Hodnotenie spolahlivosti a chybovosti aut

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
@Matyzak

Hodnotenie spolahlivosti a chybovosti aut

Příspěvek od @Matyzak »

Pokud by však někdo chtěl znát recept, jak si koupit spolehlivé auto, pak nabízím následující východisko:

- nečíst naprosto žádné žebříčky.

- respektovat tato empirická pravidla:

a) čím více se daného typu auta (pohonné jednotky...) vyrobí, tím bude spolehlivější. Prostě - čím více se toho vyrobí, tím více chyb na tom lze rozpoznat a odstranit. Z toho také plyne, že nejspolehlivější jsou automobily pro mainstream, například Octavia nebo Golf. Předpokládá se zde zájem výrobce chyby odstraňovat, takže tuto logiku nelze vztáhnout na auta z Ruska nebo Číny. Někdy ochota odstraňovat problémy absentuje i u firem, kde by zákazník spíše očekával opak, jinde se chyby řeší workaroundy, které hlava nebere. Pak přichází na řadu bod b)

b) kdo by nechtěl trpět kompromisem v jízdních a užitných vlastnostech nebo designu, případně se zbavit obav, že nějaký manager hodil hlášení o chybách do skartovačky, aby nepřišel o bonusy za kvalitu, ten musí zalovit mezi BMW a Porsche, což jsou také nadprůměrně spolehlivá auta. Tam se zase uplatnila jiná cesta - různá mimořádná kvalitativní opatření jsou pro změnu zapracována v jejich vyšší ceně.

c) čím jednodušší auto, tím menší je šance, že se něco na něm rozbije. To je však vykoupeno například vyšší spotřebou, větším opotřebením nebo horším komfortem jízdy

d) čím zastaralejší řešení jsou v autě použita, tím spolehlivější bude. Například Toyota vyrobila z nouze ctnost a dosahuje nadprůměrné spolehlivosti používáním komponent z devadesátých let minulého století, u kterých se kromě výhod z množství zmíněných v bodě a) projevuje také okolnost, že před deseti lety se ještě tak zběsile nešetřilo.

a mnohe dalsie

zdroj
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008122901
modelář

Re: Hodnotenie spolahlivosti a chybovosti aut

Příspěvek od modelář »

@Matyzak píše:...Z toho také plyne, že nejspolehlivější jsou automobily pro mainstream, například Octavia nebo Golf. Předpokládá se zde zájem výrobce chyby odstraňovat, takže tuto logiku nelze vztáhnout na auta z Ruska nebo Číny. ...
Tuto logiku bohužel nelze vztáhnout ani na jmenované typy vozů, což nejlépe dokazuje sama praxe, resp. po léta neřešené chronické problémy, o nichž výrobce zcela nepopiratelně ví a nic s nimi nedělá, dokud nedojde k velkému průs.ru, a to ještě k němu musí dojít pokud možno na území samotného Německa, neboť průs.ry jinde se opět jakoby nepočítají. Krásným příkladem budiž totálky více jak 5 tis. koncernových motorů jen v samotném Bavorsku během jediného týdne, když holt mrzlo více, než si slavný koncern ve svém kalkulu na záruční podmínky byl ochoten připustit... :P :twisted:
Itall

Příspěvek od Itall »

Matyzak: Bohužel, téměř s žádnou Tvojí tezí nesouhlasím.
1) Žebříčky tak trochu naznačují a jistě nejsou mimo.
2) HTP ve verzi 6V se vyrobilo spousta kusů, než přišli na to, že radši ne.
Naopak některé motory jsou kvalitní a nevyrábějí se tak masově.
3) U Porsche a BMW, troufnu si odhadnout, většina z nás nezaloví, tedy
pokud bude chtít nové auto, páč neodpovídají příjmové hladině většiny
obyvatel.
4) U jednoduššího auta je méně věcí k pokažení, ale problém je v tom, že
i u jednoduchého auta je jich stále spousta a spousta. Takže nekvalitní
jednoduché auto se stejně pos...
5) Zastaralá technika je spolehlivá(?) Zase přece záleží na kvalitě a ne na
stáří. Takhle zobecnit to nejde. Jako bychom řekli, že jednoduchý
Favorit byl spolehlivý. Částečně to asi platí v tom smyslu, že většinou
byl shopný pohybu. Ale jinak to bylo auto, jak někteří říkali (právem),
asi tak na 40000 km. Pak se začalo měnit - zvlněné kotouče, vrzající
klouby na přední nápravě, později těsnění pod hlavou atd. Pak to
shnilo.
Shi
Příspěvky: 1342
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

matyzak: No to je zase nářez. Spolehlivost se dosahuje v první řadě v konstrukci a až pak ve výrobě. Jsou výrobci, co auta konstruují, a jsou ti co je spíš tvoří. Ve výrobě se pak dá buď kvalita udržet, nebo dorazit. Ale pokud nebyla kvalita na úrovni projekce, tak výroba to už nedožene.

Ve výrobě především nesmí být bordel. Jsou značky, kde k objednání náhradního dílu stačí VIN. Jsou značky, kde sice taky chtějí VIN, ale když pak dojedete s autem, tak se dozvíte, že to jaksi nepasuje.

Nejlepší, co jsem slyšel bylo, když majitel dojel na výměnu výfuku (servis výfuk objednal podle VIN) a ukázalo se, že už přímo ve výrobě na benzíňáka nějak napasovali dieselový výfuk ... Tomu říkám tvořit automobil ... Já mám radši auta, která se vyrábí.

Přílad z praxe: Konstrukter automobilky je hrdý na to, že jejich návrhář počítá s přesností N, zatímco leckterá konkurence v dané kategorii počítá pouze s přesností N-4. Konstrukter ovšem nikdy nebyl navštívit technologa, aby se ho zeptal na to, co jde a co nejde vyrobit, nikdy s ním nezachlastal ani nepokecal, takže netuší, že i N-4 je mnohdy zbytečně vysoká přesnost a že by bylo fajn, kdyby konstrukce nevymýšlela kraviny a zkonstruovala něco, co je taky možné správně vyrobit. Nulový tok informací z výroby směrem ke konstrukci je docela solidní (a docela obvyklý) problém.

K té další tezi:
Málokterý motor byl vyroben v takovém množství kusů jako např. Toyotí motory řady ZZ a všechny mají více nebo méně závažnou konstrukční vadu ... U některých automobilek by to nebyla vada, ale vlastnost :-D

Pokud chci spolehlivé auto, obecně musím kupovat po faceliftu.

Ad Toyota: Ano, konkurence už v té době měla přehrávače co umí MP3. Každý máme jiné priority ... Auto z náběhu výroby je prakticky vždy problém, díky dementním rozhodnutím manažerů Toyoty je to problém už i u Toyoty. Ale máme Toyotu z náběhu výroby a jsme na tom, co se týče spolehlivosti líp, než leckterý vlastník mnohého faceliftovaného vozu. Ano, byli jsme na několika svolávačkách. Mnohé ostatní automobilky problémy popírají, nebo místo svolávaček potajmu během servisních prohlídek mění vadné díly. Kdo nejezdí do autorizáku, ten se nic nedozví ...

Skutečnost, že Toyota nebo Honda má v autě pouze 2 sběrnice, zatímco jiná automobilka má ve srovnatelném voze 4 sběrnice, není výhodou, ale z hlediska spolehlivosti prokazatelnou nevýhodou. Flexibilita ŘJ u japonců je z hlediska možnosti konfirguace užovatelem skutečně bídná. Ovšem vždy je něco za něco a já bych naopak byl nervózní, kdybych věděl, že můj vůz je prakticky unikát, protože SW se ve výrobě prakticky neustále inovuje (i tak to někteří dělají).
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Naposledy upravil(a) skodovkar dne stř úno 02, 2011 20:50, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar píše:Němci mají nejméně závad
http://auto.idnes.cz/kdo-nechce-opravov ... jetiny_fdv
Bude ti udelené prísne pokarhanie. :D Typneš si od koho?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

No, nevím co je "německé" na Toyotách Yaris, Prius, Auris a Corolla, na Hondách Jazz a CR-V, na Mazdách 2 a MX-5, na Nissanech Note a Qashqai, nebo na Volvech C30, S40 a V50 či na Renaultu Twingo :lol: Ale je pravda, že "Němců" je tam hodně.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
emge

Příspěvek od emge »

Toto je tiež zaujímavý prehľad:
http://auto.idnes.cz/auta-maji-stale-vi ... jetiny_fdv
Je to zaujímavý kontrast s propagáciou výrobcov toho, aké sú autá stále lepšie a dokonalejšie.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:
skodovkar píše:Němci mají nejméně závad...
Bude ti udelené prísne pokarhanie. :D Typneš si od koho?
Neboj, číhám "za rohem"! :lol:

Podle mne se tady už někdy v minulosti řešilo, o čem tyhle statistiky vlastně jsou, co nám říkají, co nám "mají říkat", v čem spočívá jejich vypovídací schopnost či naopak v čem jsou zavádějící, případně dokonce silně zavádějící. Nějak se mi to nechce hledat, ale kdo někdy byl na technické, tak si to nejspíše umí domyslet sám...

Kdysi existoval jeden dobrý zdroj spolehlivých informací, a tím byla statistika výjezdů k porouchaným vozidlům, kterou vydával TCS. Bohužel se zavedením vlastních asistenčních služeb řadou značek i tohle padlo. :cry: Zabili nám posledního Mohykána!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Modelář nesklamal !
Ťažko sa mi to píše, ale súhlasím :wink: .
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Modelář nesklamal !
Ťažko sa mi to píše, ale súhlasím :wink: .
A prečo ťažko? :shock:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Vždy ma poteší, ak pochvália auto, ktoré mám a je mi sympatické. (VW golf (a dokonca TDI, prepytujem :?).
Ibaže tie štatistiky mi pripadajú tendenčné. Neviem to exaktne pomenovať, ale tak nejak to cítim "v kostiach"
modelář

Příspěvek od modelář »

Výrobci se holt důkladně postarali o to, abychom se my, zákazníci, pokud možno neměli podle čeho při výběru auta orientovat. A musím uznat, že se jim to povedlo přímo dokonale. :evil:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

To víš, když chce říšský koncern být do 10ti let největším výrobcem vozů na světě, tak se musí všemožně "snažit".
Odpovědět