Ahoj,
výhledově vybírám akumulátor pro Fabii II 1,4 63kW, chtěl bych Vartu. Na jejich konfigurátoru to vyplivne mmj. i Vartu Blue Dynamic 52Ah (kód C22). Nikde na fórech jsem nečet, že by ji někdo v tomhle autě použil... 52Ah je o 8 víc, než dosud u originální baterky z výroby - Akuma 44Ah 360A (stáří necelých 5 let), což mi ale vůbec nevadí. Cena Varty je taky OK, ale ne v dosahu 100 km Je to rozumný výběr?
PS. Nechápu, proč v Toyotě Yaris 1,0 rv 2010, je baterka 52Ah; myslel jsem že "gró" výkonu pro pohon klimatizace (která tam je) se bere od motoru.... Proč je tam teda 52Ah, když v 1,4 je 44ka?
Fabia II. 1,4 a výběr akumulátoru
Moderátor: Colommbo
...akumulátor taký, aby mal kompatibilné úchyty, rozmery a typ spolu s rozmiestnením svoriek. Dôležitejšie ako kapacita je štartovací prúd!!!
Niektoré akumulátory s nižšiou kapacitou vedia dodať väčší štartovací prúd ako iné s vyššiou (napr. 46Ah 450A EN vs. 55Ah. 430A EN). Ten s nižšiou kapacitou a vyšším štartovacím prúdom sa v zime aj rýchlejšie nabije za nízkych teplôt a ako vieme zima je najväčší ničiteľ akumulátorov. Potom je výhodné použiť akumulátor legovaný vápnikom, pretože trpí iba tretinovým samovybíjaním oproti nelegovanému a samovybíjanie je ďalší zabiják akumulátorov. No a ja by som si nikdy nekúpil akumulátor do ktorého sa nedá doliať destilovaná voda!!! či je údržbový, alebo bezúdržbový - destilovanú vodu treba doliať priemerne raz za rok, a keď nie je kadiaľ, tak sa výrobcovia môžu pomaly ťešiť na náš nákup ďalšieho akumulátora!!!
P. S.: pokiaľ vám elektrická sústava nevie počas jazdy dodať pod "maximálnou" záťažou do akumulátora minimálne 13,8V, tak vám akumulátor odíde nech je akýkoľvek kvalitný!!!
Niektoré akumulátory s nižšiou kapacitou vedia dodať väčší štartovací prúd ako iné s vyššiou (napr. 46Ah 450A EN vs. 55Ah. 430A EN). Ten s nižšiou kapacitou a vyšším štartovacím prúdom sa v zime aj rýchlejšie nabije za nízkych teplôt a ako vieme zima je najväčší ničiteľ akumulátorov. Potom je výhodné použiť akumulátor legovaný vápnikom, pretože trpí iba tretinovým samovybíjaním oproti nelegovanému a samovybíjanie je ďalší zabiják akumulátorov. No a ja by som si nikdy nekúpil akumulátor do ktorého sa nedá doliať destilovaná voda!!! či je údržbový, alebo bezúdržbový - destilovanú vodu treba doliať priemerne raz za rok, a keď nie je kadiaľ, tak sa výrobcovia môžu pomaly ťešiť na náš nákup ďalšieho akumulátora!!!
P. S.: pokiaľ vám elektrická sústava nevie počas jazdy dodať pod "maximálnou" záťažou do akumulátora minimálne 13,8V, tak vám akumulátor odíde nech je akýkoľvek kvalitný!!!
Ta Varta bude pravděpodobně bezúdržbovka. Obecně se dá říct, že Varty jsou dobré baterie.
Z vlastní zkušenosti bych si klidně koupil laciný NO NAME se zátkami, kde mohu dolívat destilku. Původní údržbová Akuma v HTP vydržela 8 let. Nejdůležitější je vždy správný provoz a eventuální dodatečné dobíjení baterie.
A jak bylo napsáno výše:
1. Stejně umístěné + a - vývody
2. Rozměry baterie, aby se vlezla
3. Čím vyšší startovací proud (obvykle podle EN), tím lepší
4. Kapacitu bych rozhodně nedával menší než byla z fabriky
Proč do toho mícháš klimatizaci
Z vlastní zkušenosti bych si klidně koupil laciný NO NAME se zátkami, kde mohu dolívat destilku. Původní údržbová Akuma v HTP vydržela 8 let. Nejdůležitější je vždy správný provoz a eventuální dodatečné dobíjení baterie.
A jak bylo napsáno výše:
1. Stejně umístěné + a - vývody
2. Rozměry baterie, aby se vlezla
3. Čím vyšší startovací proud (obvykle podle EN), tím lepší
4. Kapacitu bych rozhodně nedával menší než byla z fabriky
Proč do toho mícháš klimatizaci
Životnost aku ve Fábii 1,0 jsme měli 9 let a 10 měs. - jednalo se o Akuma 36Ah, ampéry nevím přesně, ale 300-330 A. Takže od kapacity a startovacího proudu se životnost asi neodvíjí, alespoň ne tak, jak píše FF. Fábie patrně dobře dobíjí, to má asi značný vliv. Jinak to byl aku v bílém plastu se šroubovacími zátkami, ale "bezúdržbový". Ve Favoritu podobná Akuma, ale 44 Ah byla na pět let (2x).