Ahoj,
nakupily se mi dva aktuální problémy s "geometrií" náprav:
1. Mám na FII letní gumy Bridgestone R15, už mají něco za sebou, pravidelně jsem míchal umístění pro pravidelné sjíždění. Jenže teď nedávno jsem si všimnul, že vnitřní strany předních pneumatik jsou hodně sjeté (vnitřní "čtvrtina" styku pneumatiky s vozovkou) je sjetá takřka do hladka, avšak v první drážce zbývá >2mm, na vnější části pneu >3,5mm. řekl bych si a) špatná geometrie b) špatné tlumiče, jenže a i b (takřka) odmítám, protože před pár měsíci bylo auto na zevrubné servisní prohlídce a taky na STK! Mám se objednat do pneuservisu, či rovnou do autoservisu?
2. Teď jsem tam nasadil zimní pneu Semperit R15 (na plechových discích) a auto znatelně táhne doprava. Tenhle problém jsem vyřešil přeminulou zimu, kdy jsem nechal znovu vyvážit všechna kola (protože s letními to doprava netáhlo; evidentně šledrián ze strany Škoda Auto, kde jsem gumy s disky kupoval)). problém byl odstraněn. Takže, pneuservis, nebo to souvisí s letními viz 1.?
3. Netýká se "geometrie" Ale mám poměrně nejetý přívěsný vozík SportJacht (takový ten s čtvercovou základnou a nápravou s kolečky 4,00x8 Mitas reinforced) Při rychlosti okolo 70 km/h když je prázdný, hodně vibruje s tažným zařízením a i s mým zadkem, je to nepříjemné a já pochybuji, že to pomůže autu, karoserii, tažnému zařízení i přívěsu k lepšímu životu! Jedna pneumatika je víc sjetá, obě jsou samozřejmě dušové na hliníkovém dvoudílném disku bez vyvažování. Výměna "žehličky" na origo SportJacht pomohla jen trochu (ta předtím tam dost kloktala). Mám investovat do nových pneu (aby byly stejně ojeté)? Nebo problém s "nábojem" kola (mám dva nové kusy jako zásobu)? Nechci to nějak mučit, aby se mi nezničilo auto.
Pneu:
http://www.profi-pneu.cz/pneumatiky/mot ... 10587.html
Dík za rady
Tři otázky ke geometrii náprav
Moderátor: Colommbo
Co se týká geometrie, tak laserovka vyjde kolem 700Kč a budete mít jasno. Co si pamatuji, tak na TK kontrolují jen funkci tlumičů a vůle v nápravách, na kontrolu geometrie si nevzpomínám. Pokud jinak gumy dobře hustíte, tak je taky možné, že s autem někdo bouchnul do obrubníku.
Opravdu není nic lehčího než ta laserovka
Opravdu není nic lehčího než ta laserovka
to PetrB:
ad1) Asi bych také v první řadě nechal udělat geometrii.
ad2) Může být rozdílný tlak v pneu na pravé a levé straně (na pravé nižší tlak, než vlevo), mohla zůstat vpravo (třeba i mírně) "kousnutá" brzda, mohl vpravo začít téct tlumič....
ad3) Nechat na vozíku vyvážit kola.....
ad1) Asi bych také v první řadě nechal udělat geometrii.
ad2) Může být rozdílný tlak v pneu na pravé a levé straně (na pravé nižší tlak, než vlevo), mohla zůstat vpravo (třeba i mírně) "kousnutá" brzda, mohl vpravo začít téct tlumič....
ad3) Nechat na vozíku vyvážit kola.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
re
Ad Pitris:
1. Vypadá to stále jasněji na tu geometrii...
2. Tlak jsem včera dolaďoval, i dneska, tak uvidíme
3. Bojim se, že tyhle kolečka nikdo nevyváží (spíš se mi vysmějou), ono je to totiž na takovém disku, kde ráfek je jiného tvaru než standardní plecháč
http://www.sportjacht.cz/obr/privesy/pik16-016.jpg Tak nevím.
Ad tekoucí tlumiče: Je fakt, že při přezouvání jsem si všiml, že podběh je potřísněný nějakou tekutinou, směrem od tlumiče ke kolu!! Na obou předních kolech...
1. Vypadá to stále jasněji na tu geometrii...
2. Tlak jsem včera dolaďoval, i dneska, tak uvidíme
3. Bojim se, že tyhle kolečka nikdo nevyváží (spíš se mi vysmějou), ono je to totiž na takovém disku, kde ráfek je jiného tvaru než standardní plecháč
http://www.sportjacht.cz/obr/privesy/pik16-016.jpg Tak nevím.
Ad tekoucí tlumiče: Je fakt, že při přezouvání jsem si všiml, že podběh je potřísněný nějakou tekutinou, směrem od tlumiče ke kolu!! Na obou předních kolech...
Re: Tři otázky ke geometrii náprav
Ojíždění jedné strany pneumatiky dělá 100 % velký odklon kola. Na zjištění stačí vodorovná podlaha, olovnice a metr. Pokud si nejsi jistý podlahou, otočit auto, měřit podruhé a udělat průměr.PetrB. píše:Ahoj,
nakupily se mi dva aktuální problémy s "geometrií" náprav:
1. Mám na FII letní gumy Bridgestone R15, už mají něco za sebou, pravidelně jsem míchal umístění pro pravidelné sjíždění. Jenže teď nedávno jsem si všimnul, že vnitřní strany předních pneumatik jsou hodně sjeté (vnitřní "čtvrtina" styku pneumatiky s vozovkou) je sjetá takřka do hladka, avšak v první drážce zbývá >2mm, na vnější části pneu >3,5mm. řekl bych si a) špatná geometrie b) špatné tlumiče, jenže a i b (takřka) odmítám, protože před pár měsíci bylo auto na zevrubné servisní prohlídce a taky na STK! Mám se objednat do pneuservisu, či rovnou do autoservisu?
2. Teď jsem tam nasadil zimní pneu Semperit R15 (na plechových discích) a auto znatelně táhne doprava. Tenhle problém jsem vyřešil přeminulou zimu, kdy jsem nechal znovu vyvážit všechna kola (protože s letními to doprava netáhlo; evidentně šledrián ze strany Škoda Auto, kde jsem gumy s disky kupoval)). problém byl odstraněn. Takže, pneuservis, nebo to souvisí s letními viz 1.?
3. Netýká se "geometrie" Ale mám poměrně nejetý přívěsný vozík SportJacht (takový ten s čtvercovou základnou a nápravou s kolečky 4,00x8 Mitas reinforced) Při rychlosti okolo 70 km/h když je prázdný, hodně vibruje s tažným zařízením a i s mým zadkem, je to nepříjemné a já pochybuji, že to pomůže autu, karoserii, tažnému zařízení i přívěsu k lepšímu životu! Jedna pneumatika je víc sjetá, obě jsou samozřejmě dušové na hliníkovém dvoudílném disku bez vyvažování. Výměna "žehličky" na origo SportJacht pomohla jen trochu (ta předtím tam dost kloktala). Mám investovat do nových pneu (aby byly stejně ojeté)? Nebo problém s "nábojem" kola (mám dva nové kusy jako zásobu)? Nechci to nějak mučit, aby se mi nezničilo auto.
Pneu:
http://www.profi-pneu.cz/pneumatiky/mot ... 10587.html
Dík za rady
I táhnutí auta do jedné strany dělá špatný odklon jednoho kola. Odklon musí být na pravém i levém kole stejný. Určitě to nedělalo špatné vyvážení kol. viz http://cs.autolexicon.net/articles/odklon-kola/
Kličkování vozíku za autem bude dáno konstrukcí, možná by mohlo pomoct změnit tlak v pneumatikách na vozíku.
Re: re
PetrB. píše:K jaké hodnotě? V TP píšou max 2,2 atm., je pravda, že byl přefouklý. Ale teď na podzim měly tak 2,0 a dělá to pořád stejně.Kličkování vozíku za autem bude dáno konstrukcí, možná by mohlo pomoct změnit tlak v pneumatikách na vozíku.
Prázdný vozík na nějaké malé hodnotě, postupoval bych pokus - omyl. Ale prakticky je to nepoužitelné, přece nebudeš při naložení nafukovat, při vyložení vypouštět.
Google našel neco tady: http://www.euro-karavany.cz/rady-karava ... a-karavan/ píšou mimo jiné i o malém zatížení oje.
re
Tak olovnice mluví jasně: Áčko jako prase (proč na to nepřišli na STK ani na zevrubné servisce, kdy se měnila kapalina, prostříkávaly brzdy, takže všechna kole dolů, nechápu...)
Co se týče vozíku: podle mě stačí dva pytlíky cementu a už to absolutně nevrní. Když čtu ten článek, zejména o nízkém zatížení oje vs. tažné, myslím si, že to tím není, vozík "přepadává" dopředu, takže zátež tam je. Kolik, to neumím odhadnout, ale 50kg určitě ne (celý megapřívěs váží závratných 100kg ) Jinak podle zkušeností ostatních, když vezu nějaký materiál, vždy něco víc naložím mezi přední čelo přívěsu a mezi jeho nápravu...
Co se týče vozíku: podle mě stačí dva pytlíky cementu a už to absolutně nevrní. Když čtu ten článek, zejména o nízkém zatížení oje vs. tažné, myslím si, že to tím není, vozík "přepadává" dopředu, takže zátež tam je. Kolik, to neumím odhadnout, ale 50kg určitě ne (celý megapřívěs váží závratných 100kg ) Jinak podle zkušeností ostatních, když vezu nějaký materiál, vždy něco víc naložím mezi přední čelo přívěsu a mezi jeho nápravu...