Oleje Texaco

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

JR

Oleje Texaco

Příspěvek od JR »

Jaký je Váš názor na kvalitu olejů Texaco. Zajména by měl zajímal názor na Havoline Diesel Extra SAE 10W-40. Chtěl bych ho začít používat pro Renault Espace 2.2 TD (r.v. 2000). Je lepší měnit tento relativně levný olej po 10 000 nebo tam dát nějaký 5W-4O a měnit ho po předepsaných 15000 km?

JR
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tento olej není zase tak špatný. Samozřejmě jsou i lepší. Ale nevidím důvod proč ho tam nedát. 10W-40 je jeden z předepsaných olejů do tohoto auta. A můžeš ho klidně měnit i po předepsaných 15000 km.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tak to by nam odpovedel asi Jiricek. Drive totiz Texaco docela propagoval, ale nyni z nejakeho duvodu uz jen Total (Fina?) a Elf. Ale i Texaco je evropske (pravdepod. Belgie), americka je jen znacka, takze by to snad melo byt srovnatelne.
JaK

Příspěvek od JaK »

Proč by měl být olej Havoline Diesel Extra SAE 10W-40 lepší nebo horší než jakýkoliv jiný olej se srovnatelnou výkonovou specifikací? Mě by opravdu moc zajímalo, jak to kdo pozná a podle čeho lze usuzovat na výbornou, dobrou nebo špatnou kvalitu oleje. Možná podle barvy obalu ... Další věc, které nerozumím - proč jeden olej vyměňovat po 10 tis. km a druhý se stejnou výkonovou specifikací po 15 tis. km.
Rozdělovat oleje na americké a evropské je opravdu legrační. Všechny firmy, jestliže chtějí prorazit na evropském trhu, musí mít oleje vhodné pro evropské motory, tedy schválené v evropských zkušebnách a s evropskými specifikacemi. Copak americká firma je hloupá, aby dodávala na evropský trh oleje s výměnnou lhůtou 5-8 tis. km, které se používají v americe? V Evropě je úplně jiný přístup k péči o motor a oni ti američani dovedou také udělat evropský olej. A nelze říci, který je přístup lepší. Častěji vyměňovat velmi levné oleje, nebo používat oleje s delší životností, ale hodně drahé. Myslím, že ten americký přístup je k motorům šetrnější. Rozdíl je tedy v přístupu v péči o motor a tomu pochopitelně odpovídá kvalita oleje. Protože úplný nesmysl by byl používat oleje s dlouhou životností pro krátké výměnné intervaly.
Luboš T.
Příspěvky: 123
Registrován: sob bře 27, 2004 21:12
Bydliště: Brno

Oleje Texaco

Příspěvek od Luboš T. »

Použití olejů Texaco se netřeba obávat. Naopak skutečnost, že fy.Texaco je jedna z vůbec největších olejářských firem na světě, která vznikla již v roce 1902 jako The Texas Company a nyní po mnoha fůzích je zastoupena asi ve 180ti zemích jako Chevron,Texaco a Caltex napovídá o silném zázemí nejen ekonomickém ale i technickém,výzkumném a vývojovém. Oleje pro evropský trh jsou většinou vyráběny v rafineri v Belgii a mají veškeré evropské certifikáty, nejen od výrobců automobilů.
Olej Havoline Diesel Extra SAE 10W-40 má výkonové třídy podle API SL/CF, podle ACEA A3-02/B3-98/B4-02 a aprobace výrobců motorů VW 505.00, MB 229.1. Je to polosyntetický vysoce výkonný mot. olej určený pro nejvýkonnější vznětové motory moderních osobních automobilů s turbodmychadly a katalyzátory.
Není tedy naprosto důvod k obavám,že by byl méně vhodný pro motor Renault Espace 2,2 TD než jiné oleje stejných klasifikací.
Rovněž i s tímto olejem můžete jezdit ve smíšeném provozu bez obav po dobu 15 000 km.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Děkuji za názory. Ten olej se mi jen zdá podezřele levný. V manuálu toho auta je uvedeno obecné doporučení pro všechny dieslové motory renault olej elf diesel 10W-40 (teď nevým jaký má přesný název, ale dnes se už neprodává). Všechy servisy renault tam ale cpou automaticky 5W-40 (předchozímu majiteli Castrol TXT, mně elf LDX). Nevím, zda to dělají jen pro větší výdělek, nebo z jiného důvodu. V každém případě si mi nechce pokaždé platiti 7 litrů po 450 korunách, co za LDX chtějí a rád bych přešel na něco jiného. Z předchozích výměn mám doma dvě bonusové litrovky elfu LDX exelium 5W-40. Mám to s něčím smíchat (s tím Texacem 10W-40 nebo s nějakým levnějším 5W-40 ), nebo raději vyhodit?
JR
Jinak hezké Vánoce.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

V podstatě to můžeš smíchat se vším co má shodné specifikace aniž bys změnil základní vlastnosti oleje, samozřejmě nedosáhneš vlastnosti původního oleje které jsou dány různými aditivy.
Honza

Příspěvek od Honza »

Oleje Texaco Havoline Diesel Extra 10W-40, respektive jeho "jiné" kvality, se stejně jako olejů ostatních v evropě vyráběných netřeba obávat, protože je pro ChevronTexaco vyrábí v Gentu-B Q8 (stejně jako pro mnoho dalších značek).
ha-hac

jaký olej se lije do motoru Renault Trafik 2,5D r.v.1999?

Příspěvek od ha-hac »

Anonymous píše:Děkuji za názory. Ten olej se mi jen zdá podezřele levný. V manuálu toho auta je uvedeno obecné doporučení pro všechny dieslové motory renault olej elf diesel 10W-40 (teď nevým jaký má přesný název, ale dnes se už neprodává). Všechy servisy renault tam ale cpou automaticky 5W-40 (předchozímu majiteli Castrol TXT, mně elf LDX). Nevím, zda to dělají jen pro větší výdělek, nebo z jiného důvodu. V každém případě si mi nechce pokaždé platiti 7 litrů po 450 korunách, co za LDX chtějí a rád bych přešel na něco jiného. Z předchozích výměn mám doma dvě bonusové litrovky elfu LDX exelium 5W-40. Mám to s něčím smíchat (s tím Texacem 10W-40 nebo s nějakým levnějším 5W-40 ), nebo raději vyhodit?
JR
Jinak hezké Vánoce.
unlocking

Příspěvek od unlocking »

Jak jsou na tom s kvalitou oleje Texaco v roce 2011 ?
bjukemen
Příspěvky: 4925
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..to by aj mna zaujímalo ale predpokladám že budu stale na vysokej úrovni...bolo by nejaky vyskušať..až sa dopracujem k tech. listom tak sa hadam rozhodnem
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
unlocking

Příspěvek od unlocking »

Konkretne by me zajimalo co bude lepsi lejt do Mondea 2005 TDCI, zda 5W30 A1/B1 jak pisou nebo radsi 5W40 A3/B3 :roll:
bjukemen
Příspěvky: 4925
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..tak to je jasne že radšej A3/B3 to nemusiš špekulovať,iba tým motoru prospeješ
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27600
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

unlocking píše:Jak jsou na tom s kvalitou oleje Texaco v roce 2011 ?
Stejně, jako v roce 2010 :wink:
unlocking píše:Konkretne by me zajimalo co bude lepsi lejt do Mondea 2005 TDCI, zda 5W30 A1/B1 jak pisou nebo radsi 5W40 A3/B3
Do motorů Ford jsou sice povolené oleje A1/B1, ale oleje A3/B3 nic nepokazí, a od najetých takových 100tkm jsou i vhodnější - a existují i oleje A3/B3 5w30.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5797
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Příspěvek od jerome »

Prečo tam nedáš originál FORD :?:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět