1.5 dCI a interval vymeny 30000km
Moderátor: Colommbo
Ahojte, takže po dlhšej dobe dopĺňam:
Auto už je asi 10 dní doma. Nutnosť častejšej výmeny oleja mi potvrdili aj v samotnom Renaulte, takže som rozhodnutý pre prvú výmenu po 7,5 a druhú 15 a následne každých 15.
Čo ma ale máta.... k autu som nedostal klasickú servisnú knižku, vraj také niečo už neexistuje a majú na to svoje databázy. Pozerám si teraz záručný list, kde sú vypísané použiteľné oleje. Stojí tam toto:
Podľa normy RN0720 - pre teploty -20 a -25°C - 5W30 alebo 5W40
Podľa normy RN0720 - pre teploty -30°C - 0W30 alebo 0W40
Podľa normy RN0710 - -20 a -25°C - 5W40
Podľa normy RN0710 - -30°C - 0W40
Tak teraz neviem, menu je dosť rozsiahle
Čo tam liať pre optimálnu životnosť? - jazdiť sa síce nebude pri teplotách -30, ale auto po zábehu spozná "krásy" mestského aj dialničného života.
Auto už je asi 10 dní doma. Nutnosť častejšej výmeny oleja mi potvrdili aj v samotnom Renaulte, takže som rozhodnutý pre prvú výmenu po 7,5 a druhú 15 a následne každých 15.
Čo ma ale máta.... k autu som nedostal klasickú servisnú knižku, vraj také niečo už neexistuje a majú na to svoje databázy. Pozerám si teraz záručný list, kde sú vypísané použiteľné oleje. Stojí tam toto:
Podľa normy RN0720 - pre teploty -20 a -25°C - 5W30 alebo 5W40
Podľa normy RN0720 - pre teploty -30°C - 0W30 alebo 0W40
Podľa normy RN0710 - -20 a -25°C - 5W40
Podľa normy RN0710 - -30°C - 0W40
Tak teraz neviem, menu je dosť rozsiahle
Čo tam liať pre optimálnu životnosť? - jazdiť sa síce nebude pri teplotách -30, ale auto po zábehu spozná "krásy" mestského aj dialničného života.
Nějaké rychlé zabíhání u 2T je pěkná kravina, píst zas nemá takovou životnost, aby se musela ještě zkracovat. A nějaký speciální záběh vůbec není třeba, stačí to první 4 hodiny netrápit a možná dát na tuto dobu trochu více oleje, to je tak vše. Tím olejem myslím např. je-li normální poměr 1:50, pak na záběh mohu dát 1:40.
Dal jsem si tu práci a našel jsem to, teď si zase ty dej tu práci a přečti si to
http://jawagallery.net/prirucky/knihy/rychly_zabeh.zip
PS: Modeláři mohl bys mi do SZ napsat tvůj mail?
http://jawagallery.net/prirucky/knihy/rychly_zabeh.zip
PS: Modeláři mohl bys mi do SZ napsat tvůj mail?
Naposledy upravil(a) skodovkar dne čtv lis 18, 2010 17:11, celkem upraveno 1 x.
Já se obávám že dle normy RN 0720 jsou oleje jen SAE 5W30 , dostačující bude pro Tvůj způsob provozu olej viskozity SAE 5W/X s uvedeným / kratším / intervalem výměny . Samozřejmě včetně výměny olejového filtru. První výměnu bych posunul na 5 000 km a druhou na 15 000 km celkově najetých.Robco píše:Ahojte, takže po dlhšej dobe dopĺňam:
Čo ma ale máta.... k autu som nedostal klasickú servisnú knižku, vraj také niečo už neexistuje a majú na to svoje databázy. Pozerám si teraz záručný list, kde sú vypísané použiteľné oleje. Stojí tam toto:
Podľa normy RN0720 - pre teploty -20 a -25°C - 5W30 alebo 5W40
Podľa normy RN0720 - pre teploty -30°C - 0W30 alebo 0W40
Podľa normy RN0710 - -20 a -25°C - 5W40
Podľa normy RN0710 - -30°C - 0W40
Tak teraz neviem, menu je dosť rozsiahle
Čo tam liať pre optimálnu životnosť? - jazdiť sa síce nebude pri teplotách -30, ale auto po zábehu spozná "krásy" mestského aj dialničného života.
Větší píč...nu jsem už dlouho nečetl!skodovkar píše:http://jawagallery.net/prirucky/knihy/rychly_zabeh.zip
PS: Modeláři mohl bys mi do SZ napsat tvůj mail?
Mail Ti posílám.
Aspoň máš velký výběrRobco píše:.... k autu som nedostal klasickú servisnú knižku, vraj také niečo už neexistuje a majú na to svoje databázy. Pozerám si teraz záručný list, kde sú vypísané použiteľné oleje. Stojí tam toto:
Podľa normy RN0720 - pre teploty -20 a -25°C - 5W30 alebo 5W40
Podľa normy RN0720 - pre teploty -30°C - 0W30 alebo 0W40
Podľa normy RN0710 - -20 a -25°C - 5W40
Podľa normy RN0710 - -30°C - 0W40
Čo tam liať pre optimálnu životnosť? - jazdiť sa síce nebude pri teplotách -30, ale auto po zábehu spozná "krásy" mestského aj dialničného života.
5w30 plně vyhoví, ale největší teplotní rozsah na "zimní město", i "letní dálnice" má 0w40.
skodovkar: To je text 50 let nazpátek, dnes jsou jiné technologie i oleje, ale tohle bych nezkoušel ani před 50-ti roky. Je fakt, že u Jawy 350 to zas tak nepokročilo , ale ta už se nová u nás neprodává. I kdyby - tak tohle bych nedoporučil ani náhodou. Záběh není žádný problém - normální svezení, je to zábava, nač zkoušet pitomosti se zadíráním motoru. Psal to pošuk. Já jsem Jawu 350-638 měl novou, záběh normální a chodila prý moc pěkně. Tedy, abych byl přesný, podle mě to byl celkem průšvih a po roce jsem ji prodal. Ale půjčil jsem jí jednomu, který na ně byl dost odborník a vyzkoušel jich už moc, a ten se vyjádřil, že jde jako bejk. Já jsem vyzkoušel jen jednu kamarádovu - stejný typ a skutečně to bylo proti té mé plížidlo.
modelář píše:
Větší píč...nu jsem už dlouho nečetl!
..bohu žial takto to robilo kopec ludi a čim viac za zadrel piest tým lepšie..stalo sa to aj mne a nie raz ale z dovodu velkej tesnosti pri GO motora..ked som to rozmetal vo valci bola tak ploška kde sa to štrajchlo pri zadretí a ta sa už nikdy nestratila...ale napodiv poznam par ludí čo tuto metodu použivaju do dnes a maju s nou dobre skusenosti