Fabia II. 1,4 a výběr akumulátoru

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
PetrB

Fabia II. 1,4 a výběr akumulátoru

Příspěvek od PetrB »

Ahoj,
výhledově vybírám akumulátor pro Fabii II 1,4 63kW, chtěl bych Vartu. Na jejich konfigurátoru to vyplivne mmj. i Vartu Blue Dynamic 52Ah (kód C22). Nikde na fórech jsem nečet, že by ji někdo v tomhle autě použil... 52Ah je o 8 víc, než dosud u originální baterky z výroby - Akuma 44Ah 360A (stáří necelých 5 let), což mi ale vůbec nevadí. Cena Varty je taky OK, ale ne v dosahu 100 km :D Je to rozumný výběr?

PS. Nechápu, proč v Toyotě Yaris 1,0 rv 2010, je baterka 52Ah; myslel jsem že "gró" výkonu pro pohon klimatizace (která tam je) se bere od motoru.... Proč je tam teda 52Ah, když v 1,4 je 44ka?
FF

Příspěvek od FF »

...akumulátor taký, aby mal kompatibilné úchyty, rozmery a typ spolu s rozmiestnením svoriek. Dôležitejšie ako kapacita je štartovací prúd!!!
Niektoré akumulátory s nižšiou kapacitou vedia dodať väčší štartovací prúd ako iné s vyššiou (napr. 46Ah 450A EN vs. 55Ah. 430A EN). Ten s nižšiou kapacitou a vyšším štartovacím prúdom sa v zime aj rýchlejšie nabije za nízkych teplôt a ako vieme zima je najväčší ničiteľ akumulátorov. Potom je výhodné použiť akumulátor legovaný vápnikom, pretože trpí iba tretinovým samovybíjaním oproti nelegovanému a samovybíjanie je ďalší zabiják akumulátorov. No a ja by som si nikdy nekúpil akumulátor do ktorého sa nedá doliať destilovaná voda!!! či je údržbový, alebo bezúdržbový - destilovanú vodu treba doliať priemerne raz za rok, a keď nie je kadiaľ, tak sa výrobcovia môžu pomaly ťešiť na náš nákup ďalšieho akumulátora!!!

P. S.: pokiaľ vám elektrická sústava nevie počas jazdy dodať pod "maximálnou" záťažou do akumulátora minimálne 13,8V, tak vám akumulátor odíde nech je akýkoľvek kvalitný!!!
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Ta Varta bude pravděpodobně bezúdržbovka. Obecně se dá říct, že Varty jsou dobré baterie.
Z vlastní zkušenosti bych si klidně koupil laciný NO NAME se zátkami, kde mohu dolívat destilku. Původní údržbová Akuma v HTP vydržela 8 let. Nejdůležitější je vždy správný provoz a eventuální dodatečné dobíjení baterie.
A jak bylo napsáno výše:
1. Stejně umístěné + a - vývody
2. Rozměry baterie, aby se vlezla
3. Čím vyšší startovací proud (obvykle podle EN), tím lepší
4. Kapacitu bych rozhodně nedával menší než byla z fabriky


Proč do toho mícháš klimatizaci :?:
Itall

Příspěvek od Itall »

Životnost aku ve Fábii 1,0 jsme měli 9 let a 10 měs. - jednalo se o Akuma 36Ah, ampéry nevím přesně, ale 300-330 A. Takže od kapacity a startovacího proudu se životnost asi neodvíjí, alespoň ne tak, jak píše FF. Fábie patrně dobře dobíjí, to má asi značný vliv. Jinak to byl aku v bílém plastu se šroubovacími zátkami, ale "bezúdržbový". Ve Favoritu podobná Akuma, ale 44 Ah byla na pět let (2x).
FF

Příspěvek od FF »

...samozrejme, že šmejd s vysokým štasrovacím prúdom nevydrží to, čo kvalita s nižším - chcel som zdôrazniť sústredenie sa na štartovací prúd pred kapacitou, resp. ich kombináciu...
Odpovědět