Mísení ATF D II & DIII
Moderátor: Colommbo
Mísení ATF D II & DIII
Zdravím
prosím o radu v případě mísení(čti výměna) části náplně aut. převodovky.
Momentálně v převodovce ATF Dexron IID - http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... 20-4litry/
náhrada by měla být ATF Dexron III - http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=640 nebo http://www.ioleje.cz/oleje/eshop/4-1-Ca ... Q-DIII-1-L
Pokud by někdo chytrý věděl i případné rozdíly mezi II a III,pro a proti,info o kandidátech,budu moc rád
Díky
prosím o radu v případě mísení(čti výměna) části náplně aut. převodovky.
Momentálně v převodovce ATF Dexron IID - http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... 20-4litry/
náhrada by měla být ATF Dexron III - http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=640 nebo http://www.ioleje.cz/oleje/eshop/4-1-Ca ... Q-DIII-1-L
Pokud by někdo chytrý věděl i případné rozdíly mezi II a III,pro a proti,info o kandidátech,budu moc rád
Díky
Tak po náhledu do manuálu potvrzeno předepsání DII,takže na výběr v kategorii jsou -
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... -d-1-litr/
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... -d-1-litr/
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... -ta-1litr/
Ještě by mě tedy zajímalo z jakého důvodu se bránit použití DIII,když by to patrně měla být kvalitativní náhrada DII?
Díky
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... -d-1-litr/
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... -d-1-litr/
http://www.olejshop.cz/oleje/prevodove- ... -ta-1litr/
Ještě by mě tedy zajímalo z jakého důvodu se bránit použití DIII,když by to patrně měla být kvalitativní náhrada DII?
Díky
Generačně odpovídá r. 1986 nejspíše právě ten IID. Tzn. že automaty z té doby na něj byly "nastaveny". Nevím, do jaké míry je III "kvalitativní" náhradou IID, ale vzájemně mísitelné zcela určitě jsou. Problém je však v tom, že některé HDM jsou mimořádně citlivé na změny průběhu viskozitní křivky ATF. Ta bude u IID a III nejspíše rozdílná. Dále bude asi záležet také na míře opotřebení lamelových spojek/brzd dané převodovky. Potíž může být i s reakcí různých materiálů těsnění na "jiný" Dexron. Tedy nelze dopředu s určitostí říct, jak na změnu použité generace ATF skříň zareaguje, ale já bych to vyzkoušel. Ostatně jsem to už v minulosti udělal - s pozitivním výsledkem!
Osvědčil se mi tento
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=186
a ještě více jeden ATF od Totalu (nemohu ho teď najít a ani si vzpomenou na přesný název). Převodovce (rovněž z té doby) se naopak moc nelíbil ATF od Pennzoil (rovněž si nevzpomenu na přesné označení, firma už navíc není na českém trhu zastoupena).
Osvědčil se mi tento
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=186
a ještě více jeden ATF od Totalu (nemohu ho teď najít a ani si vzpomenou na přesný název). Převodovce (rovněž z té doby) se naopak moc nelíbil ATF od Pennzoil (rovněž si nevzpomenu na přesné označení, firma už navíc není na českém trhu zastoupena).
Jen pro upozornění, norma Dexron je určena jako ochraná známka kvality a použití pro GM Corporation, ostatní, co je používají je doporučení výrobce u GM je to předpis.Obecně platí, že čím má Dexron vyšší číslo tím je kvalitativně výše, ale, co mám poslední informace tak se od roku 2007 používá jen Dexron VI.Na trhu jsou i běžně k dostání D II,D II D,E atd .
Míchání těchto olejů není vhodné z hlediska jejich chemického složení.Co je běžně použitelné, tak lze nahradit D III za D II, D VI za D III a D II, obráceně raději ne, z hlediska principu se nemusí nic stát, ale záruka tu není.Je to jako by se použil mot.olej API SG/CD místo určeného SJ/CF.
Míchání těchto olejů není vhodné z hlediska jejich chemického složení.Co je běžně použitelné, tak lze nahradit D III za D II, D VI za D III a D II, obráceně raději ne, z hlediska principu se nemusí nic stát, ale záruka tu není.Je to jako by se použil mot.olej API SG/CD místo určeného SJ/CF.
vie niekto porovnat oleje Dexron II-E a Dexron III ?
inde som pisal ze Dexron II-D ma pri minus 40 dvakrat tak vyssiu viskozitu(40) ako Dexron II-E(20)
O Dexrone III viem len tolko ze ma viskozitu nizsiu ako Dexron II-D
ale porovnat s Dexron II-E ho zatial neviem
nepodarilo sa mi ziskat ziadne materialy ((((
============================================
inde na forach ktirizovali Dexron II a Dexron II ze je to 100 rokov za opicami a ze to moze automaticku prevodovku aj poskodit a ze teraz minimalne Dexron IV alebo este lepsie Dexron VI, ci VII
(vid Petro Canada)
ale udaje a katalogove listy som nenasiel (((((
inde som pisal ze Dexron II-D ma pri minus 40 dvakrat tak vyssiu viskozitu(40) ako Dexron II-E(20)
O Dexrone III viem len tolko ze ma viskozitu nizsiu ako Dexron II-D
ale porovnat s Dexron II-E ho zatial neviem
nepodarilo sa mi ziskat ziadne materialy ((((
============================================
inde na forach ktirizovali Dexron II a Dexron II ze je to 100 rokov za opicami a ze to moze automaticku prevodovku aj poskodit a ze teraz minimalne Dexron IV alebo este lepsie Dexron VI, ci VII
(vid Petro Canada)
ale udaje a katalogove listy som nenasiel (((((
Prosím bez urážky, ale zjevně nevíš o čem píšeš, nebo mi to alespoň tak připadá.Znovu - Dexron je norma pro GM, která splňuje určitá kriteria.Jestli ten či onen výrobce oleje si do infolistu zadá D II D a druhý D III je klidně možné, že viskozitně můžou být podobné.Dexron norma má široký rozsah nároků na kvalitu, to není jen o vizkozitě.Zrovna tak je to u norem např.Cat,Volvo, Man, Ford Mercon aj.@Matyzak píše:vie niekto porovnat oleje Dexron II-E a Dexron III ?
inde som pisal ze Dexron II-D ma pri minus 40 dvakrat tak vyssiu viskozitu(40) ako Dexron II-E(20)
O Dexrone III viem len tolko ze ma viskozitu nizsiu ako Dexron II-D
ale porovnat s Dexron II-E ho zatial neviem
nepodarilo sa mi ziskat ziadne materialy ((((
============================================
inde na forach ktirizovali Dexron II a Dexron II ze je to 100 rokov za opicami a ze to moze automaticku prevodovku aj poskodit a ze teraz minimalne Dexron IV alebo este lepsie Dexron VI, ci VII
(vid Petro Canada)
ale udaje a katalogove listy som nenasiel (((((
To na co se ptáš, není prakticky možné, nebo alespoň já si to nedokážu představit.
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Nevim jiste, ale jednou jsem nejake podobne informace hledal. Konkretni odkazy vsak uz nemam. Tusim, ze jsem dost informaci ziskal z firemnich norem vyrobcu automatickych prevodovek (Voith, ZF) a Fordu (ke kteremu mam informacne blizko).
Zaver jsem nakonec udelal takovy, ze novejsi specifikace Dex.xxx plni oproti starsim prisnejsi pozadavky na viskozni index, stabilitu viskozity v prubehu zivotnosti (oxidacni resp. strihova), opotrebeni mazanych dilu, starnuti tesnicich prvku, peneni atd. Snad krome par specialnich je vyssi specifikace pouzitelna jako lepsi nahrada. Naprosta vetsina vlastnosti parametru je zachovana nebo vylepsena. Hodne zjednodusene tedy cim vyssi cislo a pismenko, tim lepe.
Myslim, ze uz jen snizene opotrebeni muze stat za to, obzvlast u nekterych produktu s dobrou cenou (treba mistni Texaco Texamatic 7045 E, ktery pouzivam namisto starsich specifikaci).
Zaver jsem nakonec udelal takovy, ze novejsi specifikace Dex.xxx plni oproti starsim prisnejsi pozadavky na viskozni index, stabilitu viskozity v prubehu zivotnosti (oxidacni resp. strihova), opotrebeni mazanych dilu, starnuti tesnicich prvku, peneni atd. Snad krome par specialnich je vyssi specifikace pouzitelna jako lepsi nahrada. Naprosta vetsina vlastnosti parametru je zachovana nebo vylepsena. Hodne zjednodusene tedy cim vyssi cislo a pismenko, tim lepe.
Myslim, ze uz jen snizene opotrebeni muze stat za to, obzvlast u nekterych produktu s dobrou cenou (treba mistni Texaco Texamatic 7045 E, ktery pouzivam namisto starsich specifikaci).
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Obecně je to pravda a souhlasím, ale ne vždy to bezchybně funguje. Nalitím Dexronu VI do servořízení mého vozu (praskla mi hadice a původní náplň všechna v pr..) mi při teplém motoru "poškubával" volant a degrese při rychlé jízdě byla taky horší než se starým a předepsaným D II...... Nalil jsem tedy Tutelu GI/A a vše v pořádku.... Zde nová kapalina lépe nefungovala, ale jinde může......Pkod píše: ...........ze novejsi specifikace Dex.xxx plni oproti starsim prisnejsi pozadavky na viskozni index, stabilitu viskozity v prubehu zivotnosti (oxidacni resp. strihova), opotrebeni mazanych dilu, starnuti tesnicich prvku, peneni atd. Snad krome par specialnich je vyssi specifikace pouzitelna jako lepsi nahrada. Naprosta vetsina vlastnosti parametru je zachovana nebo vylepsena. Hodne zjednodusene tedy cim vyssi cislo a pismenko, tim lepe.
Myslim, ze uz jen snizene opotrebeni muze stat za to, obzvlast u nekterych produktu s dobrou cenou (treba mistni Texaco Texamatic 7045 E, ktery pouzivam namisto starsich specifikaci).
Re: Mísení ATF D II & DIII
Mikky píše:Zdravím
prosím o radu v případě mísení(čti výměna) části náplně aut. převodovky.
Momentálně v převodovce ATF Dexron IID - náhrada by měla být ATF Dexron III.....
A co použít http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1089Anonymous píše:Důvodem bude jakási optimalizace/modernizace nebo jak to říct,matně tuším že na měrce je pouze Dextron Only,nicméně vůz je rv 1986,dnes to ještě omrknu i z manuálu.
V neposlední řadě je cena,kdy tyto oleje mám cca za polovinu a ten Mobil už není pro mě dostupný....asi tak
(pro 25let starý automat toho asi moc vhodnějšího nebude).....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF