olejové filtry Mann a jiné
Moderátor: Colommbo
Olejový filtr je součástka funkčně mnohem důležitější a konstrukčně složitější, než si mnozí umějí představit! Již mnohokrát se ukázalo, že ani prodavači dílů často netuší vůbec nic o ventilech ve filtru a důležitosti jejich správného nastavení pro ten který typ motoru, pročež prodávají filtry jako housky na krámě jen podle toho, zda "pasují". Přitom cenový rozdíl mezi "německým" filtrem, který je německý pouze adresou sídla distribuční firmy, a skutečně kvalitním filtrem, byť třeba z Jižní Koreje, Tchajwanu nebo Číny, o renomovaných evropských firmách ani nemluvě, je minimální!
Já to právě neberu ne lehkou váhu a proto se ptám.Někdo řekne,ty stím naděláš,já tam dám co tam pasuje a hotovo.Na takovy řeči kašlu.I když má auto už 14 let,chci at mi vydrží co nejdéle,a ne jen na další 2 roky.Proto měním oleje jak se má,at motor vydrží.Já tvrdím,že motor je srdce auta a je potřeba se o něj starat.Musím ti dát za pravdu,v obchodě nevědí co prodávají a je jim to jedno.Hlavně,že to prodají
olejové filtry
S filtry champion sem problém nikdy neměl. Byly vždy v pořádku. chtěl sem se zeptat jak je na tom firma meyle s filtry.
Tak jsem dal při výměně filtr MANN - normálně používám filtr Tutela z místního "éšopu".... Byl jsem překvapen, jak je MANN obrovský oproti Tutele.
Normálně s filtrem Tutela potřebuji na výměnu 3,8-3,9 litru oleje - po horní rysku. Nyní jsme tam s mechanikem museli nalít 4,3 litru...![Very Happy :D](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ještě, že té 5W50 od Sunoca bylo 5 litrů....![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
Normálně s filtrem Tutela potřebuji na výměnu 3,8-3,9 litru oleje - po horní rysku. Nyní jsme tam s mechanikem museli nalít 4,3 litru...
![Very Happy :D](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ještě, že té 5W50 od Sunoca bylo 5 litrů....
![Wink :wink:](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
Naposledy upravil(a) Demo dne úte črc 05, 2011 21:37, celkem upraveno 2 x.
To je nějaký divný. Podíval bych se na jaké přesně motory je určena ta Tutela a na jaké ten Mann. Když jsem se díval na nabídku Tutely, tak mě nepřipadla moc široká a je možné, že zrovna uvedený tip je společný pro více rozdílných motorů a je to spíš kompromis. Podobnou zkušenost jsem měl s výběrem filtru pro feldu 1,6. Kde někteří výrobci uvádějí stejný typ filtru jak pro motor 1,3. V tomto případě je stejný rozměrově, ale rozhodně ne parametry obtokového ventilu. Mann ty motory rozlišoval a nabízel rozdílné filtry. Pokud je to na japonce, tak bych se spíš podíval na nabídku Nipparts.
bylo
je![Obrázek](http://images.spritmonitor.de/523208.png)
![Obrázek](http://images.spritmonitor.de/144532.png)
je
![Obrázek](http://images.spritmonitor.de/523208.png)
Různé filtry mívají různou výšku i průměr. I když - ty "baňkovité" už moc nejsou?Demo píše:Tak jsem dal při výměně filtr MANN - normálně používám filtr Tutela z místního "éšopu".... Byl jsem překvapen, jak je MANN obrovský oproti Tutele.
Normálně s filtrem Tutela potřebuji na výměnu 3,8-3,9 litru oleje - po horní rysku. Nyní jsme tam s mechanikem museli nalít 4,3 litru...
Ještě, že té 5W50 od Sunoca bylo 5 litrů....
U filtrů je důležité hlavně průměr těsnicího kroužku, závit, a tlak, "na který je nastavený" (podle typu motoru). Na jeho velikosti zas až tak nezáleží (samozřejmě s ohledem na místo na ten filtr) - může být použit jiný filtrační materiál....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF