U Fábie ano. Vyměnili čelní sklo a komplet víčka nádrže. Pokud by byla větší důslednost a znalosti zákazníka, museli by i víc. Tehdy byla záruka jen rok. Škoda ví, proč dává jen základní délku a za víc se připlácí. Každopádně kvůli oleji by bylo nerozumné si záruku zrušit.Demo píše:Italle - záruka je moc pěkná na papíře, ale zkoušel jsi ji někdy uplatňovat?
Toyota Avensis 2.4 VVT-i D4
Moderátor: Colommbo
Fajn, vycházím z toho, že motor je atmosféra a chlazení oleje bude stavěno na tu 30, tudíž tepelně zatížitelnější olej nemůže být na škodu.Itall píše:No, škodovkáři: motor je stavěn na 30, tak 40 bohatě dostačuje. To je zajímavá teorie. Já bych s ní sice, na základě svých chabých technických znalostí, celkem souhlasil
Vím pouze o jediném případu jakéhosi (snad Mazdího) motoru, kde byly poddimenzovány mazací kanály, což byla vyloženě konstrukční chyba. Navíc výrobce za vysokých teplot dokonce povoluje 20W-50!Itall píše:ale výrobce auta by to zajisté viděl jinak. Jsou přece motory, kde 40 povoleno není od výrobce.
Protože si tazatel může vybrat, tak buď si mění olej sám, nebo má známé a ti už to zařídí. Opravdu bych rád viděl automobilku co by chtěla tribo rozbor oleje.Itall píše:A když si to tam někdo dá, např. v záruce (která dnes může být i řadu let), běda pak, aby s tím motorem měl nějaké problémy. Nedodržel při jeho provozu podmínky výrobce a nazdar,ledaže by mu do servisky v servisu psali něco jiného, což je zas další problém, pokud tam nemá známého.
Co odejde se stejně většinou považuje za spotřební materiál a na ten záruku neukecáš. Ba naopak někdy až 7 let ti sabotuji v servisu auto často lajdáckými výměnami oleje (když nekape alespoň 12hodin tak tomu nevěřím ).Itall píše:A do toho servisu zas musí kvůli záruce. Po záruce už je to snadné, ale dnes se výrobci snaží záruku prodlužovat, 2 roky už mají jen neseriózní . Běžné jsou 3 roky, 4,5, dokonce 7 let.
V sobotu na ČT v Autostylu (nebo jak s tomu říkají) bylo vyzkoušeno, kolik se ušetří na servisní prohlídce v neznačkovém sevisu. Měli tam nějaký Hyundai (i30 nebo větší?), ve značkovém servisu kolem 12000,- Kč a v neznačkovém si libovali asi za 8000,- Kč. By mě dost zajímala faktura, co tam bylo účtováno. Tolik nestojí servis Octavie v dieselu s výměnou rozvodů, a ten nestojí málo.
skodovkar: Skoro všechno Ti věřím. V servisce od P107 jsou uvedeny oleje pro všechny motory Peugeot a pro verze s proměnným časováním jsou dovoleny pouze oleje 30 (možná i pro jiné, nemám to před sebou). Nechci tu řešit, co je nutné a co ne, každopádně na papíře je to tak. A ten je rozhodující při uplatňování záruky. Já bych olej 30 také nechtěl používat, ovšem musel bych před koupí auta zjišťovat, zda takový olej není jediný předepsaný. A to by bylo jistě považováno, mírně řečeno, za velmi, velmi neobvyklé. Prodejce a většina zákazníků se přece zabývá hlavně "plnou palbou" a ne nějakými oleji.
Ano, v podstatě jakoukoliv značku, já ale doporučím renomovanou. Ta SAE 5w40 je použitelná dobře jak na zimní starty, tak i na delší letní jízdy, a v této SAE jsou všechny oleje ACEA A3.azazelo píše:Pochopil jsem spravne, ze muzu dat jakoukoliv znacku 5W-40 API SM lepe SL a ACEA A3......
Pokud budeš měnit při krátkých jízdách po 10-ti tkm nebo při delších po 15-tkm, tak je to celkem jedno. Jde o to, že u API tak SJ je nejvýkonnější olej z hlediska mazání a ochrany motoru, dále už se "vylepšují" emise - bohužel čím příznivější je olej z hlediska emisí, tím méně v něm může být aditiv "odpovědných" za kilometrovou výdrž oleje. Ale jestli se mění olej o něco dříve, než je předpis výrobce motoru, tak je fakt jedno, jestli SL nebo SM.azazelo píše:......asi to moc resim, ale nejsem jeste rozhodnuty API SL nebo SM, necham si poradit......
Mann je kvalita, stejně jako třeba Knecht, Motorcraft, Purflux, Framm nebo Hengst.azazelo píše:o filtrech......Mann a Nipparts......
Já používám Nippatrs nebo Tutelu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pitris dekuji mockrat, byl jsem v několika servisech a mechanici me presvedcuji, ze tam mam dat 5W-30, neni ten 2.4 VVT-i D4 (2AZ-FSE) nejaky zvlasti motor Jsem z toho docela zmateny, o olejich jsem toho precetl uz fakt hodne.
Chci se jeste zeptat, Demo mi poradil tento olej - Sunoco SYNTURO GOLD 5W40, specifikace , cena taky vyborna, nevadi, ze prejdu na jinou znacku oleje? Jinak jsem temer rozhodnuty pro 5W-40, jen se potrebuji ujistit, ze je to spravna volba Vsem dekuji za rady a nazory.
Chci se jeste zeptat, Demo mi poradil tento olej - Sunoco SYNTURO GOLD 5W40, specifikace , cena taky vyborna, nevadi, ze prejdu na jinou znacku oleje? Jinak jsem temer rozhodnuty pro 5W-40, jen se potrebuji ujistit, ze je to spravna volba Vsem dekuji za rady a nazory.
Pokud je pro ten motor jedna z doporučených viskozitních tříd oleje i 20w50, nevidím důvod tam nutně používat 5w30 - to jsou oleje svou viskozitou přizpůsobené lehkému chodu motoru, a tím pádem i emisím. A jsou to oleje, jejichž cena není z nejnižších - možná proto ho doporučují v servisech. Já osobně jsem (a zvláště u motorů moderní konstrukce) pro zimní třídu 5w kvůli dobré ochraně při startu, a pro "čtyřicítku" z důvodu vyšší teplotní rezervy oleje (oproti té 30) při letních teplotách a dlouhých jízdách.azazelo píše:.....byl jsem v několika servisech a mechanici me presvedcuji, ze tam mam dat 5W-30, neni ten 2.4 VVT-i D4 (2AZ-FSE) nejaky zvlasti motor Chci se jeste zeptat, Demo mi poradil tento olej - Sunoco SYNTURO GOLD 5W40, specifikace , cena taky vyborna, nevadi, ze prejdu na jinou znacku oleje? Jinak jsem temer rozhodnuty pro 5W-40, jen se potrebuji ujistit, ze je to spravna volba Vsem dekuji za rady a nazory.
To Sunoco Gold 5w40 není vůbec špatný olej, a přechod mezi značkami oleje vůbec nevadí (někdo dává pokaždé jinou), přechod mezi SAE nevadí také, (já střídám 5w40 a 10w50),
a nevadí ani přechod mezi API, pokud písmeno za "S" není rozdílné abecedně o víc jak dvě.
(Vadilo by třeba z API SG na SM, ale ne z SL na SJ nebo SM). Co vadí (některým motorům, které nejsou na to uzpůsobené), je přechod mezi ACEA A3 na A1 - což ale není Tvůj případ.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
V utery jsem byl na vymene oleje v automatu a byl jsem 1001 zakaznik..
Ohledne oleje, nakonec chci vyzkouset tyto dva - Mobil Super 3000 X1 5W-40 a Shell Helix Ultra 5W-40, odsouhasite mi nejaky, at uz ho muzu dat do sveho benzinaku. Mezi temito oleji asi nebude velky rozdil, jejich odparnost a vliv na katalizator bude asi taky stejna? Nemuzu se rozhodnout a prosim o radu.
Do fora o olejich to sice nepatri, ale jinde jsem to nenasel, proto se chci zeptat, jake mate zkusenosti s drazkovymi remeny GATES, DAYCO? Dik.
Ohledne oleje, nakonec chci vyzkouset tyto dva - Mobil Super 3000 X1 5W-40 a Shell Helix Ultra 5W-40, odsouhasite mi nejaky, at uz ho muzu dat do sveho benzinaku. Mezi temito oleji asi nebude velky rozdil, jejich odparnost a vliv na katalizator bude asi taky stejna? Nemuzu se rozhodnout a prosim o radu.
Do fora o olejich to sice nepatri, ale jinde jsem to nenasel, proto se chci zeptat, jake mate zkusenosti s drazkovymi remeny GATES, DAYCO? Dik.
azazelo píše:.....Mobil Super 3000 X1 5W-40.....Shell Helix Ultra 5W-40.....
Je to asi jedno
Jak napsal Demoazazelo píše:.....remeny GATES, DAYCO?.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF