Ekolube Envirox
Moderátor: Colommbo
Re: Ekolube Envirox
Přímo Envirox asi netestovali. Zkoušeli Eolys 176, Eolys DPX 42 a Satacen 25. Jsou to aditiva, která se používají u vozidel se systémy DPF. Používali dávkování, stejné jako používají vozidla s DPF. Obecně lze říci, že kdyby existovalo něco co snižuje spotřebu bez vedlejších vlastností, tak už to používají výrobci při aditivování svých paliv. Ale nevím o tom, že by se používali aditiva na bázi kovů. Jsou to katalyzátory, které mají urychlovat reakce právě proto můžou mít vliv na spotřebu a emise. Jinak právě pro zabránění oxidaci nafty např. v reakci na FAME jsou k dispozici aditiva na bázi antioxidantů. Obecně platí, že jestli přimícháte něco do nafty, tak zanášení vstřikovačů a podobné projevy jsou dlouhodobé a určitě se vám motor nerozpadne to se bát nemusíte. A při vzniku takové poruchy je těžké objektivně posoudit jestli za to může právě aditivum nebo příměs biosložek. To, že aditivum může mít kladný vliv na spotřebu a emise, když podporuje hoření o tom nepochybuju
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne ned led 06, 2013 23:23, celkem upraveno 2 x.
Re: Ekolube Envirox
Přísada EOLYS 176
Za jízdy je průběžně přiváděno určité množství přísady EOLYS 176 vstřikovacími ventily do spalovacího procesu. EOLYS 176 je kapalina na bázi ceru. Částice oxidu ceru vytvoří vazbu s částicemi sazí ve spalovacím prostoru a jsou zachyceny ve filtru. Při regeneraci přispívá cer spolu s větším povrchem částic k rychlejšímu spalování při nižších teplotách. Produktem oxidace je nejjemnější popel, který se usazuje v tělese filtru pevných částic.
Přísada je uložena ve zvláštním zásobníku o obsahu 1,8 l umístěném na příčném nosníku za palivovou nádrží. Přísada je přidána do motorové nafty po každém natankování, jakmile je nastartován motor a vozidlo dosáhne rychlosti 40km/h anebo po čtyřech minutách v případě, že není dosaženo této rychlosti. Údaje o množství paliva, které bylo natankováno, vyšle spínač klapky palivové nádrže a dále jsou zjištěny na základě porovnání stavu „předtím“ a „potom“, které provede sdružený přístroj. Vlastní dávkování provádí samotné řídící zařízení, které se nachází pod pravým zadním sedadlem. Čerpadlo umístěné v zásobníku s přísadou dopraví vypočtené množství přísady do palivové nádrže.
Za jízdy je průběžně přiváděno určité množství přísady EOLYS 176 vstřikovacími ventily do spalovacího procesu. EOLYS 176 je kapalina na bázi ceru. Částice oxidu ceru vytvoří vazbu s částicemi sazí ve spalovacím prostoru a jsou zachyceny ve filtru. Při regeneraci přispívá cer spolu s větším povrchem částic k rychlejšímu spalování při nižších teplotách. Produktem oxidace je nejjemnější popel, který se usazuje v tělese filtru pevných částic.
Přísada je uložena ve zvláštním zásobníku o obsahu 1,8 l umístěném na příčném nosníku za palivovou nádrží. Přísada je přidána do motorové nafty po každém natankování, jakmile je nastartován motor a vozidlo dosáhne rychlosti 40km/h anebo po čtyřech minutách v případě, že není dosaženo této rychlosti. Údaje o množství paliva, které bylo natankováno, vyšle spínač klapky palivové nádrže a dále jsou zjištěny na základě porovnání stavu „předtím“ a „potom“, které provede sdružený přístroj. Vlastní dávkování provádí samotné řídící zařízení, které se nachází pod pravým zadním sedadlem. Čerpadlo umístěné v zásobníku s přísadou dopraví vypočtené množství přísady do palivové nádrže.
Re: Ekolube Envirox
Porovnávat sloučeniny ceru je možné, ovšem pokud srovnám uhlík tak můžu mít diamant nebo tuhu.
Re: Ekolube Envirox
Výsledky zkoušek ukazují, že kromě nestabilních složek paliva má velký vliv na ucpávání a ztrátu výkonu přítomnost i jen stopového množství kovu ve formě rozpustné sloučeniny v palivu, a ukazují i to, že účinná detergentní přísada je schopna i tento negativní vliv výrazně potlačit.
Některé funkční typy přísad do benzinu, popsané v předchozím dílu seriálu, se přidávají i do nafty, konkrétně protikorozní, mazivostní, antioxidanty, deaktivátory kovů a detergenty, ale celý sortiment přísad pro naftu je bohatší.
Tady je odkaz na pár informací o přísadách do nafty
http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... -1589.aspx
Některé funkční typy přísad do benzinu, popsané v předchozím dílu seriálu, se přidávají i do nafty, konkrétně protikorozní, mazivostní, antioxidanty, deaktivátory kovů a detergenty, ale celý sortiment přísad pro naftu je bohatší.
Tady je odkaz na pár informací o přísadách do nafty
http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... -1589.aspx
Re: Ekolube Envirox
Cer, chemická značka Ce, (lat. Cerium) je šedavě bílý, vnitřně přechodný kovový prvek, druhý člen skupiny lanthanoidů
Re: Ekolube Envirox
Ale žádné srovnání nebylo provedeno jestli motory, které používají katalyzátory pro snadnější regeneraci DPF mají častější problémy vzhledem k dávkování katalyzátorů do nafty. A tyto systémy se používají dlouho, takže výrazně větší problémy by se měli projevit. Takže snížená oxidační stabilita nafty v nádrži nemusí být zas takový problém
Re: Ekolube Envirox
Právěže tohle se už dost dlouho ví, proto je onen původně francouzský systém považován za přežitý - budoucnost patří močovině!Autoxxxrady píše:Ale žádné srovnání nebylo provedeno jestli motory, které používají katalyzátory pro snadnější regeneraci DPF mají častější problémy vzhledem k dávkování katalyzátorů do nafty. A tyto systémy se používají dlouho, takže výrazně větší problémy by se měli projevit. ...
Re: Ekolube Envirox
Na VŠCHT, na ústavu technologie ropy a alternativních paliv se Envirox nikdy netestoval. Pracuji Tam. Mimochodem, nanočástice oxidu céru snižují oxidační stabilitu nafty u teplot překračujících teplotu 320 stupnů, čož jen tak mimochodem je princip účinku tohoto katalizátoru. Bez Enviroxu (bez oxidu céru) se hořením sníží oxidační stabilita až u teplot přes 410 stupnů.Autoxxxrady píše:Všem fanouškům produktu Envirox.
Když čtu jeho složení, tak je na bázi céru. Dokonce na bázi nanočástic céru. Fakt super zní to krásně. Pak to má plno super účinků atd.
A teď k věci. Je to na podobné bázi jako palivové katalyzátory pro regeneraci filtrů vznětových motorů, které podporují oxidaci a hoření ve filtru pevných částic. (Asi to neni na podobné bázi, protože to ten katalyzátor je přímo podle těch účinků) To jsou ty aditiva co některé automobily používají pro snadnější regeneraci DPF. A tyhle katalyzátory, když se přidají do nafty snižují její oxidační stabilitu. Takže ty super nanočástice céru vám sníží oxidační stabilitu nafty. Oxidační stabilita nafty je jednou z parametrů normy ČSN EN 590. Takže vy si uděláte vaši vlastní super naftu, která neodpovídá normě.
Z pokusů s těmito katalyzátory je zjištěno, že můžou oxidační stabilitu snížit až o 85%!!!
Takováto nafta pak může vést k zanášení vstřikovačů a tvorbě kalů!!!
zdroj: AutoExpert 07+08 2011
info z VŠCHT ústavu technologie ropy a alternativních paliv
Re: Ekolube Envirox
Oxid céru není v palivu rozpustná sloučenina, nerozpouští se v žádném známem uhlovodíkovém detergentu.Autoxxxrady píše:Výsledky zkoušek ukazují, že kromě nestabilních složek paliva má velký vliv na ucpávání a ztrátu výkonu přítomnost i jen stopového množství kovu ve formě rozpustné sloučeniny v palivu
Re: Ekolube Envirox
Oxidační stabilita nafty se měří dle EN ISO 12205 s limitem max. 25 g/m3 - čím více, tím hůře - více úsad na vstřikovačích.
Oxidační stabilita paliva s aditivem Envirox je 3g/m3. V porovnání s běžnou naftou / 4 g/m3 / minimální rozdíl.
Zdroj: http://www.cericacorp.com/compatibility ... lfuel.html
Oxidační stabilita paliva s aditivem Envirox je 3g/m3. V porovnání s běžnou naftou / 4 g/m3 / minimální rozdíl.
Zdroj: http://www.cericacorp.com/compatibility ... lfuel.html
Re: Ekolube Envirox
Zkoušeli Eolys 176, Eolys DPX 42 a Satacen 25. To jsou aditiva co podporují hoření pro snadnější regeneraci filtru pevných částic. Jsou to aditiva na bázi právě kovů jako Envirox.
To, že to může mít vliv na nižší spotřebu a emise to je jasný, když to podporuje hoření. Ale aditiva na bázi kovů se nepoužívají nebo o tom nevim k aditivaci paliv. Že by rafinerie využívaly tyto aditiva. Využívají se pro snadnější regeneraci DPF.
To, že to může mít vliv na nižší spotřebu a emise to je jasný, když to podporuje hoření. Ale aditiva na bázi kovů se nepoužívají nebo o tom nevim k aditivaci paliv. Že by rafinerie využívaly tyto aditiva. Využívají se pro snadnější regeneraci DPF.
Re: Ekolube Envirox
tento systém -AD blue nie je ale pre výrobcov privelmy vdačný. Chýba ultradrahý DPF,ktorý určite neprežije auto,a tak AD blue okráda výrobcu a hromadu €,je totiž až privelmy spolahlivý a vyžaduje minimálny servis. Tak bude trvat ešte dlho,kým nan prejdu. u velkých dieselov je to iné,tam by DPF privelmy zvyšovalo spotrebu a znižovalo výkon. DPF sa u velkých dieselov privelmy neosvedčil a niektorý výrobcovia ho dávali ako špecialnu výbavu za príplatok.Návštěvník píše:Právěže tohle se už dost dlouho ví, proto je onen původně francouzský systém považován za přežitý - budoucnost patří močovině!Autoxxxrady píše:Ale žádné srovnání nebylo provedeno jestli motory, které používají katalyzátory pro snadnější regeneraci DPF mají častější problémy vzhledem k dávkování katalyzátorů do nafty. A tyto systémy se používají dlouho, takže výrazně větší problémy by se měli projevit. ...
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Ekolube Envirox
Ad Blue je něco jiného než tento systém s aditivy pro DPF. Ad Blue nemá s DPF nic společného. Ale jak píšeš je to lepší cesta jak splnit emisní limity.
Re: Ekolube Envirox
Tak čo chalani niekto skúšal..?DPf cleaner od Millers oils napriklad naozaj funguje uz som pouzil 5x a mam to aj pomerane x krat nakolko teme DPF sa intenzivne venujem skoro 2 roky a nakolko sam vlastnim taketo auto .Je to na dlhu temu ale ucinok je okamžite viditelny a citatelny priamo na diagnostike v bloku hodnot obsahu popilka nameranych (nie celkove zanesenie) nie vypočitanych ako tieto gramy same zacnu ubudat pocas beznej jazdy a tym sa mi vela krat predlzili regeneracie z 350km na 750km trasy vzdy rovnake a vždy ked sa to zacne takto kratit to tam nalejem a je pokoj na nejaky cas..Prave som objednal ten Envirox a som zvedavy ako to bude fungovat samozrejme budem mat aj vystup z merani DPF a jeho zanášania...Len som chcel vediet či to niekto už aj skušal či to aj funguje nakolko dost drahe aditivum!:(