Převod.olej YARIS 1.0 50kW / r.v.2000

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
hanzipv

Převod.olej YARIS 1.0 50kW / r.v.2000

Příspěvek od hanzipv »

Přátelé všem děkuji za rady ohledně mot.oleje,hodně jsem se dověděl,přečetl,poučil.
Jak jsem již psal použil jsem olej f.Valvoline pouze z praktických důvodu,mám u baráku distributora se servisem,takže jsem auto přivezl,servisákovi byl u ruky takže vyměna oleje,vzd a olej.filru + chladící kapaliny byla do hodiny a za slušný peníz.A taky proto že jsem nedostal žádné negativní ohlasy.
Servisák tvrdí že převodovkový olej ted měnit nemusím...no ja jsem pro to že radši ano.
Jen uvedu že auto je z Italie bez znalosti historie olejů.
Nemá najeto moc....nyní 80 000km jenže stáří jaksi jde k 11 roku a pokud je tam převod.olej původní.....i přesto že potíže s řazením ani v zimě nejsou.
Takže prosím o vaše zkušenosti a převodovym olejem,jen z již prakt.důvodu
chci zůstat u již zmíněné f.
Představoval bych si tak DURABLEND GL 4 75W-90 popřípadě GL 5 tentýž.
Manual doporučuje GL4,GL5 SAE 75W-90,mazací plám pro yaris rovněž.
Má yaris kontrolní otvor pro správnou hladinu oleje? Pokud ne tak se dává
dávka 1,4L ?
DĚKUJI VŠEM ZA ZKUŠENOSTI
modelář

Příspěvek od modelář »

S převodovým olejem se fakt nevyplácí experimentovat! Jseš si skutečně jistý, že ten Tebou citovaný předpis výrobce se netýká pouze trhů na jihu Evropy? Není náhodou těch variant "předpisu výrobce" více?

Osobně bych volil převodový olej dle předpisu pro klimatickou oblast střední Evropy a použil bych (bez ohledu na značku!) takový, jenž má dle TL co nejnižší hodnotu viskozity při -40 st.C.
hanzipv

Příspěvek od hanzipv »

Pár lidí se mi ozvalo že mají stejny udaj jako já.
Ono ta itálie je taky podobná...je pravda že tam zimy jdou max k nule nebo +5 jenže jsou tam i hory,vyšší oblasti jako dolomity atd.
Myslím že je to univerzální.
Taky v mazacích plánech nejznámějších firem je pro yaris stejné SAE a GL.
¨někteří vyrobci olejů ještě třídí yaris do TOYOTA EU a USA.
modelář

Příspěvek od modelář »

V tom případě bych
modelář píše:...volil převodový olej dle předpisu ... a použil bych (bez ohledu na značku!) takový, jenž má dle TL co nejnižší hodnotu viskozity při -40 st.C.
:wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27528
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

http://cpau.cl/mobil/prod_sint/ps_10.pdf
http://www.automotive.artversa.com/AM/A ... S/1219.pdf
http://www.adpartner.cz/upload/files/C_ ... 75W-90.pdf (ten TAF-X je "nejřidší").....
ale - SAE je pouze doporučená, a nemůžu si pomoci, na malé japonské auto mi přijde "devadesátka" dost vysoká, a v zájmu upřednostnění dobrého řazení za studena (což s tím - sice možná nelogicky, ale - souvisí) bych raději volil 75w85 - třeba ta Tutela Car Technyx, (nebo i 75w80). (Ale možná ne.....)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět