Aral, Repsol, Ekolube ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

NOVON píše:
Moja píše:Podle mě je to pouze "bysnys" .Věřím tomu,že BOSCH umí vyrobit kvalitní výrobek,ALE proč by to dělal,vždyt jsou určité toleranční normy "na zmetky" a pokud by vše vydrželo,tak by se nemuselo měnit a nebyl by kšeft..Je to podobné jako to,že většina autorizovaných a značkových servisu te nebo te značky "žije" hlavně z oprav a servisních prohlídek..Prodej nových vozů je rozhodně neuživí..
Opravdu "fajnské" vysvětlení :wink: , proč musí být do "snu českého motoristy" instalováno kurvítko :P . A kdyby jen jedno...! :twisted:
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:No, asi poněkud odbočím od tématu a pravděpodobně to budete znát, ale je tady možnost váhu vzduchu resuscitovat pomocí koupele v isopropylalkoholu a já doporučuji to občas udělat dokonce preventivně.
Zkrátka váhu vzduchu vymontovat a senzor důkladně vykoupat klidně několik minut i déle, to mu neublíží, ale v žádném případě se nedotýkat prsty ani jinak mechanicky čistit, prostě držet pouze opatrně za plast a pohybovat několik minut v isopropylalkoholu. Poté nechat odkapat, případně vyfoukat a opravdu důkladně nechat vyschnout. Účelem je odstranit nečistoty z měřícího vlákna, které dosti často způsobují nefunkčnost váhy. Dle mých zkušeností úspěšnost je až 50 % a to si myslím stojí za to vyzkoušet. V žádném případě nedoporučuji používat líh případně benzín apod., neboť zanechávají po vyschnutí povlaky a to právě isopropylalkohol nedělá. Dá se koupit v některých drogeriích, tady v Brně třeba na ul. Orlí, bohužel jsem neviděl menší balení než 1 l, cena byla asi 150,- Kč, ale isopropylalkohol má i jiné využití, o čemž si můžete počíst, máme třeba Wikipeidii a tam je toho poměrně dost.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavn%C3%AD_strana.
Je fakt, že isopropylem se nic nezkazí - vždyť se jedná o látku používanou k čištění v oblasti fajnové elektroniky a optiky. Problém ovšem nastává právě v té fajnovosti v kombinaci s manipulací: ideální by bylo balení ve spreji, kde by čistímu účinku napomohl tlak ostřiku, ale zatím jsem tlakovou butylu téhle látky neviděl. Zato jsem s úspěchem vyzkoušel ke stejnému účelu sprej na čištění škrticích klapek: je pravda, že tahle směs látek je podstatně drastičtější, ale díky tomu má také lepší čisticí účinek (ta špína prostě "odteče"). A když už stejně není co zkazit, proč to nezkusit?

Základním problémem je ovšem sama konstrukce té váhy, bez jejíž zásadní změny snad ani nelze dosáhnout větší životnosti a spolehlivosti. Proti váze od Bosche bych postavil zejména váhu od Mitsubushi, která umí nejen měřit průtok vzduchu, ale i jeho teplotu a atmosférický tlak a dokonce snad i vlhkost. Přitom člověk neví, že tam takové zařízení vůbec je, poněvadž prostě jen bez problémů slouží, slouží a slouží. :lol:
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..chlapci nechcem byť drzí ale ste off topic a preto by som bol rad keby sa presuniete do niektorej z vaších úžasných tém kt. sa stale rozrastaju...

..vaha na TDi niektora vydrží hlavne strašie Pierburg a nevydrží Bosch hlavne vyrobeny v indii a pod. dakedy pomože vyčistenie dakedy nie...
modelář

Příspěvek od modelář »

bjukemen píše:...vaha na TDi niektora vydrží hlavne strašie Pierburg...
Jó, kde ty loňské sněhy jsou...! :cry:
modelář

Příspěvek od modelář »

modelář píše:
NOVON píše:
Moja píše:Podle mě je to pouze "bysnys" .Věřím tomu,že BOSCH umí vyrobit kvalitní výrobek,ALE proč by to dělal,vždyt jsou určité toleranční normy "na zmetky" a pokud by vše vydrželo,tak by se nemuselo měnit a nebyl by kšeft..Je to podobné jako to,že většina autorizovaných a značkových servisu te nebo te značky "žije" hlavně z oprav a servisních prohlídek..Prodej nových vozů je rozhodně neuživí..
Opravdu "fajnské" vysvětlení :wink: , proč musí být do "snu českého motoristy" instalováno kurvítko :P . A kdyby jen jedno...! :twisted:
Nějak jsem včera zvoral ty citace, takže to vypadá, že cituji Moju, ale ve skutečnosti jde o citaci NOVONa.

A jelikož jsem dnes v ráži, dodám ještě něco o "perverzi zvrácené logiky", což jsem včera nějak opomenul... :P

P.S.: Proč? Prostě mi ta kombinace oněch třech slov připadá v daném kontextu velmi trefná!
Itall

Příspěvek od Itall »

Pro někoho je "spotřebák" výfuky, tlumiče, čepy, brzdy, silentbloky, tak přidáme váhu vzduchu, žádný problém :P . Hlavně, že se to prodává :lol: .
NOP

Příspěvek od NOP »

modelář píše:
Je fakt, že isopropylem se nic nezkazí - vždyť se jedná o látku používanou k čištění v oblasti fajnové elektroniky a optiky. Problém ovšem nastává právě v té fajnovosti v kombinaci s manipulací: ideální by bylo balení ve spreji, kde by čistímu účinku napomohl tlak ostřiku, ale zatím jsem tlakovou butylu téhle látky neviděl. Zato jsem s úspěchem vyzkoušel ke stejnému účelu sprej na čištění škrticích klapek: je pravda, že tahle směs látek je podstatně drastičtější, ale díky tomu má také lepší čisticí účinek (ta špína prostě "odteče"). A když už stejně není co zkazit, proč to nezkusit?

Základním problémem je ovšem sama konstrukce té váhy, bez jejíž zásadní změny snad ani nelze dosáhnout větší životnosti a spolehlivosti. Proti váze od Bosche bych postavil zejména váhu od Mitsubushi, která umí nejen měřit průtok vzduchu, ale i jeho teplotu a atmosférický tlak a dokonce snad i vlhkost. Přitom člověk neví, že tam takové zařízení vůbec je, poněvadž prostě jen bez problémů slouží, slouží a slouží. :lol:
S tím sprejem by to opravdu bylo ideální, ale právě proto jsem
napsal, že doporučuji dělat tu koupel preventivně, když to předpokládané znečištění ještě není tak velké, aby způsobovalo
problémy. Potom dle mých, ale zdaleka nejen mých zkušeností váha bude sloužit déle.
Ještě dodám, že ve vozidlech koncernu jsem si všimnul, že
váhy Bosch jsou uchyceny vrutem s torxem, který se docela
blbě shání. Tak jsem si říkal, že to asi bude proto, aby tam nikdo nelez a
neokoukal to jejich geniální a osvědčené řešení.
Itall

Příspěvek od Itall »

Slyšel jsem to od majitele Octavie I, 1,9 TDi - váha vzduchu odešla, nová prý byla ve značkovém servisu za 10000,- Kč, tak mu to laskavě udělali za 3000,-. A ještě jim mohl být vděčný :lol: . Totéž u Fábie (to jsem zažil já sám), jako přes kopírák, když prý byly vadné lambdy. Výměna obou za 10000,- Kč, ale páč to bylo krátce po záruce, tak za 3000,-.
passatb3

Příspěvek od passatb3 »

Díky za postřehy! Od poslední výměny je v motoru onen Repsol (mimochodem 1.9TDI 74kW - 64tkm motor šlape jak hodinky), tak u něj asi zůstanu. Váha zatím původní. Hodně taky záleží na inervalech výměny kvalitního vzduch. filtru (dle potřeby i po 15tkm) a důkladného vysátí pouzdra...
modelář

Příspěvek od modelář »

passatb3 píše:...Váha zatím původní. Hodně taky záleží na inervalech výměny kvalitního vzduch. filtru (dle potřeby i po 15tkm) a důkladného vysátí pouzdra...


Ano, tohle je mimořádně důležité, stejně jako používání výhradně kvalitních filtrů, které tam přesně (na chlup!) pasují, a jejich pečlivá montáž.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

O těch filtrech je to v "Ostatní" - Vzduchové filtry
Odpovědět