Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Moderátor: Colommbo
Vyčištění škrtící klapky svépomocí
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008101202
podrobny navod aj pre zaciatocnikov
podrobny navod aj pre zaciatocnikov
A ten sprej je třeba tady: http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... or_cleaner
to Matyzak: díky za zajímavé odkazy
to Matyzak: díky za zajímavé odkazy
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv úno 23, 2012 10:57, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
No,to kdybych tady napsal jäk jsem a čim čistil klapky na svejch a na výslovné přání lidí,které jsem na riziko upozornil,autech, co měly vstřikování mono nebo mpi, a sání okolo já,tak tady někteří omdlej a pak mě zasypou argumenty o zhovadilosti. A měli by určitě pravdu. Ovšem kromě feldy mpi 1,3 1998 to bylo ok. A je ok. Nakonec i ty feldy jsem vychytal za dobu mého vrtání se v nich. Ovšem to je doba už dávno minulá,bo se mi už v autech vrtat nechce a přivydělávám si k vyplatě jinak. Což je štěstí pro zeměkouli.
Kontrolka emisního systému se opět rozsvítila, tak jsem klapku očistil pořádně. Přesněji - stále se hovoří o čištění klapky, což jsem původně nepochopil, jaký význam má čištění toho pohyblivého plíšku - klapky. Nyní jsem za chodu motoru vyčistil HRDLO sání od černé mastnoty, která při zastaveném motoru není vidět. Tady už bych chápal, že to je významné. Použití hadříku s rozpouštělem asi není tak odborné, jako nějaký spray, ale zas špína z větší části zůstane na hadru, což si myslím, že je vhodnější, než to jen rozpustit a nechat nasát motorem. Výsledky budu vidět, motor jde dobře, řekl bych, že lépe, než po prvním čištění, kdy se chod zlepšil hlavně po spuštění a startoval lépe. Pohybovat klapkou za klidu jsem nezkoušel, páč k tomu by bylo třeba větší síly, a to jsem se bál. Takhle je to určitě lepší.
Pokud se hovoří o "čištění klapky", má se SAMOZŘEJMĚ na mysli čištění všech míst, kudy kolem klapky proudí vzduch, tj. hlavně jejích okrajů, hran a především difuzoru, v němž je uložena! Jenže při takovém čištění má logiku zbavit se i všech nečistot na samotné klapce z obou jejích stran (znečišťuje se pak pomaleji) a také v místech uložení její osy, kde ona černá špína brání jejímu volnému pohybu a u některých řešení jejího ovládání může znamenat dokonce jeho trvalé poškození, tudíž vynucenou výměnu celého tělesa klapky, což je ale hódně drahý špás.Itall píše:... Přesněji - stále se hovoří o čištění klapky, což jsem původně nepochopil, jaký význam má čištění toho pohyblivého plíšku - klapky. Nyní jsem za chodu motoru vyčistil HRDLO sání od černé mastnoty ...
Já to dělám tím sprejem při každé výměně vzduchového filtru (což je u mě po 10-ti tkm).
A teď na jaře ten sprej "proženu" i přes všechny čtyři karburátory na motorce
A teď na jaře ten sprej "proženu" i přes všechny čtyři karburátory na motorce
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-pro-li ... 0-ml--3408
http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-cistic ... 0-ml--2684
http://www.oleje.cz/p/liqui-moly-cistic ... 0-ml--2684
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
na čistenie dieslového sania vyrába firma liqui moly direkt tento spray....slúži na čistenie klapky,sania od bordelu z výfuku...je tam taká dlhá hadička, tou som nastriekal rovnomerne po stenách sania roztok ,chvílu som počkal ,nakopol motor , rozpustený maglajz zhorí v motore, fúrik cca 2 minúty dymí ale potom pokoj.....nechápem ako sa všetci sťažujú na EGR ventily ,ja mám 10 ročné punto 1.9 JTD , najazdené 214 000 km a v živote s tým nebol problém......ale ináč aj do nafty dávam skoro stále aditíva castrol TDA http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... sel-motora
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
toto mne osobne by nebolo po chutimirecbirec píše:rozpustený maglajz zhorí v motore, fúrik cca 2 minúty dymí ale potom pokoj.....
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
2 minuty kouří?, také mě překvapuje. To vypadá tam rozpustit tak 10 deka vazelíny, ne?
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Chci se zeptat, zda je možný nebo jestli se někdo setkal s tím, že se čištěním škrtící klapky mohou zaneřádit nový svíce takovým způsobem, že je třeba je vyměnit už po dvou dnech a najetých cca 100km.
Mám Felicii 1.3 MPi LPG a používám BRISK DR15YS s odtrhem 0,6mm. Když se totiž sklepou na 0,6mm a mění se včas (nejpozději po 8t km), tak není žádný problém a jsou poměrne levné.
Tenhle týden mi začalo auto zhasínat na volnoběh bez ohledu na to, zda bylo studený/teplý nebo benzín/LPG jinak šlo bezvadně. Po výměne svíček, které tam byli cca 10t km (neuhlídal jdem si těch 8t km) bylo vše perfektní, ale po čtení různých diskusí jsem neodolal a koupil ještě čistič LIQUI MOLY DRESSEL-KLAPPEN-REINIGER. Po dvounásobném aplikování sem ještě v ten den s autem najel cca 100km, ale celou dobu to škubalo (LPG víc, N95 míň). Volnoběh na LPG nehrozí, ale na N95 je bez problémů. Čím vyšší otáčky, tím menší škubání. S autem se nedělalo jiného nic. Nikde na žádným fóru nikdo nespomíná, že by to mohlo zanýst svíce takovýmhle způsobem, ale je pravda, že jsem se setkal s tím, že si občas někdo stěžuje na škubání po vyčištění klapky a dookola mu je odpovězeno, že třeba resetovat klapku. Já takovou možnost nemám, ale nechápu jak by mohla klapka škubat, to je předse typické pro elektriku a na N95 drží volnoběh dokonale.
Jo, eště chci poznamenat, že do sáni a ani výfuku nic nestřílí.
Mám Felicii 1.3 MPi LPG a používám BRISK DR15YS s odtrhem 0,6mm. Když se totiž sklepou na 0,6mm a mění se včas (nejpozději po 8t km), tak není žádný problém a jsou poměrne levné.
Tenhle týden mi začalo auto zhasínat na volnoběh bez ohledu na to, zda bylo studený/teplý nebo benzín/LPG jinak šlo bezvadně. Po výměne svíček, které tam byli cca 10t km (neuhlídal jdem si těch 8t km) bylo vše perfektní, ale po čtení různých diskusí jsem neodolal a koupil ještě čistič LIQUI MOLY DRESSEL-KLAPPEN-REINIGER. Po dvounásobném aplikování sem ještě v ten den s autem najel cca 100km, ale celou dobu to škubalo (LPG víc, N95 míň). Volnoběh na LPG nehrozí, ale na N95 je bez problémů. Čím vyšší otáčky, tím menší škubání. S autem se nedělalo jiného nic. Nikde na žádným fóru nikdo nespomíná, že by to mohlo zanýst svíce takovýmhle způsobem, ale je pravda, že jsem se setkal s tím, že si občas někdo stěžuje na škubání po vyčištění klapky a dookola mu je odpovězeno, že třeba resetovat klapku. Já takovou možnost nemám, ale nechápu jak by mohla klapka škubat, to je předse typické pro elektriku a na N95 drží volnoběh dokonale.
Jo, eště chci poznamenat, že do sáni a ani výfuku nic nestřílí.
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Že by to mělo reálný vliv na svíčky nevěřím. Překvapuje mě výměna po 8tKm (ale Vaše volba). Pokud to začalo blbnout po prostříkání, tak bych doporučil celou klapku demontovat a důkladně vyčistit. Ale dříve kouknout na diagnostiku, jestli není poškozen snímač polohy klapky či se neobjeví jiná závada.
Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí
Ale je klidně možné, že se po vyčištění té klapky "něco" dostat mezi elektrody na svíčce mohlo.
Já bych se na ně aspoň podíval.... ale zase když volnoběh drží I když i svíčka "umí blbnout" jen v určitém režimu
Já bych se na ně aspoň podíval.... ale zase když volnoběh drží I když i svíčka "umí blbnout" jen v určitém režimu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF