Vynikající služby při přestavbě na E85
Moderátor: Colommbo
Vynikající služby při přestavbě na E85
Poděkování za výbornou práci p. Padalíkovi se svými mechaniky z DP servisu na Komárovské ul. v Brně. Můžu vřele doporučit.[/b]
Pominu-li to, že E85 má silné korozivní účinky a kromě toho napadá pryžové díly a těsnění v palivovém systému, tedy běžnému palivovému systému konstruovanému na klasický benzín rozhodně neprospívá, pak je třeba především říct, že má nižší výhřevnost, než benzín, a také jinou lambdu, tj. jiný směšovací poměr se vzduchem. Kromě toho má vyšší OČ. Z uvedených záležitostí vyplývá, že aby se efektivně využily vlastnosti E85, musí být motor a jeho palivová soustava přizpůsoben nárokům E85, přičemž tohle nelze zařídit jinak, než počínaje konstrukčním návrhem a ve výrobě použitými materiály konče.
Dodatečná "přestavba" pak spočívá výhradně v oblbnutí ŘJ motoru prodloužením doby otevření vstřiků, aby se "obohatila" směs a motor nezkolaboval na přehřátí spalovacího prostoru kvůli příliš chudé směsi, event. aby nepracoval neustále v režimu "sraženého předstihu".
Dodatečná "přestavba" pak spočívá výhradně v oblbnutí ŘJ motoru prodloužením doby otevření vstřiků, aby se "obohatila" směs a motor nezkolaboval na přehřátí spalovacího prostoru kvůli příliš chudé směsi, event. aby nepracoval neustále v režimu "sraženého předstihu".
e85
Modeláři trochu bych nesouhlasil motoru nevadí e85 lih neni korozivni to je metanol ten je svnistvo vyssi oktanove cislo stejne nevyuzijes takze teoreticky ty vyuzijes jen tech 95 oktanu z toho lihu. U pryzovych hadicek je preoblem ten ze pokud tam mas nejaky sajrajt tak se ti uvolni a muze ti to zacit tesc.oblbnuti ridici jednotky myslim nedochazi rboi se jen uprava lambdy misto originaslni se tam dáva širokospektralní lambda. Mam odzkouseno na motorce a muzu rict jelo to dobre ale co sem zrobil generalku a lechce sem to upravil tak to neche jet coz davam na vine predstihu.Toto vse na lih bych jezdil ale nesmi byt v nadrzi vic nez 2mesice pak uz ma moc vody v sobe a muze byt korozivní a na cerpackach se lih mc nekupuje apak se kupuje stary bordel a nejezdito .
Re: e85
I etanol má korozivní účinky, byť zdaleka ne v té míře, jako metanol. Navíc platí toto:pavkocz píše:Modeláři trochu bych nesouhlasil motoru nevadí e85 lih neni korozivni to je metanol ten je svnistvo
pavkocz píše:Toto vse na lih bych jezdil ale nesmi byt v nadrzi vic nez 2mesice pak uz ma moc vody v sobe a muze byt korozivní a na cerpackach se lih mc nekupuje apak se kupuje stary bordel a nejezdito .
Ano, vyšší OČ nevyužiješ, poněvadž bys musel změnit kompresní poměr anebo - u přeplňovaných motorů - stupeň přeplňování, a zároveň "přemapovat" datové pole v ŘJ motoru.pavkocz píše:vyssi oktanove cislo stejne nevyuzijes takze teoreticky ty vyuzijes jen tech 95 oktanu z toho lihu.
Musely by se vyměnit VŠECHNY pryžové díly a těsnění, aby byla jistota, že jsou zcela kompatibilní s etanolem.pavkocz píše:U pryzovych hadicek je preoblem ten ze pokud tam mas nejaky sajrajt tak se ti uvolni a muze ti to zacit tesc.
Širokospektrální lambda ale neřeší to, o co tu jde především, totiž vytvoření směsi o odpovídajícím poměru E85 vůči vzduchu. A to lze udělat oním jednoduchým "oblbovacím" elektronickým přídavným zařízením, které prodlouží dobu otevření jednotlivých vstřiků a tím zajistí bohatší směs - bohatší v porovnání s čistým benzínem, ale vlastně "standardní" z hlediska potřeb efektivního spalování E85.pavkocz píše:oblbnuti ridici jednotky myslim nedochazi rboi se jen uprava lambdy misto originaslni se tam dáva širokospektralní lambda. Mam odzkouseno na motorce a muzu rict jelo to dobre ale co sem zrobil generalku a lechce sem to upravil tak to neche jet coz davam na vine predstihu.
Modelář má naprostou pravdu a je vidět ,že tomu rozumí. Akorát u těch plastů to není tak akutní. Už Favorit to zvládal v pohodě . Konverzní sadu bych si nikdy nekoupil.Je to k ničemu a neřeší to studený start. Vícerozsahová lambda 0-2 by zvládla obohatit směs sama. + změna spalovacích map v řj. Palivové čerpadlo ovšem etanol moc rádo nemá