Toyota Avensis 2.4 VVT-i D4

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Itall

Příspěvek od Itall »

Demo píše:Italle - záruka je moc pěkná na papíře, ale zkoušel jsi ji někdy uplatňovat?
U Fábie ano. Vyměnili čelní sklo a komplet víčka nádrže. Pokud by byla větší důslednost a znalosti zákazníka, museli by i víc. Tehdy byla záruka jen rok. Škoda ví, proč dává jen základní délku a za víc se připlácí. Každopádně kvůli oleji by bylo nerozumné si záruku zrušit.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše:No, škodovkáři: motor je stavěn na 30, tak 40 bohatě dostačuje. To je zajímavá teorie. Já bych s ní sice, na základě svých chabých technických znalostí, celkem souhlasil
Fajn, vycházím z toho, že motor je atmosféra a chlazení oleje bude stavěno na tu 30, tudíž tepelně zatížitelnější olej nemůže být na škodu.
Itall píše:ale výrobce auta by to zajisté viděl jinak. Jsou přece motory, kde 40 povoleno není od výrobce.
Vím pouze o jediném případu jakéhosi (snad Mazdího) motoru, kde byly poddimenzovány mazací kanály, což byla vyloženě konstrukční chyba. Navíc výrobce za vysokých teplot dokonce povoluje 20W-50!
Itall píše:A když si to tam někdo dá, např. v záruce (která dnes může být i řadu let), běda pak, aby s tím motorem měl nějaké problémy. Nedodržel při jeho provozu podmínky výrobce a nazdar,ledaže by mu do servisky v servisu psali něco jiného, což je zas další problém, pokud tam nemá známého.
Protože si tazatel může vybrat, tak buď si mění olej sám, nebo má známé a ti už to zařídí. Opravdu bych rád viděl automobilku co by chtěla tribo rozbor oleje.
Itall píše:A do toho servisu zas musí kvůli záruce. Po záruce už je to snadné, ale dnes se výrobci snaží záruku prodlužovat, 2 roky už mají jen neseriózní :lol: . Běžné jsou 3 roky, 4,5, dokonce 7 let.
Co odejde se stejně většinou považuje za spotřební materiál a na ten záruku neukecáš. Ba naopak někdy až 7 let ti sabotuji v servisu auto často lajdáckými výměnami oleje (když nekape alespoň 12hodin tak tomu nevěřím :-D ).
Itall

Příspěvek od Itall »

V sobotu na ČT v Autostylu (nebo jak s tomu říkají) bylo vyzkoušeno, kolik se ušetří na servisní prohlídce v neznačkovém sevisu. Měli tam nějaký Hyundai (i30 nebo větší?), ve značkovém servisu kolem 12000,- Kč a v neznačkovém si libovali asi za 8000,- Kč. By mě dost zajímala faktura, co tam bylo účtováno. Tolik nestojí servis Octavie v dieselu s výměnou rozvodů, a ten nestojí málo.
Itall

Příspěvek od Itall »

skodovkar: Skoro všechno Ti věřím. V servisce od P107 jsou uvedeny oleje pro všechny motory Peugeot a pro verze s proměnným časováním jsou dovoleny pouze oleje 30 (možná i pro jiné, nemám to před sebou). Nechci tu řešit, co je nutné a co ne, každopádně na papíře je to tak. A ten je rozhodující při uplatňování záruky. Já bych olej 30 také nechtěl používat, ovšem musel bych před koupí auta zjišťovat, zda takový olej není jediný předepsaný. A to by bylo jistě považováno, mírně řečeno, za velmi, velmi neobvyklé. Prodejce a většina zákazníků se přece zabývá hlavně "plnou palbou" a ne nějakými oleji.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

azazelo píše:Pochopil jsem spravne, ze muzu dat jakoukoliv znacku 5W-40 API SM lepe SL a ACEA A3......
Ano, v podstatě jakoukoliv značku, já ale doporučím renomovanou. Ta SAE 5w40 je použitelná dobře jak na zimní starty, tak i na delší letní jízdy, a v této SAE jsou všechny oleje ACEA A3.
azazelo píše:......asi to moc resim, ale nejsem jeste rozhodnuty API SL nebo SM, necham si poradit......
Pokud budeš měnit při krátkých jízdách po 10-ti tkm nebo při delších po 15-tkm, tak je to celkem jedno. Jde o to, že u API tak SJ je nejvýkonnější olej z hlediska mazání a ochrany motoru, dále už se "vylepšují" emise - bohužel čím příznivější je olej z hlediska emisí, tím méně v něm může být aditiv "odpovědných" za kilometrovou výdrž oleje. Ale jestli se mění olej o něco dříve, než je předpis výrobce motoru, tak je fakt jedno, jestli SL nebo SM.
azazelo píše:o filtrech......Mann a Nipparts......
Mann je kvalita, stejně jako třeba Knecht, Motorcraft, Purflux, Framm nebo Hengst.
Já používám Nippatrs nebo Tutelu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
azazelo

Příspěvek od azazelo »

Pitris dekuji mockrat, byl jsem v několika servisech a mechanici me presvedcuji, ze tam mam dat 5W-30, neni ten 2.4 VVT-i D4 (2AZ-FSE) nejaky zvlasti motor :?: Jsem z toho docela zmateny, o olejich jsem toho precetl uz fakt hodne.
Chci se jeste zeptat, Demo mi poradil tento olej - Sunoco SYNTURO GOLD 5W40, specifikace :wink: , cena taky vyborna, nevadi, ze prejdu na jinou znacku oleje? Jinak jsem temer rozhodnuty pro 5W-40, jen se potrebuji ujistit, ze je to spravna volba :!: Vsem dekuji za rady a nazory.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Přecházení na jinou značku oleje nevadí.
Itall

Příspěvek od Itall »

To jsem opravdu zvědav, jak to vyřešíte chlapi.
bjukemen
Příspěvky: 4925
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..ber ten Sunocco 5w-40 je to fajn olej a prechod na inu znacku vobec nevadi..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

azazelo píše:.....byl jsem v několika servisech a mechanici me presvedcuji, ze tam mam dat 5W-30, neni ten 2.4 VVT-i D4 (2AZ-FSE) nejaky zvlasti motor :?: Chci se jeste zeptat, Demo mi poradil tento olej - Sunoco SYNTURO GOLD 5W40, specifikace :wink: , cena taky vyborna, nevadi, ze prejdu na jinou znacku oleje? Jinak jsem temer rozhodnuty pro 5W-40, jen se potrebuji ujistit, ze je to spravna volba :!: Vsem dekuji za rady a nazory.
Pokud je pro ten motor jedna z doporučených viskozitních tříd oleje i 20w50, nevidím důvod tam nutně používat 5w30 - to jsou oleje svou viskozitou přizpůsobené lehkému chodu motoru, a tím pádem i emisím. A jsou to oleje, jejichž cena není z nejnižších - možná proto ho doporučují v servisech. Já osobně jsem (a zvláště u motorů moderní konstrukce) pro zimní třídu 5w kvůli dobré ochraně při startu, a pro "čtyřicítku" z důvodu vyšší teplotní rezervy oleje (oproti té 30) při letních teplotách a dlouhých jízdách.
To Sunoco Gold 5w40 není vůbec špatný olej, a přechod mezi značkami oleje vůbec nevadí (někdo dává pokaždé jinou), přechod mezi SAE nevadí také, (já střídám 5w40 a 10w50),
a nevadí ani přechod mezi API, pokud písmeno za "S" není rozdílné abecedně o víc jak dvě.
(Vadilo by třeba z API SG na SM, ale ne z SL na SJ nebo SM). Co vadí (některým motorům, které nejsou na to uzpůsobené), je přechod mezi ACEA A3 na A1 - což ale není Tvůj případ.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
azazelo

Příspěvek od azazelo »

V utery jsem byl na vymene oleje v automatu a byl jsem 1001 zakaznik.. :D

Ohledne oleje, nakonec chci vyzkouset tyto dva - Mobil Super 3000 X1 5W-40 a Shell Helix Ultra 5W-40, odsouhasite mi nejaky, at uz ho muzu dat do sveho benzinaku. Mezi temito oleji asi nebude velky rozdil, jejich odparnost a vliv na katalizator bude asi taky stejna? :roll: Nemuzu se rozhodnout a prosim o radu. :oops:


Do fora o olejich to sice nepatri, ale jinde jsem to nenasel, proto se chci zeptat, jake mate zkusenosti s drazkovymi remeny GATES, DAYCO? Dik.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Za mě Mobil :)

Jinak s řemeny GATES, DAYCO, Continental chybu neuděláš...
Mrkev, 1.5 TSI 110 kW, 2019
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

azazelo píše:.....Mobil Super 3000 X1 5W-40.....Shell Helix Ultra 5W-40.....

Je to asi jedno :wink:
azazelo píše:.....remeny GATES, DAYCO?.....
Jak napsal Demo :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4925
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..Continental zvykne piskat najlepsie Dayco..

a za mna Shell
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
DonSalieri_

Příspěvek od DonSalieri_ »

Je to přesně obráceně, píská Dayco :lol: Takže za mě Gates....
Odpovědět