Shell V Power
Moderátor: Colommbo
@yper - iba malu poznamku k tej instalacii dvoch sviecok na valec aby zmes horela z niekolkych stran....
V seriovej vyrobe to robi iba Alfa Romeo (Twin Spark motory) a je to z ineho dovodu. Zmes je zapalovana hlavnou vacsou svieckou umiestnenou v strede valca. Mala, 10mm sviecka umiestnena šikmo medzi vyfukovymi ventilmi sa za zapaluje tesne pred ich otvorenim a nie z dovodu rychlejsieho horenia, ale lepsieho prehorenia zmesi a nisim emisiam.
Este by som doplnil, ze zmes v benzínových motoroch v ideálnom prípade nevybuchuje, ale horí v polgulových plochách od sviecky postupne dalej.
V seriovej vyrobe to robi iba Alfa Romeo (Twin Spark motory) a je to z ineho dovodu. Zmes je zapalovana hlavnou vacsou svieckou umiestnenou v strede valca. Mala, 10mm sviecka umiestnena šikmo medzi vyfukovymi ventilmi sa za zapaluje tesne pred ich otvorenim a nie z dovodu rychlejsieho horenia, ale lepsieho prehorenia zmesi a nisim emisiam.
Este by som doplnil, ze zmes v benzínových motoroch v ideálnom prípade nevybuchuje, ale horí v polgulových plochách od sviecky postupne dalej.
2 sviecky na valec ma aj motor v Honde Jazz 1.2, tusim 57kwAnonymous píše:@yper - iba malu poznamku k tej instalacii dvoch sviecok na valec aby zmes horela z niekolkych stran....
V seriovej vyrobe to robi iba Alfa Romeo (Twin Spark motory) a je to z ineho dovodu. Zmes je zapalovana hlavnou vacsou svieckou umiestnenou v strede valca. Mala, 10mm sviecka umiestnena šikmo medzi vyfukovymi ventilmi sa za zapaluje tesne pred ich otvorenim a nie z dovodu rychlejsieho horenia, ale lepsieho prehorenia zmesi a nisim emisiam.
Este by som doplnil, ze zmes v benzínových motoroch v ideálnom prípade nevybuchuje, ale horí v polgulových plochách od sviecky postupne dalej.
drgi
2 svíčky na válec se používají z důvodu zkrácení dráhy plamene, u letedlových motorů kvůli bezpečnosti provozu, při výpadku jedné svíčky není pokles výkonu tak markantní a navíc válec pálí, tedy benzín se spaluje a válec nechladne. Jestli je zapálení na obou svíčkách současné, nebo časově posunuté, záleží od toho kterého provedení a požadavků na motor, co tam mají vlastně obě svíce splňovat.
Palivo tuning - klepaní ventilu
Ja pařím mezi lidi co jsi rádi porádí s problémy sami a rádi na to příjdou.
Ale nyní jsem se dostal do situace ,provedl jsem tuning motoru Š Favorit z 1300ccm na 1500ccm , kompresní poměr 10,8:1 , ostrá vačka , jsem ve fázi kdy docházi ke klepání ventilu , což je docela nepříjemné a jak se bavíté o těch palivech kolik oktanu na jaký motor , mám vyskoušené momentálně ani nic mi z ekonomických důvodu nic nezbývá než kupovat NATURAL 95 , pří spotřebě 14L na 100km. Rád bých snížil spotřebu a odstraníl klepáni ventilu ,snad nekonečný sen jezdit s károu Š Favorit co udělá Golfa 6 , z 10 L na 100 Km , jsem blíž a blíž ale neustále bojuji skompresním poměrem , vyskoušel jsem i slávný Schell se 100 oktany, co by jak bylo zmiňováno že se má používat v motoru s výšším kompresním poměrem , bohužel rozdíl minimální neli žádný , nevidím skoro rozdíly akorád v ceně 28,8 Kč za 95 OKT ,nebo 34,- Kč za 100 OKT . nejsem chemik ani automechanik ,ale vim jdeno motor a palivo je alchimie ,ale jsem mezi klukamá co míchají paliva s éterem a ricinovým olejem a aditivy ,v tom vidím výrazný rozdíl ve výkonu, rozdí akorád special palivo je drašší než 100 OKT Schell , a to ne běžný provoz není , A z toho plyne ponaučení nerobte hloupasti s tuningy a lijte do auta to co máte na papíru , a ušetříte hodně peněz
Ale nyní jsem se dostal do situace ,provedl jsem tuning motoru Š Favorit z 1300ccm na 1500ccm , kompresní poměr 10,8:1 , ostrá vačka , jsem ve fázi kdy docházi ke klepání ventilu , což je docela nepříjemné a jak se bavíté o těch palivech kolik oktanu na jaký motor , mám vyskoušené momentálně ani nic mi z ekonomických důvodu nic nezbývá než kupovat NATURAL 95 , pří spotřebě 14L na 100km. Rád bých snížil spotřebu a odstraníl klepáni ventilu ,snad nekonečný sen jezdit s károu Š Favorit co udělá Golfa 6 , z 10 L na 100 Km , jsem blíž a blíž ale neustále bojuji skompresním poměrem , vyskoušel jsem i slávný Schell se 100 oktany, co by jak bylo zmiňováno že se má používat v motoru s výšším kompresním poměrem , bohužel rozdíl minimální neli žádný , nevidím skoro rozdíly akorád v ceně 28,8 Kč za 95 OKT ,nebo 34,- Kč za 100 OKT . nejsem chemik ani automechanik ,ale vim jdeno motor a palivo je alchimie ,ale jsem mezi klukamá co míchají paliva s éterem a ricinovým olejem a aditivy ,v tom vidím výrazný rozdíl ve výkonu, rozdí akorád special palivo je drašší než 100 OKT Schell , a to ne běžný provoz není , A z toho plyne ponaučení nerobte hloupasti s tuningy a lijte do auta to co máte na papíru , a ušetříte hodně peněz
Víš, ono to není jenom o kompresním poměru, ale také průbehu odstředivé regulace... a mimochodem - nikdy jsem neslyšel klepat ventily díky kompresnímu poměru, ale slyšel jsem detonační hoření... Takže než začneš něco s motorem dělat, nauč se trochu teorie, motory z Fava chodí s kompresním poměrem 12:1 bez detonací...
zdravím, já věřím že máte více skušeností , máte právdů moc do spalování nevidím , ale zajímámě přoč dochází k detonační hoření , nebo poraďte ják to odstranit , aniž bych neměl brutálně nastavený předstich , nebo co dodělat konstrukčné aby k detonační hoření nedocázelo a šlapaloto , mám stím velké trápení . ale poměr 12:1 se na běžný provoz vůbec nehodí doporučené je 10,5:1 a nymí mám 10,9:1 , čím šel kompresní poměr níže tím detonační hoření přestávalo , byl jsem původně na 12:1 ,ale jestli máte nějakou skušenost poraď te , co mám ještě upravit , dik
Brisk 15 půjdou do kopru vždy, protože tam nemají co dělat, jsou příliš teplé. Chce to čtrnáctky. Dál - jezdit na 98 oktanů a použít odstředivou regulaci podle F 136x, nebo koupit rovnou nový rozdělovač pro tento motor určený. Zákl. předstih je potom 8°. A také trochu obohatit první komoru, chce to o pár setin větší trysku.
Detonační hoření není zcela probádáno, ale v principu jde o to, že se benzín nespaluje, ale vybuchuje - to je to cinkání, které slyšíš. Jenže to jsou vysoké teploty a silné rázy, které motoru škodí, navíc vzniká hodně škodlivých emisí.
Detonační hoření není zcela probádáno, ale v principu jde o to, že se benzín nespaluje, ale vybuchuje - to je to cinkání, které slyšíš. Jenže to jsou vysoké teploty a silné rázy, které motoru škodí, navíc vzniká hodně škodlivých emisí.
No dnes jsem se vydal, do obchodu po tvé radě dát svíce BRYSK- 14 , ale bohužel nějak v mém okoli vyprchali svíce z pultu ,težké nedostatkové zboží , byl jsem ve 4 obchodech a všude svíce BRYSK 15 , ale rozhodl jsem se vyskoušet svíce BOSCH SUPER plus FR 8 DC+ , před chvíli jsem je zamontoval , a beh motoru se výrazně zlepšíl , ale problém pořád přetrvává ,neustále dochází k detonační hoření. což problem nekonečný ,ale když jse zvednou otáčky nád 3000 ot/min, tak detonační hoření přestává ,což zajimává poznatek , já to potřebuji v nízkých otáčkách .