Dolievate bezúdržbové akumulátory...?!
Moderátor: Colommbo
Lidl nabijacku som mal pred par dnami doma.
Hriala paradne, tusim aj jeden kryt na svetielku je pekne prepadnuty. A ak sa pamatam, tak pri nabijani isla az niekde k 16,8 - 17,0.
V tom clanku o teste bateriek, ktory sem pridal bjukemen sa hovori aj toto:
[i]Jedným z najväčších problémov pre zákazníkov je práve dátum výroby konkrétnej batérie. Odčítať správne údaje z kódov uvedených na obale dokážu len odborníci alebo školení automechanici[/i]
Ako rozlustit tieto kody? Kupoval som nedavno baterku a podla vonkajsieho tela (zaprasene, ....) som nemal dojem, ze je to absolutna funglovka. Ak je to starsi kus, nuz .....
Hriala paradne, tusim aj jeden kryt na svetielku je pekne prepadnuty. A ak sa pamatam, tak pri nabijani isla az niekde k 16,8 - 17,0.
V tom clanku o teste bateriek, ktory sem pridal bjukemen sa hovori aj toto:
[i]Jedným z najväčších problémov pre zákazníkov je práve dátum výroby konkrétnej batérie. Odčítať správne údaje z kódov uvedených na obale dokážu len odborníci alebo školení automechanici[/i]
Ako rozlustit tieto kody? Kupoval som nedavno baterku a podla vonkajsieho tela (zaprasene, ....) som nemal dojem, ze je to absolutna funglovka. Ak je to starsi kus, nuz .....
Bjukemene, kde jsi vrtal?
zdravím všechny, tak mi odchází BOSCH 74 AH 760A po 5 ti letech. To je málo, vzhledem ke skutečnosti, že jsem ji poctivě dobíjel nabíječkou z lidlu, poslední 2 roky profi Hyperion,za 5.000, co s ní syn nabíjí lipolky do elektroletu.
Při startu má jen 9,54 V po nabití. Chtěl jsem se podívat na vodu ale asi jsou přivařené horní plasty, jsou vidět průvary v místě spojení se zátkami.
Docela by mě zajímalo, kolik je tam vody, v létě startovala, žádný zázrak, ale v pohodě.
Kde mám vrtat - asi přímo do místa zátek? Škoda, že nemůžu sehnat Měčtu, ta fungovala, Amper mě tolik nepřesvědčil, za 2 měsíce je po mrazech a další rok by jela.....
Díky, Mav.
Ke koupi se rozhoduji mezi těmito:
http://www.fm-autodily.com/autobaterie- ... -1239.html - sice má na výšku 190mm, ale nějak to sbastlím
http://www.varta-automotive.cz/index.ph ... 2000803162
Kterou by jste vybrali pro 1,9 Tdi, s vysílačkou atd
Při startu má jen 9,54 V po nabití. Chtěl jsem se podívat na vodu ale asi jsou přivařené horní plasty, jsou vidět průvary v místě spojení se zátkami.
Docela by mě zajímalo, kolik je tam vody, v létě startovala, žádný zázrak, ale v pohodě.
Kde mám vrtat - asi přímo do místa zátek? Škoda, že nemůžu sehnat Měčtu, ta fungovala, Amper mě tolik nepřesvědčil, za 2 měsíce je po mrazech a další rok by jela.....
Díky, Mav.
Ke koupi se rozhoduji mezi těmito:
http://www.fm-autodily.com/autobaterie- ... -1239.html - sice má na výšku 190mm, ale nějak to sbastlím
http://www.varta-automotive.cz/index.ph ... 2000803162
Kterou by jste vybrali pro 1,9 Tdi, s vysílačkou atd
Re: Bjukemene, kde jsi vrtal?
Mave a dobíjí ti Octávka dobře? Nebude problém tam?Mav píše:Kterou by jste vybrali pro 1,9 Tdi, s vysílačkou atd
Má 230.000, jsem jen amateér, ne mechanik, tak to vše měřím dle knížek, po nastartování ukazovala před rokem tuším 14.6?, půjdu to změřit.
Problém asi bude v sání v nádrži, stále mám bublinku 1 - 4 cm v přívodu k čerpadlu, hadice a filtr paliva jsem v každém spoji utěsnil akva silikonem, tam to snad nemůže ssát, v r. 2003 mě zezadu bouchnul mladej synek majitele pily severozápadně od Plzně, nedobrzdil, když autu předemnou chcípnul motor a já jen bezmocně čekal na náraz a dělal mu maximálně místo, naproti jel zrovna kamion, stalo se to za starou hospodou, autorádio vylítlo z přihrádky, ale žádná vlna v kufru, jen nárazník, strochu kolem pravé svítilny a samo sebbou z. dveře. Byl to 1,5 l D.golf.
Prý tam v konstrukci sání nafty z nádrže něco při zadním nárazu praskne, saje vzduch a pak to déle startuje, abych boschi nekřivdil, možná má baterka již natoěno:)
Problém asi bude v sání v nádrži, stále mám bublinku 1 - 4 cm v přívodu k čerpadlu, hadice a filtr paliva jsem v každém spoji utěsnil akva silikonem, tam to snad nemůže ssát, v r. 2003 mě zezadu bouchnul mladej synek majitele pily severozápadně od Plzně, nedobrzdil, když autu předemnou chcípnul motor a já jen bezmocně čekal na náraz a dělal mu maximálně místo, naproti jel zrovna kamion, stalo se to za starou hospodou, autorádio vylítlo z přihrádky, ale žádná vlna v kufru, jen nárazník, strochu kolem pravé svítilny a samo sebbou z. dveře. Byl to 1,5 l D.golf.
Prý tam v konstrukci sání nafty z nádrže něco při zadním nárazu praskne, saje vzduch a pak to déle startuje, abych boschi nekřivdil, možná má baterka již natoěno:)
tak tato nabijacka z lidlu viac ako 14,7V nedava...feroF píše:Lidl nabijacku som mal pred par dnami doma.
Hriala paradne, tusim aj jeden kryt na svetielku je pekne prepadnuty. A ak sa pamatam, tak pri nabijani isla az niekde k 16,8 - 17,0.
V tom clanku o teste bateriek, ktory sem pridal bjukemen sa hovori aj toto:
Jedným z najväčších problémov pre zákazníkov je práve dátum výroby konkrétnej batérie. Odčítať správne údaje z kódov uvedených na obale dokážu len odborníci alebo školení automechanici
Ako rozlustit tieto kody? Kupoval som nedavno baterku a podla vonkajsieho tela (zaprasene, ....) som nemal dojem, ze je to absolutna funglovka. Ak je to starsi kus, nuz .....
vw
..máte niekto skpsenost so značkou baterii LOXA..??
http://www.loxa.pl/index.php/en/home
..Pitris ak je to proti pravidlam link zmaž alebo ho zmažem ja,ide mi iba o konkretizaciu vyrobku,nakolko sa tieto baterie daju kupiť za dobre ceny a aj pomec cena vykon mi prídu dobre
http://www.loxa.pl/index.php/en/home
..Pitris ak je to proti pravidlam link zmaž alebo ho zmažem ja,ide mi iba o konkretizaciu vyrobku,nakolko sa tieto baterie daju kupiť za dobre ceny a aj pomec cena vykon mi prídu dobre
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
[quote="runda"]
tak tato nabijacka z lidlu viac ako 14,7V nedava...[/quote]
Hm, asi som to doplietol.
Ano, v papieroch k nabijacke je uvedene , ze na tretom mode dobija s hodnotou 14,7.
A odkial som zobral moje cislo? Sledoval som s merakom v ruke, dokedy bude nabijacka pracovat a kedy prejde do udrziavacieho modu. V mojom pripade (baterka 70Ah) prestala nabijat pri hodnote okolo 17,0.
tak tato nabijacka z lidlu viac ako 14,7V nedava...[/quote]
Hm, asi som to doplietol.
Ano, v papieroch k nabijacke je uvedene , ze na tretom mode dobija s hodnotou 14,7.
A odkial som zobral moje cislo? Sledoval som s merakom v ruke, dokedy bude nabijacka pracovat a kedy prejde do udrziavacieho modu. V mojom pripade (baterka 70Ah) prestala nabijat pri hodnote okolo 17,0.
Nemyslím si....bjukemen píše:.....baterii LOXA..??.....Pitris ak je to proti pravidlam link zmaž.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
feroF píše:Hm, asi som to doplietol.runda píše: tak tato nabijacka z lidlu viac ako 14,7V nedava...
Ano, v papieroch k nabijacke je uvedene , ze na tretom mode dobija s hodnotou 14,7.
A odkial som zobral moje cislo? Sledoval som s merakom v ruke, dokedy bude nabijacka pracovat a kedy prejde do udrziavacieho modu. V mojom pripade (baterka 70Ah) prestala nabijat pri hodnote okolo 17,0.
Tak to už je trochu opačný extrém. Při jakém proudu dávala 17 V? Samotná hodnota napětí je k ničemu. Pro odstranění sulfatace je potřeba malý proud.
To není žádné umění, aby baterka měla 17 V, když do ní poteče třeba 10 A.
Pokud nabíječ z Lídlu nabíjí měřeným napětím 14,7 V tak je to tak na oživení baterie.Pokud je baterie nabitá na stopro ve všech charakteristikách a elektroinstalace je bez přechodových odporů a u startéru mechanických odporů, tak startovací napětí by nemělo klesnout pod 10,5 V.
Nabíjení a údržba baterie je poměrně alchimistická záležitost.Pokud mám baterii od nova tak nejzásadnější věcí je , aby byla stoprocentně nabitá a hustota elektrolitu neklesla 1,28 b, jinak jak už to tu někdo kdysi zmiňoval příjde na řadu paměťový chemickofizykální efekt a baterie je zralá na formování a to je na procesorovém nabíječi několika denní proces.Toto se stává u zanedbaných baterií už po třech letech provozu.
Dalším neduhem je nabíjení ve vozidle a při okolní teplotě pod 15 st.Asi se nemusím zmiňovat, že ve vozidle jde šťáva do baterky až jako poslední s proudovvou ztrátou no a při nízkých teplotách se mění hustota elektrolitu, kdy dokonce dochází k tomu, že se elektrolit má tendeci dělit na dest.vodu a kys.sýrovou, voda jde nahoru a kyselina dolů, takže výsledný efekt je že mám relativně dobře nabitou, v lepším případě, polovinu baterky a procesorový nabíječ se zastaví na udržovacím napětí bez teplotní námahy, obyčejný nabíječ bude ve stoprocentním stavu, ale baterie nikoliv.Když to shrnu laicky tak to, co si baterie vydá tak si za určitou dobu zase musí vzít a je jen na vás kolik a za jakých podmínek jí to vrátíte.Nejlepší výsledek baterie v dnešní době je cca 6 let a rychlá smrt, jestliže vám začne zlobit je někde něco špatně.Baterie je zdroj energie, která degraduje provozem na interní chemickofyzikální jev, to je příroda v chemii nic víc nic míň.Takže pokud budu řešit značku baterie tak bych volil z řady známých výrobců a poskytl jí potřebnou péči.
Nabíjení a údržba baterie je poměrně alchimistická záležitost.Pokud mám baterii od nova tak nejzásadnější věcí je , aby byla stoprocentně nabitá a hustota elektrolitu neklesla 1,28 b, jinak jak už to tu někdo kdysi zmiňoval příjde na řadu paměťový chemickofizykální efekt a baterie je zralá na formování a to je na procesorovém nabíječi několika denní proces.Toto se stává u zanedbaných baterií už po třech letech provozu.
Dalším neduhem je nabíjení ve vozidle a při okolní teplotě pod 15 st.Asi se nemusím zmiňovat, že ve vozidle jde šťáva do baterky až jako poslední s proudovvou ztrátou no a při nízkých teplotách se mění hustota elektrolitu, kdy dokonce dochází k tomu, že se elektrolit má tendeci dělit na dest.vodu a kys.sýrovou, voda jde nahoru a kyselina dolů, takže výsledný efekt je že mám relativně dobře nabitou, v lepším případě, polovinu baterky a procesorový nabíječ se zastaví na udržovacím napětí bez teplotní námahy, obyčejný nabíječ bude ve stoprocentním stavu, ale baterie nikoliv.Když to shrnu laicky tak to, co si baterie vydá tak si za určitou dobu zase musí vzít a je jen na vás kolik a za jakých podmínek jí to vrátíte.Nejlepší výsledek baterie v dnešní době je cca 6 let a rychlá smrt, jestliže vám začne zlobit je někde něco špatně.Baterie je zdroj energie, která degraduje provozem na interní chemickofyzikální jev, to je příroda v chemii nic víc nic míň.Takže pokud budu řešit značku baterie tak bych volil z řady známých výrobců a poskytl jí potřebnou péči.
Ve fobii benzín 8 let 60tKm, hlavně cajdačky. Podle mě záleží hlavně na stavu dobíjecí soustavy a na přídavných serepetičkách (vyhřívání sedaček, volantu...). Mimochodem dosud slouží v druhé fobii +2 roky.mipesa píše:Nejlepší výsledek baterie v dnešní době je cca 6 let a rychlá smrt, jestliže vám začne zlobit je někde něco špatně.
Měnil jsem preventivně, neb s tím jezdí ženská