Opravdu "fajnské" vysvětlení , proč musí být do "snu českého motoristy" instalováno kurvítko . A kdyby jen jedno...!NOVON píše:Moja píše:Podle mě je to pouze "bysnys" .Věřím tomu,že BOSCH umí vyrobit kvalitní výrobek,ALE proč by to dělal,vždyt jsou určité toleranční normy "na zmetky" a pokud by vše vydrželo,tak by se nemuselo měnit a nebyl by kšeft..Je to podobné jako to,že většina autorizovaných a značkových servisu te nebo te značky "žije" hlavně z oprav a servisních prohlídek..Prodej nových vozů je rozhodně neuživí..
Aral, Repsol, Ekolube ?
Moderátor: Colommbo
Je fakt, že isopropylem se nic nezkazí - vždyť se jedná o látku používanou k čištění v oblasti fajnové elektroniky a optiky. Problém ovšem nastává právě v té fajnovosti v kombinaci s manipulací: ideální by bylo balení ve spreji, kde by čistímu účinku napomohl tlak ostřiku, ale zatím jsem tlakovou butylu téhle látky neviděl. Zato jsem s úspěchem vyzkoušel ke stejnému účelu sprej na čištění škrticích klapek: je pravda, že tahle směs látek je podstatně drastičtější, ale díky tomu má také lepší čisticí účinek (ta špína prostě "odteče"). A když už stejně není co zkazit, proč to nezkusit?Anonymous píše:No, asi poněkud odbočím od tématu a pravděpodobně to budete znát, ale je tady možnost váhu vzduchu resuscitovat pomocí koupele v isopropylalkoholu a já doporučuji to občas udělat dokonce preventivně.
Zkrátka váhu vzduchu vymontovat a senzor důkladně vykoupat klidně několik minut i déle, to mu neublíží, ale v žádném případě se nedotýkat prsty ani jinak mechanicky čistit, prostě držet pouze opatrně za plast a pohybovat několik minut v isopropylalkoholu. Poté nechat odkapat, případně vyfoukat a opravdu důkladně nechat vyschnout. Účelem je odstranit nečistoty z měřícího vlákna, které dosti často způsobují nefunkčnost váhy. Dle mých zkušeností úspěšnost je až 50 % a to si myslím stojí za to vyzkoušet. V žádném případě nedoporučuji používat líh případně benzín apod., neboť zanechávají po vyschnutí povlaky a to právě isopropylalkohol nedělá. Dá se koupit v některých drogeriích, tady v Brně třeba na ul. Orlí, bohužel jsem neviděl menší balení než 1 l, cena byla asi 150,- Kč, ale isopropylalkohol má i jiné využití, o čemž si můžete počíst, máme třeba Wikipeidii a tam je toho poměrně dost.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavn%C3%AD_strana.
Základním problémem je ovšem sama konstrukce té váhy, bez jejíž zásadní změny snad ani nelze dosáhnout větší životnosti a spolehlivosti. Proti váze od Bosche bych postavil zejména váhu od Mitsubushi, která umí nejen měřit průtok vzduchu, ale i jeho teplotu a atmosférický tlak a dokonce snad i vlhkost. Přitom člověk neví, že tam takové zařízení vůbec je, poněvadž prostě jen bez problémů slouží, slouží a slouží.
Nějak jsem včera zvoral ty citace, takže to vypadá, že cituji Moju, ale ve skutečnosti jde o citaci NOVONa.modelář píše:NOVON píše:Opravdu "fajnské" vysvětlení , proč musí být do "snu českého motoristy" instalováno kurvítko . A kdyby jen jedno...!Moja píše:Podle mě je to pouze "bysnys" .Věřím tomu,že BOSCH umí vyrobit kvalitní výrobek,ALE proč by to dělal,vždyt jsou určité toleranční normy "na zmetky" a pokud by vše vydrželo,tak by se nemuselo měnit a nebyl by kšeft..Je to podobné jako to,že většina autorizovaných a značkových servisu te nebo te značky "žije" hlavně z oprav a servisních prohlídek..Prodej nových vozů je rozhodně neuživí..
A jelikož jsem dnes v ráži, dodám ještě něco o "perverzi zvrácené logiky", což jsem včera nějak opomenul...
P.S.: Proč? Prostě mi ta kombinace oněch třech slov připadá v daném kontextu velmi trefná!
S tím sprejem by to opravdu bylo ideální, ale právě proto jsemmodelář píše:
Je fakt, že isopropylem se nic nezkazí - vždyť se jedná o látku používanou k čištění v oblasti fajnové elektroniky a optiky. Problém ovšem nastává právě v té fajnovosti v kombinaci s manipulací: ideální by bylo balení ve spreji, kde by čistímu účinku napomohl tlak ostřiku, ale zatím jsem tlakovou butylu téhle látky neviděl. Zato jsem s úspěchem vyzkoušel ke stejnému účelu sprej na čištění škrticích klapek: je pravda, že tahle směs látek je podstatně drastičtější, ale díky tomu má také lepší čisticí účinek (ta špína prostě "odteče"). A když už stejně není co zkazit, proč to nezkusit?
Základním problémem je ovšem sama konstrukce té váhy, bez jejíž zásadní změny snad ani nelze dosáhnout větší životnosti a spolehlivosti. Proti váze od Bosche bych postavil zejména váhu od Mitsubushi, která umí nejen měřit průtok vzduchu, ale i jeho teplotu a atmosférický tlak a dokonce snad i vlhkost. Přitom člověk neví, že tam takové zařízení vůbec je, poněvadž prostě jen bez problémů slouží, slouží a slouží.
napsal, že doporučuji dělat tu koupel preventivně, když to předpokládané znečištění ještě není tak velké, aby způsobovalo
problémy. Potom dle mých, ale zdaleka nejen mých zkušeností váha bude sloužit déle.
Ještě dodám, že ve vozidlech koncernu jsem si všimnul, že
váhy Bosch jsou uchyceny vrutem s torxem, který se docela
blbě shání. Tak jsem si říkal, že to asi bude proto, aby tam nikdo nelez a
neokoukal to jejich geniální a osvědčené řešení.
Slyšel jsem to od majitele Octavie I, 1,9 TDi - váha vzduchu odešla, nová prý byla ve značkovém servisu za 10000,- Kč, tak mu to laskavě udělali za 3000,-. A ještě jim mohl být vděčný . Totéž u Fábie (to jsem zažil já sám), jako přes kopírák, když prý byly vadné lambdy. Výměna obou za 10000,- Kč, ale páč to bylo krátce po záruce, tak za 3000,-.
passatb3 píše:...Váha zatím původní. Hodně taky záleží na inervalech výměny kvalitního vzduch. filtru (dle potřeby i po 15tkm) a důkladného vysátí pouzdra...
Ano, tohle je mimořádně důležité, stejně jako používání výhradně kvalitních filtrů, které tam přesně (na chlup!) pasují, a jejich pečlivá montáž.