Používat přísady do nafty?
Moderátor: Colommbo
Pánové, omlouvám se za svoji případnou hloupost... Nikdy jsem nepoužíval žádné přísady do nafty, měl jsem 2 motory PD, na obou jsem najel okolo 100 tis km, nyní mám Common rail, tankuju běžnou naftu výhradně u značkových prodejců, případně v Globusu. Ani v těchto zimách (2 plné nádrž z Globusu) není sebemenší problém nastartovat a jezdit a to parkuju na ulici. Opravdu nějak nechápu, proč se stále řeší přísady do nafty k čemu jsou dobré, když auta mi bez nich jezdí celkem v pohodě a žádné závady na palivovém systému jsem nikdy neměl.
Zatím ty diskuze ale neukazují, že by aditiva byly nutné přidávat do nafty u neznačkových prodejců. Naopak se objevují příspěvky lidí, kteří použili přísadu a stav se jim zhoršil. Ano, namítnete, že se rozpouští usazeniny, ale až se rozpustí, tak to auto jede nejspíše stejně jako před tím. Resp. usuzuji jen z příspěvků.
Souhlasím s tím, že nafta např. z Německa je lepší než ta česká, to poznám také, ale stále mi uníká důvod lít do nádrže přísady, platit za to. Je to snad jen o tom dobrém pocitu, že chci pro své auto udělat něco pozitivního? Pokud někdo sám po domácku si vylepšuje naftu různými oleji a ředidly, pak chápu, že nějaké aditivum, co napftě vrátí její původní vlastnosti může být prospěšné.
Zatím ty diskuze ale neukazují, že by aditiva byly nutné přidávat do nafty u neznačkových prodejců. Naopak se objevují příspěvky lidí, kteří použili přísadu a stav se jim zhoršil. Ano, namítnete, že se rozpouští usazeniny, ale až se rozpustí, tak to auto jede nejspíše stejně jako před tím. Resp. usuzuji jen z příspěvků.
Souhlasím s tím, že nafta např. z Německa je lepší než ta česká, to poznám také, ale stále mi uníká důvod lít do nádrže přísady, platit za to. Je to snad jen o tom dobrém pocitu, že chci pro své auto udělat něco pozitivního? Pokud někdo sám po domácku si vylepšuje naftu různými oleji a ředidly, pak chápu, že nějaké aditivum, co napftě vrátí její původní vlastnosti může být prospěšné.
Zatím jsem nezaznamenal jediný negativní ohlas na aditiva do paliva, ať už do nafty či do benzínu. Naopak mě osobně postihl problém s jehlami vstřikovačů zalepenými v sedlech (u benzínového motoru), takže jsem druhý den ráno nastartoval jen s obtížemi. Problém zcela vyřešilo aditivum. Od té doby raději čas od času používám čistící aditiva pro vstřiky, a to hlavně preventivně.bastien píše: Naopak se objevují příspěvky lidí, kteří použili přísadu a stav se jim zhoršil. Ano, namítnete, že se rozpouští usazeniny, ale až se rozpustí, tak to auto jede nejspíše stejně jako před tím. ale stále mi uníká důvod lít do nádrže přísady, platit za to. Je to snad jen o tom dobrém pocitu, že chci pro své auto udělat něco pozitivního?
Pokud jde o aditiva do nafty, jejich pozitvní účinky byly dostatečně prokázány laboratorními testy. Ano, budeš-li mít štěstí, třeba se nikdy nesetkáš s žádným problémem i bez jejich požívání. Ale budeš-li mít tu smůlu, že třeba natankuješ zbytek nafty ze dna podzemní nádrže, může Tě čekat vydání několika desítek tisíc Kč za opravu vstřikovací soustavy, event. soudní tahanice, pokud se budeš chtít zahojit na čerpací stanici. A pak si třeba budeš lát, že jsi nějaké aditivum raději preventivně nepoužil, možná by to dopadlo lépe. Ostatně cena těch aditiv je vzhledem k poměru dávkování a k ostatním nákladům souvisejícím s provozem vozidla zcela zanedbatelná!
tak dnes som vyskusal vychvalovany TEC2000 cistic palivoveho systemu. Musim uznat,ze je mimoriadne ucinny. Po 5 minutach chodu na samotny TEC sa zvuk motora rapidne zmenil. Motor zacal mat tvrdsi zvuk a cerpadlo i vstrekovace mierne kovovy zvuk,co svedsi o dobrej cistiacej schopnosti. Tiez mi klesli volnobezne otacky na povodnu hodnotu 850 RPM. MOTOR MA PRAVIDELNEJSI A KULTIVOVANEJSI CHOD i vzbracie klesli. Nesom predajcom a nemam ziadny zisk. Mozem len doporucit. Myslim,ze je to najucinnejsi cistic na trhu.
Anonymous píše:já jsem nechal cca 1 litr paliva v nádrži,nalil to tam a taky to šlo....bjukemen píše:...no až ho niekde zoženiem na slovensku tiež ho vyskušam,len ma zaujima ako urobim okruh na Alfe JTD ked v nadrži je podavacie čerpadlo značnych rozmerov,to musim všetko rozobrať...
..ano aj Ja to mam v plane urobiť žial nepresny ukazomer stavu palive v alfe (mojej) ale aj všeobecne pekne kecá kedže rezerva (magické oko ) začne svietiť aj ked je ešte v nadrži 15L paliva...
..no musim to nejako vyšpekulovať..
Ccem sa opytat na vas nazor na tento prispevok od J.CECHA.
Hlavne ma zaujima---
Moje (nepřímá) zkušenost s aditivem od Benziny (trojboké balení za cca 210 Kč na 650 l paliva): Mercedes 240 D s najetými 220 000 km, po vyjetí cca 400 l paliva se zlepšila startovatelnost, motor méně kouřil a spořeba ve městě klesla o 1,5 l/100 km, do kopců prý také lépe táhnul. Od té doby majitel nedá bez aditiva ani ránu.
Problémem všech (nebo aspoň drtivé většiny) naftových aditiv je to, že neřeší absorbci vody v palivu, aditivum od Bishopa má i tuto vlastnost, cena je velmi příznivá, nyní sám používám. Mám najeto pouze cca 4 000 km, takže se zatím výrazné výsledky nemohly dostavit, za tak malé množství kilometrů se ještě nestačily žádné úsady vytvořit a tak aditivum působí spíše preventivně proti vytváření těchto úsad.
http://www.bishops-original.cz/index.ph ... b=59&od1=3
http://www.rcmodel.sk/obchod/action/pro ... /587.xhtml
Rady a skusenosti s tymyto aditivami.
Hlavne ma zaujima---
Moje (nepřímá) zkušenost s aditivem od Benziny (trojboké balení za cca 210 Kč na 650 l paliva): Mercedes 240 D s najetými 220 000 km, po vyjetí cca 400 l paliva se zlepšila startovatelnost, motor méně kouřil a spořeba ve městě klesla o 1,5 l/100 km, do kopců prý také lépe táhnul. Od té doby majitel nedá bez aditiva ani ránu.
Problémem všech (nebo aspoň drtivé většiny) naftových aditiv je to, že neřeší absorbci vody v palivu, aditivum od Bishopa má i tuto vlastnost, cena je velmi příznivá, nyní sám používám. Mám najeto pouze cca 4 000 km, takže se zatím výrazné výsledky nemohly dostavit, za tak malé množství kilometrů se ještě nestačily žádné úsady vytvořit a tak aditivum působí spíše preventivně proti vytváření těchto úsad.
http://www.bishops-original.cz/index.ph ... b=59&od1=3
http://www.rcmodel.sk/obchod/action/pro ... /587.xhtml
Rady a skusenosti s tymyto aditivami.
Re: kde se to da koupit
Zdravím, mohl byste mi říct více, jak to ochránit v zimě a kde se to dá v dnešní dobe sehnat? Vas prispevek uz je starsi. Je vaše doporučení (http://www.vif.cz) stále aktuální?tom píše:Diesel píše:Ja pouzivam SUPER DIESEL ADITIV letni/zimni stoji cca 190,- (650ml) redeni 1:1000 => 3kc/30l. (http://www.vif.cz)
Naftu beru u Shellu kde by mela byt aditivovana jeste tam spricnu jeden uzaver a v zime pohoda a cerpadlo je ochraneno. Hlavni vyhodu vidim ve zvyseni cetanoveho cisla a mazivosti nafty (cerpadlo) pac nafta je dost "sucha". Snizeni spotreby apod. no budu tomu verit
dekuji za odpoved.
Re: Používat přísady do nafty?
Ohledně přísad do nafty je toho v sekci paliva mraky. Namátkou zde.
http://www.oleje.cz/forum/prisady-do-nafty-t4512.html
Nemusí to být vždy jen VIF. Je tu i Millers Oils, Ekolube aj.
http://www.oleje.cz/forum/prisady-do-nafty-t4512.html
Nemusí to být vždy jen VIF. Je tu i Millers Oils, Ekolube aj.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40