OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Moderátor: Colommbo
OMV MaxxMotion a Benzina Verva
Co nová nafta OMV Maxxmotion ? Dá se to porovnat s BP či ARAL ?
Já osobně bych řekl, že nafta Maxx Motion je něco podobného jako Shell V-Power Diesel, nebo Verva Diesel od Benziny, protože u benzinu OMV začal Maxx Motion nahrazovat Carreru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bp ultimate diesel vs Aral ultimate diesel
A tan maxxmotion diesel se prodává i v česku ? nebo jenom v zahraničí.
Info o OMV MaxxMotion na http://www.omv.cz/portal/01/cz/private v sekci "Pohonné hmoty"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tak ji taky zkousim, jede to na ni nadherne, udelal jsem i test v mrazech, nechal do rana venku v petce a rano porad ta krasna modra cira tekutina jako vecer. Jenom jsem si vsiml, ze kdyz dam autu nekde zahul, tak to desne huli, proste za mnou cerny mrak, pred tim (bral jem ruzne Vervu nebo Tesco tu jejich lepsi naftu) to byl jenom nasedly oblacek.
Maxx Motion používám týden a zatím naprostá spokojenost a udělal jsem testy mrazuodolnosti a tam při -25 propadly všechny nafty od Benziny i jiných společností a jen ÖMV byl stále beze změny. Krásně modrozelené zbarvení a vypadá to na zcela jiné chemické složení a zatím jsem se nesetkal s rovnoceným produktem. Vozí se k nám z Vidně a auto jede fantasticky. Fotky ze zkoušek mrazuodolnosti jsem poslal Benzině a čekám na vysvětlení proč Verva i Top-Q vyloučily parafín.
Verva...
Mam Fiat doblo 1,6 multijet a 4x jsem zamrzl pří mrazech kolem -15. Nastartoval jsme pokaždé normálně, ale po ujetí asi tak 5 km jsem zůstal stát...Na dotaz u Benziny mě bylo řečeno, že je nafta-verva- aditivovaná na -30.....Je pravda, že když jsem měl plnou nádrž, tak jsem "nezamrznul"..Ale nikdy jsem neměl v nádrži míň, jak půlku(asi 30 litru tam vždy bylo)...ale přesto jsem zůstal stát.....
Tady jsou moje zkoušky při -20 stupňích a Maxx Motion je ve stejném stavu jako při plusových teplotách. Zajímavé je taky jeho aroma, je tam dost velký rozdíl oproti Top-Q a Vervě. Myslím že nás Benzina vodila za nos a stejná situace byla v Německu. Kolegové v Německu psali že zamrzlo spoustu nafťáků a nyní se provalilo že naftové společnosti i v lednu rozvážely téměř letní naftu protože šetřili drahý petrolej. Příchod arktických mrazů byl rychlej a to způsobilo tolik kolalsů. Nyní tam hrozí koncernům žalobama.
Minulý týden jsem zažil hořkou zkušenost s Vervou od Benziny V pátek večer jsem natankoval plnou nádrž Vervy do Š Octavia 2.0TDI, přidal zimní VIF + Cyklo 24. V sobotu ráno jsem vesele vyjel do Jeseníků, přesněji do Malé Morávky s pohodou a pocitem, že mám nejlepší naftu na světě V Neděli ráno , kdy na místě bylo asi - 19 st. C jsem na po nějaké době nastartoval, motor jsem nechával na místě klapat asi deset minut. Pak jsem pomalu vyjel směr Rýmařov a Šumperk. Auto vůbec nechtělo jet, žádný výkon, úplně se dusilo. Moje cesta byla ukončena asi 42 km od vyjetí kousek před Šumperkem. Naštěstí jsem čekal asi jen dvě hodiny, než mě kamoš odtál do Brna a v jeho servisu pak prvně vytáhl palivový filtr, který byl úplně ucpaný zparafínovanou naftou, která se na prstech krásně roztékala..... Zda došlo k vyrušení aditiv VIFU a Cykla 24 nevím, spíše o tom pochybuji. Tankoval jsem Vervu u Benziny v Tišnově.
Aragon udělal pěknou práci
Aragon udělal pěknou práci
Díky a jsem zvědavej jak odpoví Benzina na moje připomínky. To že jejich nafta nestíhá jsem pozoroval na mém Sorentu kde Top-Q s odolností na -22 ( dle obsluhy na pumpě) plus Vif při startu v -19 dělal menší problém. Takže po vyjetí Top-Q jsem do téměř prázdné nádrže vzal první dávku Maxx Motion a odebral také tento referenční vzorek. Musím uznat že motor běží daleko lépe než na jinou naftu a zajímalo by mě cetanové číslo této nafty. Jinak s Benzinou jsem skončil, nemám již důvěru.