olejové filtry Mann a jiné

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
modelář

Příspěvek od modelář »

Olejový filtr je součástka funkčně mnohem důležitější a konstrukčně složitější, než si mnozí umějí představit! Již mnohokrát se ukázalo, že ani prodavači dílů často netuší vůbec nic o ventilech ve filtru a důležitosti jejich správného nastavení pro ten který typ motoru, pročež prodávají filtry jako housky na krámě jen podle toho, zda "pasují". Přitom cenový rozdíl mezi "německým" filtrem, který je německý pouze adresou sídla distribuční firmy, a skutečně kvalitním filtrem, byť třeba z Jižní Koreje, Tchajwanu nebo Číny, o renomovaných evropských firmách ani nemluvě, je minimální!
Golfík 2

Příspěvek od Golfík 2 »

Já to právě neberu ne lehkou váhu a proto se ptám.Někdo řekne,ty stím naděláš,já tam dám co tam pasuje a hotovo.Na takovy řeči kašlu.I když má auto už 14 let,chci at mi vydrží co nejdéle,a ne jen na další 2 roky.Proto měním oleje jak se má,at motor vydrží.Já tvrdím,že motor je srdce auta a je potřeba se o něj starat.Musím ti dát za pravdu,v obchodě nevědí co prodávají a je jim to jedno.Hlavně,že to prodají
modelář

Příspěvek od modelář »

Pak kupuj výhradně filtry osvědčených značek. Osobně mohu vřele doporučit Purflux a Mahle/Knecht. Mann už také zkazil, přinejmenším v některých typech filtrů, o Boschi raději ani nemluvím... :x
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

A co filtry Champion? Jak jsou na tom s kvalitou, ma nekdo zkusenosti?
modelář

Příspěvek od modelář »

Použil jsem (nikoli ve svém voze), ale ještě předtím si ho důkladně prohlédl, přičemž nic "závadného" jsem na něm neshledal. :wink:
Pavko

olejové filtry

Příspěvek od Pavko »

S filtry champion sem problém nikdy neměl. Byly vždy v pořádku. chtěl sem se zeptat jak je na tom firma meyle s filtry.
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

Tak to jsem rad, taky mi ty Championy prisly dobre. Jenom se mi kdysi stalo, kdyz mi to nahodou delali v servisu, ze byla ta papirova vlozka do vrtule, technik asi byl pod vlivem...
Itall

Příspěvek od Itall »

Ragazzi, podle popisu oilfiltru Starline (ne, že bych ho chtěl koupit, ale byl tam popis) má oilfiltr pro Fábii 1,0 pouze zpětný ventil a oilfiltr pro P107 má zpětný ventil a ještě přepouštěcí ventil. Jak to s těmi ventily je?
Itall

Příspěvek od Itall »

Jo, a pak se píše i u Fábie o obtokovém ventilu. Není něco z toho jedno a totéž? :shock:
Itall

Příspěvek od Itall »

Jo, a co fltry Clean (Ital) :lol: ? U nás se to prodává.
Demo
Příspěvky: 609
Registrován: pon úno 25, 2008 13:17
Bydliště: Brno

Příspěvek od Demo »

Tak jsem dal při výměně filtr MANN - normálně používám filtr Tutela z místního "éšopu".... Byl jsem překvapen, jak je MANN obrovský oproti Tutele.
Normálně s filtrem Tutela potřebuji na výměnu 3,8-3,9 litru oleje - po horní rysku. Nyní jsme tam s mechanikem museli nalít 4,3 litru... :D

Ještě, že té 5W50 od Sunoca bylo 5 litrů.... :wink:
Naposledy upravil(a) Demo dne úte črc 05, 2011 21:37, celkem upraveno 2 x.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

To je nějaký divný. Podíval bych se na jaké přesně motory je určena ta Tutela a na jaké ten Mann. Když jsem se díval na nabídku Tutely, tak mě nepřipadla moc široká a je možné, že zrovna uvedený tip je společný pro více rozdílných motorů a je to spíš kompromis. Podobnou zkušenost jsem měl s výběrem filtru pro feldu 1,6. Kde někteří výrobci uvádějí stejný typ filtru jak pro motor 1,3. V tomto případě je stejný rozměrově, ale rozhodně ne parametry obtokového ventilu. Mann ty motory rozlišoval a nabízel rozdílné filtry. Pokud je to na japonce, tak bych se spíš podíval na nabídku Nipparts.
byloObrázek
je Obrázek
Itall

Příspěvek od Itall »

Demo píše:Tak jsem dal při výměně filtr MANN - normálně používám filtr Tutela z místního "éšopu".... Byl jsem překvapen, jak je MANN obrovský oproti Tutele.
Normálně s filtrem Tutela potřebuji na výměnu 3,8-3,9 litru oleje - po horní rysku. Nyní jsme tam s mechanikem museli nalít 4,3 litru... :D

Ještě, že té 5W50 od Sunoca bylo 5 litrů.... :wink:
Různé filtry mívají různou výšku i průměr. I když - ty "baňkovité" už moc nejsou?
modelář

Příspěvek od modelář »

Obtokový ventil musí mít každý plnoprůtočný filtr! Důvod je prostý: V případě zanešení filtrační vrstvy je třeba zajistit dostatečný průtok oleje - právě tím obtokem mimo filtrační vrstvu. :idea:

Naopak zpětný ventil může být součástí konstrukce hlavního olejového kanálu, pročež ho nemusí mít sám filtr.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27657
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

U filtrů je důležité hlavně průměr těsnicího kroužku, závit, a tlak, "na který je nastavený" (podle typu motoru). Na jeho velikosti zas až tak nezáleží (samozřejmě s ohledem na místo na ten filtr) - může být použit jiný filtrační materiál....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět