Aktuální ceny PHM
Moderátor: Colommbo
Ale ano, před třemi roky "chvíli" tyto ceny byly http://www.czso.cz/xm/redakce.nsf/i/pru ... _roce_2009 - to se to jezdilo.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
...dnes som bral plnú nádrž LPG po 0,60€ (15,045CZK)/1l - na jednej takej malej čerpačke kde chodím už minimálne pol roka - pričom na Slovntafke stojí LPG 0,71€ (17,803CZK)/1l, ale chlapi - tí čo jazdíte na benzín, alebo naftu - nebláznite!!! Išiel som okolo niekoľkých púmp a: N95 1,54€ (38,62CZK)/1l, DIESEL 1,45€ (36,359CZK)/1l
A předtím byl za 12, předtím za 8, předtím za 4, a ještě předtím za 2. To se to jezdilo
A ještě předtím byl Šemík s Horymírem.....
A někdy kolem roku (tuším že) 1987 byl litr Specialu za 12korun, tankování se psalo do velkého techničáku, a kdo chtěl víc než 25litrů měsíčně, tak pak platil za litr korun 16.
Byla to sranda ve srovnání s cenou teď - Brno Shell Jihlavská N95 37,70 a nafta 37,90,-
A ještě předtím byl Šemík s Horymírem.....
A někdy kolem roku (tuším že) 1987 byl litr Specialu za 12korun, tankování se psalo do velkého techničáku, a kdo chtěl víc než 25litrů měsíčně, tak pak platil za litr korun 16.
Byla to sranda ve srovnání s cenou teď - Brno Shell Jihlavská N95 37,70 a nafta 37,90,-
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
to kolemjdoucí: když se do průměrného platu počítají i platy "těch horních deseti tisíc", tak by vlastně ten benzin mohl stát i dvakrát tolik. Ale řidičům by aspoň pomník mohl stát postavit, protože peníze za benzin a naftu drží národní hospodářství nad vodou.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
V roce 1964 došlo ke snížení cen benzinu. Normal klesl ze 4,40 na 2,10 Kčs, cena Specialu byla upravena na 2,40 a cena benzinu Super (96 oktanů) na 3 koruny. Po deseti letech (1974) se ceny – částečně také zásluhou první celosvětové ropné krize – zase zvýšily. Tentokrát se 80-oktanový benzin Normal, určený pro staré typy automobilů, prodával za 4 koruny, 90-oktanový Special byl o 30 haléřů dražší a 96-oktanový Super, který tankovali jen majitelé nejnovějších typů škodovek a zahraničních vozů, stál 5 korun. Rok 1979 přinesl vládní nařízení o celostátních úsporných opatřeních ve spotřebě ropných výrobků a následně i další zdražení. Cena 90-oktanového Specialu, který v roce 1978 nahradil 80-oktanový Normal, se zvýšila na 6,50 Kčs, Super zdražil na 7,50 a nafta na 2 koruny. Během 80. let se cena benzinu vyšplhala přibližně na 8 korun,
zlom nastal koncem léta 1990 zvýšením na 15 korun, tedy téměř dvojnásobek. V roce 1996 se litr prodával za rovných dvacet korun. Jestliže během následujících tří let stoupla cena benzinu o další 2 koruny, v roce 2000 už prolomila historickou hranici třiceti korun.
(zdroj: petroleum.cz)
zlom nastal koncem léta 1990 zvýšením na 15 korun, tedy téměř dvojnásobek. V roce 1996 se litr prodával za rovných dvacet korun. Jestliže během následujících tří let stoupla cena benzinu o další 2 koruny, v roce 2000 už prolomila historickou hranici třiceti korun.
(zdroj: petroleum.cz)