1.5 dCI a interval vymeny 30000km

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Návštěvník

DCi

Příspěvek od Návštěvník »

Jasné po 15 tisících a zjistěte si verzi motoru,osazení motoru zda nemáte vstřikovače Delphi,pak buďtě velmi velmi opatrný na kvalitní naftu.
Robco

Příspěvek od Robco »

Ahojte, takže po dlhšej dobe dopĺňam:

Auto už je asi 10 dní doma. Nutnosť častejšej výmeny oleja mi potvrdili aj v samotnom Renaulte, takže som rozhodnutý pre prvú výmenu po 7,5 a druhú 15 a následne každých 15.

Čo ma ale máta.... k autu som nedostal klasickú servisnú knižku, vraj také niečo už neexistuje a majú na to svoje databázy. Pozerám si teraz záručný list, kde sú vypísané použiteľné oleje. Stojí tam toto:

Podľa normy RN0720 - pre teploty -20 a -25°C - 5W30 alebo 5W40
Podľa normy RN0720 - pre teploty -30°C - 0W30 alebo 0W40

Podľa normy RN0710 - -20 a -25°C - 5W40
Podľa normy RN0710 - -30°C - 0W40

Tak teraz neviem, menu je dosť rozsiahle :(
Čo tam liať pre optimálnu životnosť? - jazdiť sa síce nebude pri teplotách -30, ale auto po zábehu spozná "krásy" mestského aj dialničného života.
Itall

Příspěvek od Itall »

Nějaké rychlé zabíhání u 2T je pěkná kravina, píst zas nemá takovou životnost, aby se musela ještě zkracovat. A nějaký speciální záběh vůbec není třeba, stačí to první 4 hodiny netrápit a možná dát na tuto dobu trochu více oleje, to je tak vše. Tím olejem myslím např. je-li normální poměr 1:50, pak na záběh mohu dát 1:40.
modelář

Příspěvek od modelář »

To Itall: Tvůj příspěvek se vztahuje k čemu?
Itall

Příspěvek od Itall »

skodovkar píše:Právě že s dnešními materiály a oleji se doba záběhu protahuje na desítky tisíc Km. Tímto se dá záběh urychlit, ale je mi to taky proti srsti.
U 2T motorů jsem si přečetl starý článek o rychlém záběhu motoru, celkem drsný postup, ale zajeto mnohem rychleji :lol:
K tomu.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Dal jsem si tu práci a našel jsem to, teď si zase ty dej tu práci a přečti si to :wink:

http://jawagallery.net/prirucky/knihy/rychly_zabeh.zip

PS: Modeláři mohl bys mi do SZ napsat tvůj mail?
Naposledy upravil(a) skodovkar dne čtv lis 18, 2010 17:11, celkem upraveno 1 x.
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Robco píše:Ahojte, takže po dlhšej dobe dopĺňam:


Čo ma ale máta.... k autu som nedostal klasickú servisnú knižku, vraj také niečo už neexistuje a majú na to svoje databázy. Pozerám si teraz záručný list, kde sú vypísané použiteľné oleje. Stojí tam toto:

Podľa normy RN0720 - pre teploty -20 a -25°C - 5W30 alebo 5W40
Podľa normy RN0720 - pre teploty -30°C - 0W30 alebo 0W40

Podľa normy RN0710 - -20 a -25°C - 5W40
Podľa normy RN0710 - -30°C - 0W40

Tak teraz neviem, menu je dosť rozsiahle :(
Čo tam liať pre optimálnu životnosť? - jazdiť sa síce nebude pri teplotách -30, ale auto po zábehu spozná "krásy" mestského aj dialničného života.
Já se obávám že dle normy RN 0720 jsou oleje jen SAE 5W30 , dostačující bude pro Tvůj způsob provozu olej viskozity SAE 5W/X s uvedeným / kratším / intervalem výměny . Samozřejmě včetně výměny olejového filtru. První výměnu bych posunul na 5 000 km a druhou na 15 000 km celkově najetých.
modelář

Příspěvek od modelář »

skodovkar píše:http://jawagallery.net/prirucky/knihy/rychly_zabeh.zip

PS: Modeláři mohl bys mi do SZ napsat tvůj mail?
Větší píč...nu jsem už dlouho nečetl! :wink:

Mail Ti posílám.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Robco píše:.... k autu som nedostal klasickú servisnú knižku, vraj také niečo už neexistuje a majú na to svoje databázy. Pozerám si teraz záručný list, kde sú vypísané použiteľné oleje. Stojí tam toto:

Podľa normy RN0720 - pre teploty -20 a -25°C - 5W30 alebo 5W40
Podľa normy RN0720 - pre teploty -30°C - 0W30 alebo 0W40

Podľa normy RN0710 - -20 a -25°C - 5W40
Podľa normy RN0710 - -30°C - 0W40

Čo tam liať pre optimálnu životnosť? - jazdiť sa síce nebude pri teplotách -30, ale auto po zábehu spozná "krásy" mestského aj dialničného života.
Aspoň máš velký výběr :lol:
5w30 plně vyhoví, ale největší teplotní rozsah na "zimní město", i "letní dálnice" má 0w40.
Itall

Příspěvek od Itall »

skodovkar: To je text 50 let nazpátek, dnes jsou jiné technologie i oleje, ale tohle bych nezkoušel ani před 50-ti roky. Je fakt, že u Jawy 350 to zas tak nepokročilo :lol: , ale ta už se nová u nás neprodává. I kdyby - tak tohle bych nedoporučil ani náhodou. Záběh není žádný problém - normální svezení, je to zábava, nač zkoušet pitomosti se zadíráním motoru. Psal to pošuk. Já jsem Jawu 350-638 měl novou, záběh normální a chodila prý moc pěkně. Tedy, abych byl přesný, podle mě to byl celkem průšvih a po roce jsem ji prodal. Ale půjčil jsem jí jednomu, který na ně byl dost odborník a vyzkoušel jich už moc, a ten se vyjádřil, že jde jako bejk. Já jsem vyzkoušel jen jednu kamarádovu - stejný typ a skutečně to bylo proti té mé plížidlo.
bjukemen
Příspěvky: 4879
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

modelář píše:

Větší píč...nu jsem už dlouho nečetl! :wink:

..bohu žial takto to robilo kopec ludi a čim viac za zadrel piest tým lepšie..stalo sa to aj mne a nie raz ale z dovodu velkej tesnosti pri GO motora..ked som to rozmetal vo valci bola tak ploška kde sa to štrajchlo pri zadretí a ta sa už nikdy nestratila...ale napodiv poznam par ludí čo tuto metodu použivaju do dnes a maju s nou dobre skusenosti
Odpovědět