ethanol E85
Moderátor: Colommbo
Co člověk to názor, já těmhle palivům dávám zelenou, když je to pro mě levnější tak zbytek neřešíš. Když jsem měl benzína před dvouma rokama tak jsem na E85 s benzinem taky jezdil i když byl benzín za 19,50kč a v té době byl E85 u nás na pumpě za 14kč. Dneska jezdím dieselem protože jsem našel lepší variantu jak jezdit skoro za darmo a pro benzíňáka tolik levných alternativ jak pro naftu není... Nicméně v Německu ti eko sráči nabudlikali všem lidem že postaví nad afrikou velkou solární elektrárnou a gáblem to dotáhnou k nim do německa což je absurdum.. Nejhorší že tomu půlka němců věří a že odstaví jaderné elektrárny vlastně vítají. Nejhorší je že ty jejich sračky schytáme i my..
Tak si to rozeberme:naatrium (nepř) píše:Co člověk to názor, já těmhle palivům dávám zelenou, když je to pro mě levnější tak zbytek neřešíš. ...
- Jestliže na výrobu 1 litru biolihu se spotřebuje 1 litr nafty, pak z hlediska odčerpávání fosilních paliv nedošlo k žádnému pokroku (ve smyslu omezení spotřeby fosilních paliv).
- K žádnému pokroku nedošlo ani ve smyslu omezení závislosti na dovozu ropy.
- Spotřební daň za ten litr nafty zaplatil ten, kdo všechno se podílel na výrobě biolihu. A proč? Abys třeba Ty měl lacinější ten biolíh.
Nemohu si pomoct, ale připomíná mi to nerovné přerozdělování. Asi jako daňově sankcionovat chudého vesničana za to, že nemá pár desítek tis. Kč na renovaci ústředního vytápění rodinného domku, když v sousední rekreační vilce bohatšího spoluobčana mohou být "ekologičtí": oni přece investovali několik stovek tis. Kč do tepelného čerpadla!
Že by Jánošík naruby?
Jo, na palici je daňová politika státu, resp. to, čemu se říká "ekonomické nástroje": Ten rozdíl totiž tvoří to, co stát nedostane na spotřební dani za E85! A to už raději vůbec nezmiňuji, že např. nafta je v Čechách zatížena menší spotřební daní, než benzín, přestože výrobní náklady a spotřeba ropy jsou při výrobě nafty vyšší, než při výrobě benzínu, který navíc tvoří odpadní produkt v řadě chemických výrob. Jinými slovy, kdo jezdí na benzín, měl by za litr paliva platit méně, ale v reálu platí více, aby ti, kdož jezdí na naftu, ji mohli mít lacinější, čímž je vlastně dotuje.naatrium (nepř) píše:Neberu ti tvoje názory, ale podle mě když si kolchozník koupí litr nafty za 34 a za tu cenu vyrobí vlastně litr E85 kdo ten rozdíl desetikorunovej platí když E85 je kolem 25ti korun? vždyť je to na palicu..
Aby to bylo úplně přesné: V té bilanci zhruba 1:1 jsou započítány všechny náklady na výrobu biolihu, tj. nejen náklady samotného zemědělce-pěstitele plodiny/plodin! Bohužel tam už není započítáno poškození půdy (snížení její produkční schopnosti) následkem intenzivně monokulturního způsobu využívání.naatrium (nepř) píše:... když si kolchozník koupí litr nafty za 34 a za tu cenu vyrobí vlastně litr E85 ...
Kdyby se zvedla daň na naftu tak stratí konkurenceschopnost a všichni dopravci tankují v zahraničí což už se tak trochu stalo, navíc na naftě je závislé veškeré zásobování tzn zdraží rohlíky a všechno co se vozí do obchodu. V tomhle státě je bordel v tom, že prostě žebračí obyčejný lidi.. Už starý pan Ford věděl když svým zaměstnancům dá dvojnásobek co byl průměrný plat v USA tak si ti jeho lidi kupovaly ty jeho fory takže mu ty penízky šly zase zpátky.. Stejný to bylo za komančů ikdyž už né v takové míře, ale dostals půjčku na barák skoro bez uroku, protože věděli že za ty prachy si koupíš cihly co někdo musí vyrobit v cihelně, musíš zaplatit pokrývače obkladače, vodaře a dalších x lidí takže tím že ti takhle výhodně půjčili rozdali práce dalším x lidem a všichni byli spokojení... Dneska? Škoda mluvit.. co se tady děje... to jen tak aby řeč nestála
Jinak tehdy když to zlevnili z 18kaček na 14.9 tak to lidi brali uprkem a stály se na unicornu dlooouhé fronty takže zájem o to byl a snad bude, mě na to jezdilo auto v pohodě.. http://media0.naatrium.mypage.cz/images ... Dtenka.JPG
Samozřejmě, že na výrobu lihu je potřeba energie, ale nikde není psáno, že musí být z ropy nebo plynu. Že to dnes tak je, je hlavně proto, že ropa a plyn stále jsou dostupné. Také ten poměr spotřeby ropy na výrobu lihu nebude takový, jak píšeš. Jestli na to v Jižní Americe už mnoho let jezdí, tak jistě z důvodů ekonomických a nikoliv ekologických, ne?modelar píše:Krasne marketingove zvasty ekologickych naivku! Bez ropy ci plynu totiz zadny biolih nevyrobis, tedy pokud kvuli jeho vyrobe do doby, nez dojde ropa, cirou nahodou nestihnes umrit hlady (jak tu jiz zcela opravnene zminil skodovkar)!
Pokud se lze dočíst, pak hlavní podíl na mizení pralesa mají firmy z Evropy, Ameriky a Asie, prý "nelegálně" těžící dřevo. Intenzivní zemědělství je jen část toho problému. Takže bordel tam rozhodně nedělají ekologové.modelář píše:Amazonie podle toho také vypadá!Itall píše:...Jestli na to v Jižní Americe už mnoho let jezdí, tak jistě z důvodů ekonomických a nikoliv ekologických, ne?
Teď jsem se zase perfektně nasral!
http://www.autorevue.cz/biopaliva-ceka- ... bni-dane_2
http://www.autorevue.cz/biopaliva-ceka- ... bni-dane_2
Jako bych zde právě o tomhle celou dobu nepsal!skodovkar píše:Teď jsem se zase perfektně nasral!
http://www.autorevue.cz/biopaliva-ceka- ... bni-dane_2
Přesně tak - na stále větším území se bude pěstovat "ekopalivo", a na stále menším potraviny pro lidi. A čím míň bude pšenice a brambor, tím to bude dražší. Snad to nakonec nedopadne tak, že všude bude řepka pro auta, ale nebude nikdo, kdo by na ni jezdil......skodovkar píše:Dokud se kvůli tomu budou kácet lesy, tak to vadí i mně. Sama EU ví moc dobře, že to s eko-palivy přestřelila. Nemám nic proti tomu, aby se pěstovala na nevyužité (či lépe nevyužitelné) půdě. Ale mám hodně proti povinné aditivaci do klasických paliv (ve které vedeme). Nemluvě o tom, že už na to pár set tisíc lidí umřelo hladem. Každý den na to všichni doplácíme při nákupu potravin.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF