5w40 vs 5w30
Moderátor: Colommbo
Tak snížený obsah SAPS snad mají všechna Cčka? http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... _porovnani
Právě to "C" tam, kde to není potřeba. Kvůli filtrům pevných částic to má méně aditiv zodpovědných za kilometrovou výdrž oleje. A je celkem jedno, jestli C1, C2, C3 nebo C4, protože "C" je něco jiného, než "1", "2", "3" nebo "4". Písmeno "C" podle ACEA je označení oleje pro filtry pevných částic, a číslo za "C" určuje HTHS viskozitu oleje - "1" a "2" sníženou, a "3" a "4" normální.Quido píše:Co je špatného na C3. C3 nemá sníženou HTHS viskozitu, tak není tolika lehkoběžný jako C2 a C1.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dal som do octavie 1,9tdi s DPF olej VW 505 00. je to OK?
[quote="kornel"]chcel si skor napisat ze 505.01 nieje moc obvykla u 5W-30..? totiz v 5W-40 je VW505.01 pomerne slusne mnozstvo.
A co sa tyka tvojej samotnej otazky, tak podla toho co si napisal (vyuzivanie potencialu, chip) za mna radsej 5W-40 VW505.01 (a najidelanejsie by bolo, keby zaroven nesplnala ACEA C3, ale boh vie ci sa take este daju zohnat-kupit..)
DPF tam podla vsetkeho nemas, ak sa o tom nezmienujes.[/quote]
A co sa tyka tvojej samotnej otazky, tak podla toho co si napisal (vyuzivanie potencialu, chip) za mna radsej 5W-40 VW505.01 (a najidelanejsie by bolo, keby zaroven nesplnala ACEA C3, ale boh vie ci sa take este daju zohnat-kupit..)
DPF tam podla vsetkeho nemas, ak sa o tom nezmienujes.[/quote]
Re: dal som do octavie 1,9tdi s DPF olej VW 505 00. je to OK
zatial nechapemmariek píše:
Re: 5w40 vs 5w30
Zdravím,
dnes som narazil na tento článok o viskozitách http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita pochopil som to tak že po 6t km je viskozita 5w40 taká ako 5w30.
Dá sa teda namiesto 5w40 pouzívať 5w30 kedže podla grafu je viskozita 30 stálejšia ako 40?
Je takéto zníženie viskozity u všetkých 40 alebo záleží od výrobcu?
dnes som narazil na tento článok o viskozitách http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita pochopil som to tak že po 6t km je viskozita 5w40 taká ako 5w30.
Dá sa teda namiesto 5w40 pouzívať 5w30 kedže podla grafu je viskozita 30 stálejšia ako 40?
Je takéto zníženie viskozity u všetkých 40 alebo záleží od výrobcu?
Re: 5w40 vs 5w30
Takovéto zjednodušení se podobá úvaze, že všechny potraviny se kazí, tak proč vůbec kupovat a konzumovat ty chutnější, kvalitnější a hlavně čerstvé.
Re: 5w40 vs 5w30
Vždyť je to tam i napsané. Cituji:
Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva Zase pofiderní snaha o nižší emise....
Jen je potřeba si uvědomit, že každý olej (i ve stejné SAE) je trošku jiný a každý motor je hodně jiný, a že SAE je jen jedna z mnoha vlastností oleje.... "Třicítka" je střihově stabilnější, "čtyřicítka" teplotně odolnější.
Použít se dá i 5w30 i 5w40 (event. zvážit podle ročního období a jízdních podmínek), ale u 5w30 je POTŘEBA "ohlídat" i ACEA, protože v této SAE je i A1/B1 i A3/B3. 5w40 mají všechny A3/B3 a tam, kde může být A1/B1, může být i A3/B3, ale kde je předepsána A3/B3, NESMÍ být použita A1/B1....
Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva Zase pofiderní snaha o nižší emise....
Jen je potřeba si uvědomit, že každý olej (i ve stejné SAE) je trošku jiný a každý motor je hodně jiný, a že SAE je jen jedna z mnoha vlastností oleje.... "Třicítka" je střihově stabilnější, "čtyřicítka" teplotně odolnější.
Použít se dá i 5w30 i 5w40 (event. zvážit podle ročního období a jízdních podmínek), ale u 5w30 je POTŘEBA "ohlídat" i ACEA, protože v této SAE je i A1/B1 i A3/B3. 5w40 mají všechny A3/B3 a tam, kde může být A1/B1, může být i A3/B3, ale kde je předepsána A3/B3, NESMÍ být použita A1/B1....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF