R5 TDI + R10 TDI VÝHRADNĚ 506.01 NEBO I 507.00 ?
Moderátor: Colommbo
R5 TDI + R10 TDI VÝHRADNĚ 506.01 NEBO I 507.00 ?
Nazdar.
Mám dotaz ohledně motorového oleje.
Bavíme se výhradně o motoru R5 TDI,a ten má dle výrobce jak motoru,tak olejů uvedeno,že nesmí být použit jiný olej,než 506.01
Tento olej (přesněji norma) byl však obecně nahrazen 507.00 a tato norma nahrazuje 506.01
506.01 je 0W30 a 507.00 je 5W30
Takže zde je konflikt,a když jsem volal do VW v CZ,tak mi tvrdili,že tam lejí 507.00,a 506.01 vůbec nemají!
Přitom jim do karet hrají nápisy na baleních olejů ve stylu: třeba jako že tento olej 507.00 nahrazuje normu 506.01 atd...
Potom jsou ale i u některých obalů olejů,třeba Q8 nebo Shell kde píšou: Tento olej 507.00 lze použít do všech TDI motorů,s jedinou vyjímkou,motory R5 a R10 TDI.Zde používejte výhradně 506.01
Zde důkaz: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=775
Další,je to napsáno na tom linku úplně dole:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1331
píšou rovnou,nepoužívejte pro motory R5 TDI a V10 TDI, které byly vyrobeny před červnem 2006. U těchto
motorů je nutná specifikace oleje VW 506.01 (SAE 0W-30).
Chápal bych,kdyby ten R5 TDI měl DPF,tam je nutno mít 507.00 kvůli samotnému DPF,jenže když ten DPF tam není,tak proč se uvádí,že musí být výlučně olej 506.01?
Sehnat 506.01 je pěkně složité,protože ho nemají skladem,a skladem ho nemají,protože tlačí 507.00,nicméně 506.01 lze objednat za asi 300kč/litr Shell.
Tvrdí se,že 506.01 je longlife II a že ničil motory,byl moc řídký,ale většina motorů má možnost nejméně dvou VW norem,R5TDI má možnost jedině jednu a to 506.01 a nesměl se tam,do příchodu 507.00 dávat nic jiného,a až po příchodu 507.00 nastaly dvě situace,buďto tam 507.00 může nebo nesmí.
Kdo zná odpověď a nemá jen doměnky?
Jsou tři verze.
1) 507.00 nahrazuje vždy 506.01,i u R5+R10 TDI
2) 507.00 nahrazuje 506.01 téměř vždy,jen ne u R5+R10 TDI,tam patří pouze 506.01
3) Některé 507.00 nahrazují 506.01 a některé ne,ale to je z podstaty věci nesmysl.
Pokud tam 507.00 nesmí,pak je jediná možnost asi Shell Helix Ultra AV 0W/30 nebo alternativa od Mogulu,nic jiného jsem nenašel,co by se ještě dalo objednat.
Mám dotaz ohledně motorového oleje.
Bavíme se výhradně o motoru R5 TDI,a ten má dle výrobce jak motoru,tak olejů uvedeno,že nesmí být použit jiný olej,než 506.01
Tento olej (přesněji norma) byl však obecně nahrazen 507.00 a tato norma nahrazuje 506.01
506.01 je 0W30 a 507.00 je 5W30
Takže zde je konflikt,a když jsem volal do VW v CZ,tak mi tvrdili,že tam lejí 507.00,a 506.01 vůbec nemají!
Přitom jim do karet hrají nápisy na baleních olejů ve stylu: třeba jako že tento olej 507.00 nahrazuje normu 506.01 atd...
Potom jsou ale i u některých obalů olejů,třeba Q8 nebo Shell kde píšou: Tento olej 507.00 lze použít do všech TDI motorů,s jedinou vyjímkou,motory R5 a R10 TDI.Zde používejte výhradně 506.01
Zde důkaz: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=775
Další,je to napsáno na tom linku úplně dole:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1331
píšou rovnou,nepoužívejte pro motory R5 TDI a V10 TDI, které byly vyrobeny před červnem 2006. U těchto
motorů je nutná specifikace oleje VW 506.01 (SAE 0W-30).
Chápal bych,kdyby ten R5 TDI měl DPF,tam je nutno mít 507.00 kvůli samotnému DPF,jenže když ten DPF tam není,tak proč se uvádí,že musí být výlučně olej 506.01?
Sehnat 506.01 je pěkně složité,protože ho nemají skladem,a skladem ho nemají,protože tlačí 507.00,nicméně 506.01 lze objednat za asi 300kč/litr Shell.
Tvrdí se,že 506.01 je longlife II a že ničil motory,byl moc řídký,ale většina motorů má možnost nejméně dvou VW norem,R5TDI má možnost jedině jednu a to 506.01 a nesměl se tam,do příchodu 507.00 dávat nic jiného,a až po příchodu 507.00 nastaly dvě situace,buďto tam 507.00 může nebo nesmí.
Kdo zná odpověď a nemá jen doměnky?
Jsou tři verze.
1) 507.00 nahrazuje vždy 506.01,i u R5+R10 TDI
2) 507.00 nahrazuje 506.01 téměř vždy,jen ne u R5+R10 TDI,tam patří pouze 506.01
3) Některé 507.00 nahrazují 506.01 a některé ne,ale to je z podstaty věci nesmysl.
Pokud tam 507.00 nesmí,pak je jediná možnost asi Shell Helix Ultra AV 0W/30 nebo alternativa od Mogulu,nic jiného jsem nenašel,co by se ještě dalo objednat.
V sekci VW http://www.e-panolin.cz/?vykonnostni-tridy,9 je jasná odpověd a olej tady http://www.e-panolin.cz/?85,panolin-exclusive-vas
Řekl bych, že víc než tady http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3772 už k tomu nikdo nenapíše.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Což takhle měnit olej po 2000 km, to byl interval, předepsaný u Š Octavia z konce 50. let minulého století. Ale zas - sichr je sichr, co, ne?kornel píše:nuz koncern a ich oleje resp. normy je jeden velky zmatok a chaos..sam mam obavy, aby som si tymi predpisanymi"riedkymi" eko srackami neodsieral motor postupne.. Ja by najradsej vsade lial diester ci triester na 7tkm ale zaruka je krehka
Re: R5 TDI + R10 TDI VÝHRADNĚ 506.01 NEBO I 507.00 ?
Neřeš to a nebo to. Dej tam prostě to co ti říká manuál a máš pokoj.
Re: R5 TDI + R10 TDI VÝHRADNĚ 506.01 NEBO I 507.00 ?
No vyzera to na uhorkovu sezonu ked sa vytahuju 4 roky stare vlakna
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30