Rozdíl mezi PP90 a HM46
Moderátor: Colommbo
Rozdíl mezi PP90 a HM46
Ahoj, Mám UNC 060 a potřeboval bych poradit s olejem do hydraulické nádrže. Mám možnost mít levně PP90. Ale v návodu na použití stroje je předepsán HM46. Zajímalo by mě jestli bych nic nezničil a fungovalo by to, kdybych tam místo hm46 nalil PP90?? Díky za odpovědi
Nestačí ti návod k obsluze s typem oleje?
Rozdíl je asi takový jako mezi pivem a kefírem.
Zničíš hydraulický systém - nejdřív čerpadlo, potom hydromotory pojezdů pokud se to rozjede a fungovat to nebude. Pokud máš řádově desetitisíce korun na GO hydrauliky, můžeš ušetřit pár korun na oleji.
PP 90
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=635
HM 46
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=253
a rozdíly si najdeš sám.....
Rozdíl je asi takový jako mezi pivem a kefírem.
Zničíš hydraulický systém - nejdřív čerpadlo, potom hydromotory pojezdů pokud se to rozjede a fungovat to nebude. Pokud máš řádově desetitisíce korun na GO hydrauliky, můžeš ušetřit pár korun na oleji.
PP 90
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=635
HM 46
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=253
a rozdíly si najdeš sám.....
bio to napsal dobře. Jeden je převodový (auto) olej, a druhý hydraulický (průmyslový) olej.
Krom toho se liší i viskozitou - PP90 je "hustší", HM46 viskozitně odpovídá PP80....
Krom toho se liší i viskozitou - PP90 je "hustší", HM46 viskozitně odpovídá PP80....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
No je fakt, že PP80 je spíš HM 68, ty "čtyřicet šestky" jsou ještě "řidší", ale jsou i "osmdesátky" s viskozitou při 40-ti °C kolem 50-ti mm2/s. Každopádně PP90 má viskozitu olejů HM 150 a 220.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=prum_visko
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=prum_visko
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Určitě by se měl do pracovní hydrauliky použít hydraulický olej, ale praxe je trošičku jiná.U tehdejších Československých strojů v tomto případě výrobou na Slovensku(Zvolen) se moc neřešila těsnost hydroagregátů a při delším používání dokonce snížení výkonu prac.hydrauliky, jak u čeho.No a správný Čechoslovák to utípnul použitím PPxx, u opotřebovanějšího stroje se vůbec nic nedělo, tedy, pokud se neprdělo na údržbu, hlavní čerpadlo hydrauliky je zubové a to sežralo ledacos, problém mohl být při studeném oleji, ale jak se ohřál tak to makalo dobře.
V případě, že nemáš problém s hydraulikou, co se vlastního výkonu týče, tak používej HM 46, nebo jemu alternativnímu.
V případě, že nemáš problém s hydraulikou, co se vlastního výkonu týče, tak používej HM 46, nebo jemu alternativnímu.
Já mám taky jednu zkušenost (byť je to trošku "z jiného soudku").....
Od nás z práce. Když k nám před lety do podniku přišli nové trolejbusy TR21, tak první zimu s nimi (v ohledu, o kterém chci psát) nebyly problémy. Po první zimě jich šlo několik na pravidelnou servisní údržbu, která se dělala u nás v dílnách. A měnily se samozřejmě i olejové náplně. A další zimu bylo jedno ráno kolem -20-ti °C. Ano, byl to trošku "extrém", ale všem těm vozům, které prošly tou serviskou, tak během asi dvou hodin po vyjetí z vozovny, kde stojí přes noc v hale, tak - až to "promrzlo" - popraskly hadice od serva. No a mechanici pak říkali, že (zřejmě aby se ušetřilo, tak) na výměnu oleje při těch servisních pracích použili jiný (byť "podobný", ale zřejmě levnější) olej než ten origo, co tam byl od výrobce.... No, tak ušetřili......
Od nás z práce. Když k nám před lety do podniku přišli nové trolejbusy TR21, tak první zimu s nimi (v ohledu, o kterém chci psát) nebyly problémy. Po první zimě jich šlo několik na pravidelnou servisní údržbu, která se dělala u nás v dílnách. A měnily se samozřejmě i olejové náplně. A další zimu bylo jedno ráno kolem -20-ti °C. Ano, byl to trošku "extrém", ale všem těm vozům, které prošly tou serviskou, tak během asi dvou hodin po vyjetí z vozovny, kde stojí přes noc v hale, tak - až to "promrzlo" - popraskly hadice od serva. No a mechanici pak říkali, že (zřejmě aby se ušetřilo, tak) na výměnu oleje při těch servisních pracích použili jiný (byť "podobný", ale zřejmě levnější) olej než ten origo, co tam byl od výrobce.... No, tak ušetřili......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
To, že jsi přetěsnil je pouze jeden krok, pokud tam necháš starý olej plný nečistot je přetěsnění zbytečná práce. Nečistoty opět poškodí těsnění, a teče nanovo. Je důležité zabezpečit čistotu oleje v celém systému, někdy i nový hydraulický olej obsahuje velké množství nečistot.
Podrobnosti třeba http://www.mikrofiltrace.cz/?udrzba-hyd ... ch-oleju,9
Podrobnosti třeba http://www.mikrofiltrace.cz/?udrzba-hyd ... ch-oleju,9