Už nikdy více
Moderátor: Colommbo
Tak tak. Nehledal jsem podrobně, ale zatím jsem nezaregistroval, čeho bych se měl bát. Četl jsem něco o možném zničení čerpadla při vysokém procentu E85. Někomu se to snad stalo. Pak tady proběhl případ modeláře, který má jednak hodně specifický motor (přímý vstřik) a jednak, pokud jsem dobře četl a pochopil, si pouze myslí, že natankoval jakousi směs etanolu. Já jsem celkem opatrný člověk, nepouštící se do dobrodružství, ale tady mě nic nevyděsilo. Což nevylučuje nějaké budoucí problémy, zatím jim nic nenasvědčuje.
Jo, pokud je člověk ochoten investovat do přestavby / úpravy motoru pro provoz na E85....NOVON píše:No ta cena E85 23.50 kč je už slušná motivace k přestavbě na E85.....
Pokud ne, používání E85-ky je zadělávání si na problémy - s čerpadlem, s ventily, se sedly....
Pitris píše:Kdo má zájem o tady tuto problematiku, článek je ve Světě motorů 16/2011.
Zkoušejí Mondeo na E85.
Jsou tam popsané nutné úpravy motoru - ventilová sedla z odolnějšího materiálu. Jiné je palivové čerpadlo a senzor hladiny - jsou napájené střídavým proudem, takže ve vodivém lihu nepodlehnou destrukci elektrolýzou. Dále jsou zde jiné vstřikovače - schopné dodat o 30% více paliva, jiný software motoru, a elektrický předehřev, který je tu (podle zkušeností uživatelů, že motor na E85 startuje i ve velkém mrazu) spíše kvůli emisím, ale hlavně při startech pod bodem mrazu kvůli velké chemické degradaci motorového oleje, protože při nedokonalém spalování lihu v prochladlém motoru vzniká formaldehyd, acetaldehyd a kyselina mravenčí, což "ničí" olej.....
A jak jezdí - na líh hlučněji, za víc, ale sportovněji, a motor má otáčkově "výš" své maximum. Ale, a to i přesto, že má motor "odolnější" sedla ventilů, Ford předepisuje jejich kontrolu zkrátit ze 160tkm na 60tkm. Dále snižuje o polovinu kilometrový interval výměny oleje, protože kyselé produkty spalování lihu jej rychleji ničí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Viděl bych to úplně stejně.sob22 píše:Jak to tak čtu, tak vy ty auta pěkně týrate. Auto má jezdit na to, na co je stavěný a né na nic jiného a tak to prostě je....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
5% se dá poznat?
Brno na otočku,mimo D1 a zpátky v děsivých podmínkách s 25%
přesně za 6,0.
Nemám PP, plná plná,stejná pumpa i stojan.
A kašlu na to,na co v bandě plnou,závaží na nic,využil jsem cesty k měření,ale jinak tankuju 5L E do kanďáku a u jiné pumpy 15 L N (maj tam drahej N). To mi stačí na měsíc i více.
Ale nechme toho,nebo nás ukamenují.
Brno na otočku,mimo D1 a zpátky v děsivých podmínkách s 25%
přesně za 6,0.
Nemám PP, plná plná,stejná pumpa i stojan.
A kašlu na to,na co v bandě plnou,závaží na nic,využil jsem cesty k měření,ale jinak tankuju 5L E do kanďáku a u jiné pumpy 15 L N (maj tam drahej N). To mi stačí na měsíc i více.
Ale nechme toho,nebo nás ukamenují.
Přibližně stejné podmínky jízdy, PP nemám, plná - plná, stejná pumpa i stojan . Předchozí nádrž N 95 byla spotřeba 4,47 L, s E85 nyní 4,71 L. Rozdíl je znát. Přeci si nezkazím svoji spotřebu, na kterou jsem hrd, páč je nemožná a nedosažitelná, jak jsem se tu dověděl . Takže s experimentem asi končím, při zvýšené spotřebě je úspora příliš malá. Na ONO se to dá tankovat obé za nejnižší ceny, nemusí se ani platit 2x , ale skutečně to nemá valný smysl. No, nechme toho, ale Tebe neukamenují, bez obav .