Oleje Texaco
Moderátor: Colommbo
Oleje Texaco
Jaký je Váš názor na kvalitu olejů Texaco. Zajména by měl zajímal názor na Havoline Diesel Extra SAE 10W-40. Chtěl bych ho začít používat pro Renault Espace 2.2 TD (r.v. 2000). Je lepší měnit tento relativně levný olej po 10 000 nebo tam dát nějaký 5W-4O a měnit ho po předepsaných 15000 km?
JR
JR
Proč by měl být olej Havoline Diesel Extra SAE 10W-40 lepší nebo horší než jakýkoliv jiný olej se srovnatelnou výkonovou specifikací? Mě by opravdu moc zajímalo, jak to kdo pozná a podle čeho lze usuzovat na výbornou, dobrou nebo špatnou kvalitu oleje. Možná podle barvy obalu ... Další věc, které nerozumím - proč jeden olej vyměňovat po 10 tis. km a druhý se stejnou výkonovou specifikací po 15 tis. km.
Rozdělovat oleje na americké a evropské je opravdu legrační. Všechny firmy, jestliže chtějí prorazit na evropském trhu, musí mít oleje vhodné pro evropské motory, tedy schválené v evropských zkušebnách a s evropskými specifikacemi. Copak americká firma je hloupá, aby dodávala na evropský trh oleje s výměnnou lhůtou 5-8 tis. km, které se používají v americe? V Evropě je úplně jiný přístup k péči o motor a oni ti američani dovedou také udělat evropský olej. A nelze říci, který je přístup lepší. Častěji vyměňovat velmi levné oleje, nebo používat oleje s delší životností, ale hodně drahé. Myslím, že ten americký přístup je k motorům šetrnější. Rozdíl je tedy v přístupu v péči o motor a tomu pochopitelně odpovídá kvalita oleje. Protože úplný nesmysl by byl používat oleje s dlouhou životností pro krátké výměnné intervaly.
Rozdělovat oleje na americké a evropské je opravdu legrační. Všechny firmy, jestliže chtějí prorazit na evropském trhu, musí mít oleje vhodné pro evropské motory, tedy schválené v evropských zkušebnách a s evropskými specifikacemi. Copak americká firma je hloupá, aby dodávala na evropský trh oleje s výměnnou lhůtou 5-8 tis. km, které se používají v americe? V Evropě je úplně jiný přístup k péči o motor a oni ti američani dovedou také udělat evropský olej. A nelze říci, který je přístup lepší. Častěji vyměňovat velmi levné oleje, nebo používat oleje s delší životností, ale hodně drahé. Myslím, že ten americký přístup je k motorům šetrnější. Rozdíl je tedy v přístupu v péči o motor a tomu pochopitelně odpovídá kvalita oleje. Protože úplný nesmysl by byl používat oleje s dlouhou životností pro krátké výměnné intervaly.
Oleje Texaco
Použití olejů Texaco se netřeba obávat. Naopak skutečnost, že fy.Texaco je jedna z vůbec největších olejářských firem na světě, která vznikla již v roce 1902 jako The Texas Company a nyní po mnoha fůzích je zastoupena asi ve 180ti zemích jako Chevron,Texaco a Caltex napovídá o silném zázemí nejen ekonomickém ale i technickém,výzkumném a vývojovém. Oleje pro evropský trh jsou většinou vyráběny v rafineri v Belgii a mají veškeré evropské certifikáty, nejen od výrobců automobilů.
Olej Havoline Diesel Extra SAE 10W-40 má výkonové třídy podle API SL/CF, podle ACEA A3-02/B3-98/B4-02 a aprobace výrobců motorů VW 505.00, MB 229.1. Je to polosyntetický vysoce výkonný mot. olej určený pro nejvýkonnější vznětové motory moderních osobních automobilů s turbodmychadly a katalyzátory.
Není tedy naprosto důvod k obavám,že by byl méně vhodný pro motor Renault Espace 2,2 TD než jiné oleje stejných klasifikací.
Rovněž i s tímto olejem můžete jezdit ve smíšeném provozu bez obav po dobu 15 000 km.
Olej Havoline Diesel Extra SAE 10W-40 má výkonové třídy podle API SL/CF, podle ACEA A3-02/B3-98/B4-02 a aprobace výrobců motorů VW 505.00, MB 229.1. Je to polosyntetický vysoce výkonný mot. olej určený pro nejvýkonnější vznětové motory moderních osobních automobilů s turbodmychadly a katalyzátory.
Není tedy naprosto důvod k obavám,že by byl méně vhodný pro motor Renault Espace 2,2 TD než jiné oleje stejných klasifikací.
Rovněž i s tímto olejem můžete jezdit ve smíšeném provozu bez obav po dobu 15 000 km.
Děkuji za názory. Ten olej se mi jen zdá podezřele levný. V manuálu toho auta je uvedeno obecné doporučení pro všechny dieslové motory renault olej elf diesel 10W-40 (teď nevým jaký má přesný název, ale dnes se už neprodává). Všechy servisy renault tam ale cpou automaticky 5W-40 (předchozímu majiteli Castrol TXT, mně elf LDX). Nevím, zda to dělají jen pro větší výdělek, nebo z jiného důvodu. V každém případě si mi nechce pokaždé platiti 7 litrů po 450 korunách, co za LDX chtějí a rád bych přešel na něco jiného. Z předchozích výměn mám doma dvě bonusové litrovky elfu LDX exelium 5W-40. Mám to s něčím smíchat (s tím Texacem 10W-40 nebo s nějakým levnějším 5W-40 ), nebo raději vyhodit?
JR
Jinak hezké Vánoce.
JR
Jinak hezké Vánoce.
jaký olej se lije do motoru Renault Trafik 2,5D r.v.1999?
Anonymous píše:Děkuji za názory. Ten olej se mi jen zdá podezřele levný. V manuálu toho auta je uvedeno obecné doporučení pro všechny dieslové motory renault olej elf diesel 10W-40 (teď nevým jaký má přesný název, ale dnes se už neprodává). Všechy servisy renault tam ale cpou automaticky 5W-40 (předchozímu majiteli Castrol TXT, mně elf LDX). Nevím, zda to dělají jen pro větší výdělek, nebo z jiného důvodu. V každém případě si mi nechce pokaždé platiti 7 litrů po 450 korunách, co za LDX chtějí a rád bych přešel na něco jiného. Z předchozích výměn mám doma dvě bonusové litrovky elfu LDX exelium 5W-40. Mám to s něčím smíchat (s tím Texacem 10W-40 nebo s nějakým levnějším 5W-40 ), nebo raději vyhodit?
JR
Jinak hezké Vánoce.
Stejně, jako v roce 2010unlocking píše:Jak jsou na tom s kvalitou oleje Texaco v roce 2011 ?
Do motorů Ford jsou sice povolené oleje A1/B1, ale oleje A3/B3 nic nepokazí, a od najetých takových 100tkm jsou i vhodnější - a existují i oleje A3/B3 5w30.unlocking píše:Konkretne by me zajimalo co bude lepsi lejt do Mondea 2005 TDCI, zda 5W30 A1/B1 jak pisou nebo radsi 5W40 A3/B3
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF