Ošetření dutin a podvozku
Moderátor: Colommbo
Já bych do dutin nikdy vosk nedával.Kamarád nechal vystříkat dutiny BODYM 900 a když mu v zimě auto nabouralo dveře,klempíř sundal dolů tapec ze dveří a vosk byl pěkně suchý a popraskaný.Navíc se vosk vůbec nedostane do spojů,kde to právě vždy nejvíce rezaví.Sám klempíř řekl,že vosk je k ničemu.Nejlepší je konkor 101 + Resistin ML nebo konkor 101 + vazelína A00.Jedinné přípravky,které zatečou do nejmenších škvír a zůstávají stále mastné!!
To jsou ovšem naprosto neuvěřitelné bludy! Dutinové vosky vykazují mimořádnou vzlínavost, některé jsou dokonce aplikovatelné za mokra, tj. dokáží z kapilárních spár vytlačit vodu tím, že ji nahradí samy sebou. Tohle nedokáže žádný olej! A že na povrchu ztuhnou, to je úplně normální, dokonce žádoucí, přičemž nevadí ani "povrchové praskliny", třebaže by k nim by v případě technologicky správné aplikace nemělo docházet. Naopak různé konzervační oleje a vazelíny se hodí na povrchy, kde se s nimi počítá, nikoliv tam, kde technolog jejich aplikaci nepředpokládal, neboť poškozují standardní povrchovou úpravu kovů. Kdo tomu nevěří, nechť si prohlédne např. krycí plech na pravé straně motoru u škodovek řady 1000MB až 105/120/130: Přestože je vždy dokonale "promazaný", zároveň je ze spodní strany také dokonale orezlý!
Spíše technologie ochrany, než jen přípravku, poněvadž jakýkoli přípravek je pouze jednou z částí celé technologie. A jelikož na těch technologiích pracují po dlouhá léta týmy odborníků, aby zase o kousek vylepšily to, co se zdálo být už nevylepšitelné, nemyslím si, že to dokážu udělat lépe sám doma na koleně s využitím toho, co zbylo v dílně.Anonymous píše:Každý je zastáncem nějakého přípravku…
Já osobně bych auto svěřil pouze někomu,koho znám a budu vědět,že vše udělá poctivě. Ale raději dělám vše sám,protože mám k tomu vybavení a mám prostě jistotu,že je ochrana dutin provedena pečlivě.Nechápu,jak některé servisy vystříkají kompletně auto za 2 hodiny,nebo na počkání.
Ty jaký prostředek do dutin doporučuješ?
Ty jaký prostředek do dutin doporučuješ?
Pokud k tomu máš vybavení a své auto znáš, měl bys vědět, že dvě hodiny je zcela pohodový čas, za který se to dá udělat. Tedy s výjimkou odtékání použitého prostředku drenážními otvory, ale to už je věcí technologické doby a teploty k nutné zavadnutí prostředku a ochoty majitele vozu si ty přetekliny sám vyčistit.Anonymous píše:Já osobně bych auto svěřil pouze někomu,koho znám a budu vědět,že vše udělá poctivě. Ale raději dělám vše sám,protože mám k tomu vybavení a mám prostě jistotu,že je ochrana dutin provedena pečlivě.Nechápu,jak některé servisy vystříkají kompletně auto za 2 hodiny,nebo na počkání. ...
Pokud jsi to aplikoval na povrch ošetřený voskem z výroby, pak není divu: Ona ta Tvoje "směska" voskové povrchy totiž narušuje.naatrium (nepř) píše:Já dávám 1:1 konkor s 15w/40 a dobrý, po roce na povrchu zavadlé a když do toho rýpnu šroubovákem tak je to pěkně živý a tekutý.. Každý má ten svůj recept .. jinak je jasné že ve výrobě nebudou střákat dutiny olejem.. to by asi ekologové nerozdýchali...
U Fábie jsou dole skoro všude krycí plasty, nic bych tam rozhodně nepatlal, jak píše Salieri (nick dobrý, umělecký ). Nevím, zda to rezne pod asfaltovými nátěry, ale kdysi pod Tlumexem to rezlo určitě . Dutiny nevím, já bych to nechal být. Po téměř 10-ti letech nám to nerezne nikde a zas to nemusí přežít majitele .
V daném případě s Itallem rád souhlasím! Osobně jsem navíc přesvědčen, že jakékoli olejové "srač.ování" živostnost spíše zkrátí.Itall píše:U Fábie jsou dole skoro všude krycí plasty, nic bych tam rozhodně nepatlal, jak píše Salieri (nick dobrý, umělecký ). Nevím, zda to rezne pod asfaltovými nátěry, ale kdysi pod Tlumexem to rezlo určitě . Dutiny nevím, já bych to nechal být. Po téměř 10-ti letech nám to nerezne nikde a zas to nemusí přežít majitele .