Ano, na tohle jsem zapomněl. Dokonce to bývá zdůrazňováno i v návodech k obsluze, které skoro nikdo nedočte až sem...Pitris píše:Ještě se taky stává, že řemen přeskočí při startování roztažením auta, nebo "přes kvalt" při puštění auta z kopce.
Co ked preskoci rozvodovy remen?
Moderátor: Colommbo
Pokud přeskočí řemen, většinou (některé motory jsou vyjímka, kde se to nestane) se potká píst s ventilem - se všemi negativními následky / ohnutý ventil, příp. poškozené vodítko, vyštípnutý píst, ohnutá ojnice.....Misojogi píše:no pravdepodobne sa presne toto stalonebo "přes kvalt" při puštění auta z kopce.
toho sa bojim a teraz sa snazim zistit co mam spravit
a zaroven sa pytam
ci sa moze stat este aj nieco ine a horsie ..
(napr ci moze aj preskocit rozdelovac , alebo sa ohnut ojnica a pod ...)
aby som sa na to vedel pripravit ...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Řetězy používá krom drahých evropských značek ve svých běžných modelech i Nissan.Měl jsem Sunny i Almeru s téměř totožnými motory a musím říct,že navzdory pověrám o větší hlučnosti řetězových pohonů to byly neuvěřitelně tiché motory.Šestiválcové motory 2,0,a 3,0 v Maximě bývají přezdívané šepot květin a ve své době získávaly pro svůj kultivovaný a sametově jdoucí chod jednu mezinárodní cenu za druhou.
Proti řemenům je to stále pohádka. A nikdy jsem to neslyšel u motorů Škoda (tedy těch skutečně Škoda) a ani např. Toyota 1,0 (a tyto 2 motory zatím máme doma). Je to pro mě i pomocné kritérium při výběru auta (nikoliv el. okýnka). Mám za to, že malé benziňáky Suzuki mají též retěz.modelář píše:Pokud jsi nikdy neslyšel o přeskočených řetězech u koncernových motorů, málo jsi toho slyšel! A teď nehovořím pouze o 1,2 HTP.Itall píše:To jsou ty řemeny....
Ano, všechno je to hlavně lidové vypravěčství pramenící z naivní představy, že kus železa je vždy více, než kus pryže. Jenže ten kus železa není celistvý a má nespočet spojů (i pás u tanku občas praskne), zatímco "betelně" vyztužený rozvodový řemen je obtížné i přeříznout.Itall píše:Proti řemenům je to stále pohádka. ...
Kolem aut se motám už dost dlouho a přitom jsem se osobně setkal pouze se třemi haváriemi řemene: Na jednom Mitsubishi praskl při startování (motoru se nic nestalo), jenže tam byla 2x přetažená km lhůta výměny a o 4 roky časová, na jednom Opelu se prodřel o kouslou vodicí kladku krátce po výměně (potkalo se to), kterou majitel nechtěl nechat z finančních pohnutek vyměnit, a na jedné Hondě se napínací pružina napínací kladky "prokousávala" kovovým záchytným očkem tak dlouho, až se uvolnila a vlítla pod řemen (totálka motoru). Zato se v mém okolí vyskytlo několik přetržených rozvodových řetězů na motorech BMW, přeskočené řetězy na Audi 3,0 TDI, na 1,2 HTP... A ještě dříve prasklý řetěz na F125P, podotýkám, že "krátký". A to už raději ani nezmiňuji vytahané řetězy, zatímco vytahaný řemen jsem ještě nezažil, přestože to odporuje logice.
Já jsem se setkal jen logicky s žádným problémem u řetězu a o řemenech jsem toho slyšel dost. Takže řetěz... BMW ani Audi ani podobné drahé křápy kupovat nebudu. HTP rovněž ne. U Fiatů v Motohouse zdůrazňují, jak je to výborné, že se nic nepotká při přetržení řemenu... U Renaultů v recenzích je popisováno přeskočení při spuštění motoru přes rychlost. Ne, že by bylo potřeba to dělat, ale ne zase, že bych to nikdy neudělal... A nouzově, při kolapsu baterky je to dost praktické. Jinak odtah... Proč si dávat pozor na věci, které se jinde mohou dělat ?
O puštění z kopce nebo roztlačení jsi už slyšel? Obejdeš se bez kabelů a hlavně druhého auta. Dokonce i roztlačení zvládne chlap sám. Ale s rozvodem řetězem... Simply clever...modelář píše:O startovacích kabelech jsi už někdy slyšel?Itall píše:... A nouzově, při kolapsu baterky je to dost praktické. Jinak odtah... Proč si dávat pozor na věci, které se jinde mohou dělat ?
Mám řemen a TDI a běžně to pouštím z kopce na start a nikdy se nic nestalo i když to v příručce nedoporučují. Vždycky jsem měl auto s řemenem a nikdy nebyl problém, hlavně je to za 30min vyměněný a zas to cvrká 100 000km.. Jinak prasklý řemeny jsem už viděl mockrát, třeba u renault 8v motoru když teče gufero na vačce tak to se*e přímo na řemen a ten za půl roku naboptná a praskne.. A co se týče řetězů tak u HTP běžně přeskakuje, u mercedesu bývají vytahaný jak kšandy po 150 000km a pak si to dělá co chce. Stejně tak škodovácký motory, tam se ten řetěz natáhne skoro o článek..
Máš zatím štěstí - nepokoušej ho.....naatrium (nepř) píše:Mám řemen a TDI a běžně to pouštím z kopce na start a nikdy se nic nestalo....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF