5w-40 nebo 10w-40 - projeví se na úbytku oleje?
Moderátor: Colommbo
5w-40 nebo 10w-40 - projeví se na úbytku oleje?
Zdravím,
už několikrát jste mi poradili, tak bych Vás chtěl zase jednou zkusit Mám auto Rover 620ti (benzínový 2.0l s turbem), najeté km podle tachometru 180tis, ale tipoval bych více, takže klidně 250 tam může bejt a poslední dobou začínám zjiš´tovat, že mi olej mizí. Dva roky co ho mám dávám od začátku 5w-40, předepsaný je 10w-40. Jezdím převážně 6km trasy na studený motor a za rok asi tak 5tis km. Ted nedávno jsem ujel v kuse 400km a zmizelo mi tak 3dcl, takže ten olej mizí i při zahřátém motoru. Chci se tedy zeptat, jestli by se přechod z 5w-40 na 10w-40 nějak výrazně projevil na spotřebě oleje, nebo jetsli tam můžu klidně mít stále ten 5w-40. Zatím díky
už několikrát jste mi poradili, tak bych Vás chtěl zase jednou zkusit Mám auto Rover 620ti (benzínový 2.0l s turbem), najeté km podle tachometru 180tis, ale tipoval bych více, takže klidně 250 tam může bejt a poslední dobou začínám zjiš´tovat, že mi olej mizí. Dva roky co ho mám dávám od začátku 5w-40, předepsaný je 10w-40. Jezdím převážně 6km trasy na studený motor a za rok asi tak 5tis km. Ted nedávno jsem ujel v kuse 400km a zmizelo mi tak 3dcl, takže ten olej mizí i při zahřátém motoru. Chci se tedy zeptat, jestli by se přechod z 5w-40 na 10w-40 nějak výrazně projevil na spotřebě oleje, nebo jetsli tam můžu klidně mít stále ten 5w-40. Zatím díky
Jo, motor se bude více opotřebovávat za teploty okolí minus 20 st. C a níže.tomvm píše:Pokud dáš místo 5W40, 10W40 tak se ubytek oleje mírně sníží, avšak při tech krátkých trasách se ti bude motor více opotřebovávat. 3dcl na 400km je hodně, skus použít oleje pro motory s hodně najetými km nebo GO motoru
Spotřeba oleje nezávisí na viskozitě oleje / za předpokladu správného stavu motoru/.
Spotřeba oleje je hlavně ovlivňována tzv.odparností oleje, která souvisí s použitými základovými oleji a aditivy.
Mimo jiné limit odparnosti je předepsán v normách. Měří se při 250°C po dobu 1 hodiny a ztráta může dosahovat 11-15%.
Takže volba viskozity na SAE 10W40 může snížit spotřebu oleje, ale také nemusí.
Spotřeba oleje je hlavně ovlivňována tzv.odparností oleje, která souvisí s použitými základovými oleji a aditivy.
Mimo jiné limit odparnosti je předepsán v normách. Měří se při 250°C po dobu 1 hodiny a ztráta může dosahovat 11-15%.
Takže volba viskozity na SAE 10W40 může snížit spotřebu oleje, ale také nemusí.
Páni tak tomuto hovorím fundovaná odpovede-panolin.cz píše:Spotřeba oleje nezávisí na viskozitě oleje / za předpokladu správného stavu motoru/.
Spotřeba oleje je hlavně ovlivňována tzv.odparností oleje, která souvisí s použitými základovými oleji a aditivy.
Mimo jiné limit odparnosti je předepsán v normách. Měří se při 250°C po dobu 1 hodiny a ztráta může dosahovat 11-15%.
Takže volba viskozity na SAE 10W40 může snížit spotřebu oleje, ale také nemusí.
A tak to je asi aj naozaj... lebo ked to zobereme logicky tak ako 5W aj 10W maju pri prevádzkovej teplote podobnu viskozitu to znamená ubytok olej by mal byť rovnaký. Rozdiel vo viskozite medzi týmito olejmi je pri zohrievaní motora čo je tvoj prípad takže výmena 5W40 za 10W40 by ti eventuálne mala pomocť ale ako píše e-panolin nemusí to tak byť. Ale za pokus to stojí nič tým nepokazíš neboj
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Moc díky všem za příspěvky, tady to teda žije No raději bych tam dával ten 5w-40, přeci jen ho vidím jako kvalitnější. Takže by se spotřeba oleje lišila pouze v době ohřevu motoru na provozní teplotu, pak už by ten olej měl být identický. Ještě zkusím rozebrat výfukové potrubí, abych se podíval na kat, je tam měněnej asi před rokem, tak pokud to žere opravdu tolik oleje, musel by bejt zatemovanej spáleným olejem, co? Snad to nebude můj případ Přeci jen to po nastartování nesmrdí spáleným olejem, ani nekouří, jen nechápu kam ten olej mizí. Motor taky neni žádná mastná olejnička a snažim se ho udržovat v čistotě.
to Roman620ti: pokud jezdíš převážně krátké jízdy, a větší úbytek oleje si zaznamenal po dlouhé jízdě, tak já osobně bych použil olej SAE 5w50 (5w na ty popojížďky, 50 je za tepla viskóznější / "hustší" než 40, a lépe dotěsní větší vůle v motoru s 200tkm "na hrbu". A nebo zkusit olej Valvoline MaxLife (je v 5w40 i v 10w40) - pokud by bylo někde "jen" ztvrdlé těsnění. (A v 10w40 jsou speciálně pro motory nad 100tkm i Sunoco Marathon, nebo Liqui Moly Super Leichtlauf HD).
P.S. pokud mají oleje 5w40 a 10w40 stejné normy API a ACEA, tak jsou stejně kvalitní, a rozdíl v nich je pouze v nízkoteplotních vlastnostech. A ani to není tak, že 5w40 je kvalitnější, protože je plná, a 10w40 je jenom polo syntetika, protože většina olejů 5w40 stejně PAO není, a i v 10w40 jsou některé oleje opravdu plněsyntetické.
P.S. pokud mají oleje 5w40 a 10w40 stejné normy API a ACEA, tak jsou stejně kvalitní, a rozdíl v nich je pouze v nízkoteplotních vlastnostech. A ani to není tak, že 5w40 je kvalitnější, protože je plná, a 10w40 je jenom polo syntetika, protože většina olejů 5w40 stejně PAO není, a i v 10w40 jsou některé oleje opravdu plněsyntetické.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
BP - žere olej...
Ja som posledne vymeny pouzival olej zn. ARAL Tronic 431 VW 505.01, olej neubudol pocas celej vymeny cca. 10.000 - 11.000 km takmer vobec. Teraz som vyskusal BP VISCO 5000 C a po 1.000 km som pri kontrole zistil, ze si motorik jemne spapkal, co nebolo zvykom pri ARAL-e. Takze moze byt, ze aj mojmu motoriku bude BP chutit a vratim sa spat k ARAL-u.