslozky a pridam aditiva a mam 100% jistotu, ze tam to aditivum je. Muzu si ho tam taky nalit kolik chci a tim treba zvysit vyrobcem udavane mazaci schopnosti, nebo cetanove cislo.
Nezatracoval bych ta aditiva uplne. Nebo kdyz uz zatracovat, tak podlozenyma laboratornima testama, jak nam tady jeden kolega z diskuze porad v kontre podsouva. Jinak se neprestanem pohybovat v eteru mezi "mam pocit ze je to lepsi" a "pouze to dela pruvan v penezence".
Osobne radsi udelam mensi pruvan do penezenky ale mam alespon dobry pocit, ze to tomu autu pomaha.
Nezatracoval bych ta aditiva uplne. Nebo kdyz uz zatracovat, tak podlozenyma laboratornima testama, jak nam tady jeden kolega z diskuze porad v kontre podsouva. Jinak se neprestanem pohybovat v eteru mezi "mam pocit ze je to lepsi" a "pouze to dela pruvan v penezence".
Osobne radsi udelam mensi pruvan do penezenky ale mam alespon dobry pocit, ze to tomu autu pomaha.
Ford Focus MKIII TR Easy | 1.0 EcoBoost | 74 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW |
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
gabriiel: Jako testy jsou dobrá věc,ale osobně mě to nijak neuklidňuje..Dobře,vemou odněkud vzorky,a zjistí,že je vše o.k,množství aditiv je ve vyšší míře v rozmezí deklarovaného množství.(Obsah aditiv je určo "od-do",prostě nějaké rozmezí a rozhodně tam nikdo v česku nedá více než musí..) No jo,ale za týden už tomu tak nemusí být,přijede nová dodávka a ta už je aditivovaná jen na spodní hranici..O to mi jde,že prostě nikdo nezaručí stálý poměr aditivace..Pokud si to namíchám sám,tak mám jistotu..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Dobrý den,
doporučuji toto: V zimě: Max Motion + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.
V létě: Optimal diesel + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.
Výsledek:
1) Bezproblémová jízda s výkonem větším o 5 - 12% - za toto dám ruku do ohně, jezdím na to již 3 roky, navýšení výkonu je cítit na prdeli ( jak říkáme my, piloti, i když v mém případě bývalý ) a měřitelné na dlouhodobé spotřebě, pokud si hlídám nohu.
2) Čistý spslovací prostor a DPF filtr.
3) Mazivost 180 -200, podle dlouhodobých zkušeností, což výrobci čerpadel berou jako dobrou z pohledu životnosti vstřiků. Mazivost 400 je podle nich málo, ale sílu změnit starou nevyhovující normu nemají, petrolejáři jsou daleko silnější lobisti.
Ps.: 10 let jezdím se 1,9Tdi 66Kw na toto: 1L nafty, 2 cm Wifu, 1,5 cm acetonu, 3,6 cm 2T polosynt Liqui Moly a při 250.000,-km lítá 205 - 215Kmh, Kunovice -Nejdek za 3,5 hodiny a spotřebě 6,3l/100 km, bezproblémovým se držením dvojkových 77Kv Octávek a i passtů, Nissan Quashai na mě v kopcích absolutně neměl, ale asi měl slabý motor
Vy tam aceton nedávejte, nemůžete, to mohou jen rotačky. Vždy jsem si dělal, co jsem si usmyslel, a přes rady těch, co nikdy nic nevyzkoušeli a říkali, že na aceton zadřu motor, jsem hloubal a pak vyhodnotil. google - acetone in fuel. a docela to funguje, liquy moly to začala dodávat pro nafťáky jako zvyšovač výkonu při akceleraci - Nitro-jet.
Více k tomu nemám co dodat, informací je tu ke všemu ( 2T motocyklový olej v naftě všude spousty).
Hezkou neděli Všem.
doporučuji toto: V zimě: Max Motion + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.
V létě: Optimal diesel + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.
Výsledek:
1) Bezproblémová jízda s výkonem větším o 5 - 12% - za toto dám ruku do ohně, jezdím na to již 3 roky, navýšení výkonu je cítit na prdeli ( jak říkáme my, piloti, i když v mém případě bývalý ) a měřitelné na dlouhodobé spotřebě, pokud si hlídám nohu.
2) Čistý spslovací prostor a DPF filtr.
3) Mazivost 180 -200, podle dlouhodobých zkušeností, což výrobci čerpadel berou jako dobrou z pohledu životnosti vstřiků. Mazivost 400 je podle nich málo, ale sílu změnit starou nevyhovující normu nemají, petrolejáři jsou daleko silnější lobisti.
Ps.: 10 let jezdím se 1,9Tdi 66Kw na toto: 1L nafty, 2 cm Wifu, 1,5 cm acetonu, 3,6 cm 2T polosynt Liqui Moly a při 250.000,-km lítá 205 - 215Kmh, Kunovice -Nejdek za 3,5 hodiny a spotřebě 6,3l/100 km, bezproblémovým se držením dvojkových 77Kv Octávek a i passtů, Nissan Quashai na mě v kopcích absolutně neměl, ale asi měl slabý motor
Vy tam aceton nedávejte, nemůžete, to mohou jen rotačky. Vždy jsem si dělal, co jsem si usmyslel, a přes rady těch, co nikdy nic nevyzkoušeli a říkali, že na aceton zadřu motor, jsem hloubal a pak vyhodnotil. google - acetone in fuel. a docela to funguje, liquy moly to začala dodávat pro nafťáky jako zvyšovač výkonu při akceleraci - Nitro-jet.
Více k tomu nemám co dodat, informací je tu ke všemu ( 2T motocyklový olej v naftě všude spousty).
Hezkou neděli Všem.
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
S tim naprosto souhlasim a taky jsem to tak myslel pri svem predchozim prispevku Proste nechci a nebudu kupovat pofiderni premiova paliva (i kdyz treba ten maxxmotion vypada verohodne... ale zpatky nohama na zem, jsme v CR ), radsi obyc naftu a doleju si tam, co se mi libi - Vif, Ecomax, Envirox, kazdemu co vyhovujeNOVON píše:..O to mi jde,že prostě nikdo nezaručí stálý poměr aditivace..Pokud si to namíchám sám,tak mám jistotu..
Ford Focus MKIII TR Easy | 1.0 EcoBoost | 74 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW |
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Pánové, to co dělali alchymisté na dvoře Rudolfa II je proti vám naprostý odvar
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Jestli myslis Mava, tak taky cumim Ja radsi nez takove laborovani, zustanu u kombinace Optimal Diesel + Millers Ecomax
Ford Focus MKIII TR Easy | 1.0 EcoBoost | 74 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW |
Ford Galaxy MKIII Titanium | 2.2 TDCi | 147 kW |
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
2T Olej pre dvojtaktné motory a iné prísady pre zlepšenie mazacie ONMav píše:Dobrý den,
doporučuji toto: V zimě: Max Motion + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.
V létě: Optimal diesel + 2dcl červené polosyntetiky 2T LiquyMoly na 60 - 70 l paliva + Envirox Dpf asist 1:4000.
Výsledek:
1) Bezproblémová jízda s výkonem větším o 5 - 12% - za toto dám ruku do ohně, jezdím na to již 3 roky, navýšení výkonu je cítit na prdeli ( jak říkáme my, piloti, i když v mém případě bývalý ) a měřitelné na dlouhodobé spotřebě, pokud si hlídám nohu.
2) Čistý spslovací prostor a DPF filtr.
3) Mazivost 180 -200, podle dlouhodobých zkušeností, což výrobci čerpadel berou jako dobrou z pohledu životnosti vstřiků. Mazivost 400 je podle nich málo, ale sílu změnit starou nevyhovující normu nemají, petrolejáři jsou daleko silnější lobisti.
Ps.: 10 let jezdím se 1,9Tdi 66Kw na toto: 1L nafty, 2 cm Wifu, 1,5 cm acetonu, 3,6 cm 2T polosynt Liqui Moly a při 250.000,-km lítá 205 - 215Kmh, Kunovice -Nejdek za 3,5 hodiny a spotřebě 6,3l/100 km, bezproblémovým se držením dvojkových 77Kv Octávek a i passtů, Nissan Quashai na mě v kopcích absolutně neměl, ale asi měl slabý motor
Vy tam aceton nedávejte, nemůžete, to mohou jen rotačky. Vždy jsem si dělal, co jsem si usmyslel, a přes rady těch, co nikdy nic nevyzkoušeli a říkali, že na aceton zadřu motor, jsem hloubal a pak vyhodnotil. google - acetone in fuel. a docela to funguje, liquy moly to začala dodávat pro nafťáky jako zvyšovač výkonu při akceleraci - Nitro-jet.
Více k tomu nemám co dodat, informací je tu ke všemu ( 2T motocyklový olej v naftě všude spousty).
Hezkou neděli Všem.
FORUM AVENSIS -Členovia fóra a fanúšikovia Toyota Avensis v POLSKU
http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Ahoj všem příznivcům, jsem tu nově zaregistrovaný, ale toto fórum sleduji už nějaký ten rok.
Reaguji na různé dohady kolem maxxu a aditiv.
Rozhodl jsem se, že zajdu přímo ke zdroji a snad osvětlím trochu dohadů.
Napsal jsem na firmu OMV a požádal je o názor na mazivost Maxxe a případně na aditivování vifem a osvětlení, jestli vif vytváří při spalování popílek, který zanáší DPF.
Musím říci, že lidem z OMV skládám poklonu, neboť na můj dopis reagovali celkem rychle a velice slušně.
Zde přikládám original odpověď od specialisty na paliva z OMV:
Mazivost motorových naft je normou ČSN EN 590 stanovena na max. 460 µm. Tento údaj je velikost otěrové stopy, kterou vytváří vibrující kulička na standardizovaném kovovém povrchu v prostředí zkoušené nafty. Nafta má tedy tím lepší mazivost, čím je otěrová stopa menší, čili čím je údaj v µm nižší. Mazivost nafty OMV MaxxMotion diesel je dodavatelskou specifikací stanovena dokonce na max 400 µm, tedy přísněji než říká výše zmíněná norma. Kontrolními měřeními bylo zjištěno, že v praxi bývá mazivost OMV MaxxMotion diesel ještě hluboce pod 400µm. Jedinou nám známou výjimkou je sporný výsledek 462 µm, uvedený v testu Světa motorů. Žádné podobné hodnoty u této prémiové nafty jsme zatím nezjistili a není nám tedy známo , ve kterých testech mazivost vyšla nad 450 µm.
Nafta OMV MaxxMotion diesel je komplexně aditivovaná nafta a její další doaditivace, např. přípravkem VIF, nemá smysl. Mohlo by tím dojít k předávkování aditiv a výsledek se může projevit snížením jejich účinků. Nicméně, neslučitelnost přípravku VIF s touto naftou kvůli jinému výrobnímu postupu je nesmysl, stejně tak jako zmínka o vytváření popílku spalováním nafty s VIF. VIF je multifunkční aditiv a kromě složky zlepšující mazivost obsahuje ještě cca dalších 6 -7 složek různých aditiv.
Ze shora uvedeného tedy plyne, že mazivost motorové nafty OMV MaxxMotion diesel je zcela vyhovující i pro vozidla s motory common rail a DPF a není třeba ji dále zlepšovat. A to i v případě, že by tento parametr přesáhl hodnotu 450 µm ale nepřesáhl 460 µm. Každá, i běžná motorová nafta musí odpovídat limitu 460 µm a pro vozidla s motory common rail přece není předepsaná nafta s lepší mazivostí než je tento limit. I když samozřejmě platí, že čím lepší je mazivost, tím lépe, zejména pro moderní motory s nízkými rozměrovými tolerancemi v naftou mazaných částech.
Mazivost zlepšují např. methylestery mastných kyselin, tzv. MEŘO, které se přidávají do motorových naft jako povinná biosložka. Dá se říci, že dobrá mazivost je prakticky jedinou výhodou MEŘO, které jinak mají celou řadu nevýhod. Pokud mermomocí chcete mazivost nafty, která neobsahuje MEŘO jakožto biosložku, ještě zlepšit, je možné do nádrže s naftou (i do MaxxMotion diesel) přidat cca 0,5 – 1 % obj. 100%ního MEŘO. Prodává se u některých čerpacích stanic pod různými názvy, jako např. biodiesel, bionafta, bionafta B 100 a pod. Ke stejnému účelu může posloužit i velmi malé množství (0,1 – 0,2% obj.) rafinovaného rostlinného oleje. Samotná mazivostní přísada jako aditiv se obvykle samostatně neprodává.
Tolik konec dopisu.
Jinak informoval jsem se na VIF a spalování na popílek i u firmy VIF.CZ, ale bohužel asi dotazy zcela ignorují a nepokládají ani za slušnost mě poslat slušnou formou do .... ať nezdržuju. Takže VIF.cz mě velmi zklamala.
Reaguji na různé dohady kolem maxxu a aditiv.
Rozhodl jsem se, že zajdu přímo ke zdroji a snad osvětlím trochu dohadů.
Napsal jsem na firmu OMV a požádal je o názor na mazivost Maxxe a případně na aditivování vifem a osvětlení, jestli vif vytváří při spalování popílek, který zanáší DPF.
Musím říci, že lidem z OMV skládám poklonu, neboť na můj dopis reagovali celkem rychle a velice slušně.
Zde přikládám original odpověď od specialisty na paliva z OMV:
Mazivost motorových naft je normou ČSN EN 590 stanovena na max. 460 µm. Tento údaj je velikost otěrové stopy, kterou vytváří vibrující kulička na standardizovaném kovovém povrchu v prostředí zkoušené nafty. Nafta má tedy tím lepší mazivost, čím je otěrová stopa menší, čili čím je údaj v µm nižší. Mazivost nafty OMV MaxxMotion diesel je dodavatelskou specifikací stanovena dokonce na max 400 µm, tedy přísněji než říká výše zmíněná norma. Kontrolními měřeními bylo zjištěno, že v praxi bývá mazivost OMV MaxxMotion diesel ještě hluboce pod 400µm. Jedinou nám známou výjimkou je sporný výsledek 462 µm, uvedený v testu Světa motorů. Žádné podobné hodnoty u této prémiové nafty jsme zatím nezjistili a není nám tedy známo , ve kterých testech mazivost vyšla nad 450 µm.
Nafta OMV MaxxMotion diesel je komplexně aditivovaná nafta a její další doaditivace, např. přípravkem VIF, nemá smysl. Mohlo by tím dojít k předávkování aditiv a výsledek se může projevit snížením jejich účinků. Nicméně, neslučitelnost přípravku VIF s touto naftou kvůli jinému výrobnímu postupu je nesmysl, stejně tak jako zmínka o vytváření popílku spalováním nafty s VIF. VIF je multifunkční aditiv a kromě složky zlepšující mazivost obsahuje ještě cca dalších 6 -7 složek různých aditiv.
Ze shora uvedeného tedy plyne, že mazivost motorové nafty OMV MaxxMotion diesel je zcela vyhovující i pro vozidla s motory common rail a DPF a není třeba ji dále zlepšovat. A to i v případě, že by tento parametr přesáhl hodnotu 450 µm ale nepřesáhl 460 µm. Každá, i běžná motorová nafta musí odpovídat limitu 460 µm a pro vozidla s motory common rail přece není předepsaná nafta s lepší mazivostí než je tento limit. I když samozřejmě platí, že čím lepší je mazivost, tím lépe, zejména pro moderní motory s nízkými rozměrovými tolerancemi v naftou mazaných částech.
Mazivost zlepšují např. methylestery mastných kyselin, tzv. MEŘO, které se přidávají do motorových naft jako povinná biosložka. Dá se říci, že dobrá mazivost je prakticky jedinou výhodou MEŘO, které jinak mají celou řadu nevýhod. Pokud mermomocí chcete mazivost nafty, která neobsahuje MEŘO jakožto biosložku, ještě zlepšit, je možné do nádrže s naftou (i do MaxxMotion diesel) přidat cca 0,5 – 1 % obj. 100%ního MEŘO. Prodává se u některých čerpacích stanic pod různými názvy, jako např. biodiesel, bionafta, bionafta B 100 a pod. Ke stejnému účelu může posloužit i velmi malé množství (0,1 – 0,2% obj.) rafinovaného rostlinného oleje. Samotná mazivostní přísada jako aditiv se obvykle samostatně neprodává.
Tolik konec dopisu.
Jinak informoval jsem se na VIF a spalování na popílek i u firmy VIF.CZ, ale bohužel asi dotazy zcela ignorují a nepokládají ani za slušnost mě poslat slušnou formou do .... ať nezdržuju. Takže VIF.cz mě velmi zklamala.
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Hezký příspěvek, díky
ÖMV taky chválím protože mi velice rychle poslali dříve podklady k Maxx Motionu. Jenže poslední velký nárust ceny MM a to až na 41,50 Kč v Praze mě odeslal k Optimalu Diesel a tam je svět ještě v pořádku.
Ta norma mazivosti je z mého pohledu zastaralá, platí od doby klasických řadovek s vstřikovacím tlakem 160 at. Jenže dnes máme i patnáckrát větší tlak u CR a zde platí zcela jiné podmínky pro mazivost.
Takže já mám nyní Optimal diesel + Vif a vše je OK, spotřeba,dojezd a chod motoru.
ÖMV taky chválím protože mi velice rychle poslali dříve podklady k Maxx Motionu. Jenže poslední velký nárust ceny MM a to až na 41,50 Kč v Praze mě odeslal k Optimalu Diesel a tam je svět ještě v pořádku.
Ta norma mazivosti je z mého pohledu zastaralá, platí od doby klasických řadovek s vstřikovacím tlakem 160 at. Jenže dnes máme i patnáckrát větší tlak u CR a zde platí zcela jiné podmínky pro mazivost.
Takže já mám nyní Optimal diesel + Vif a vše je OK, spotřeba,dojezd a chod motoru.