Touareg
Moderátor: Colommbo
Tu plečku především neměl vůbec kupovat, zejména ne jako ojetinu, ale to bych se musel už poněkolikáté opakovat.Ondra píše:Dobře já tedy zítra švagrovi řeknu at tu plečku prodá protože to říkal modelář a pošlu dopis na "ústředí"Wolksvagenu at okamžitě ukončí výrobu že to je celé velký omyl
A pokud jde o omyl, ten není na straně výrobce, ale zákazníků: jestliže má někdo dokonalý marketing, pak je to právě "koncern" - a na ten marketing musejí (z)být prostředky, které je nutno někde ušetřit a které jiný výrobce třeba raději věnuje do výzkumu, vývoje a kvality v naději, že se mu tzv. "okotí" díky tomu, že zákazník vyšší technickou úroveň a kvalitu výrobku ocení. Jenže on to neocení, poněvadž je (cit. mého dřívějšího příspěvku) "nejspíše neinformovaný (nemá přehled o skutečném stavu technických věcí, nemá srovnání s konkurencí, nerozumí tomu, nehoví tomu...) a/nebo je "kolektivně zmanipulovaný" (uvěřil tomu, co si může přečíst v každém motoristickém časopisu vydávaném německým nakladatelstvím napojeným na německý průmyslový kapitál...), ale to ještě nemusí znamenat, že je "blbec", poněvadž je to třeba chirurg na špičkové světové úrovni. Kapišto?"
A tak stále dokola...
K tomuto "si dovolím" zde uvést příspěvek Pkod-a, který byl sice napsán ve vlákně Ford A1/B1, kde se probíralo použití olejů se sníženou HTHS viskozitou, ale dobře se hodí i sem:alfi166silver píše:.....Údajně tyto motory mají tak "tenké" mazací kanálky v oblasti vaček a ozubených rozvodů, že tam olej VW 507, které jsou téměř všechny ACEA A3/B4 "neprotečou" a inkriminovaná místa běží "na sucho"......
Pkod píše:Konstrukce motoru musi umoznit mazani vsech trecich bodu i "za studena". Tady prurez kanalu (pokud jsou vubec omezujicim faktorem) musi byt dostatecny pro mazani motoru i pri teplotach pod nulou, kdy maji prakticky vsechny motorove oleje vyssi viskozitu (vcetne SAE0W) nez za tepla (napr. SAE60). Jinak receno se viskozita oleju s teplotou snizuje bez ohledu na "kvalitu". 5W30 (podobne 5W40) ma viskozitu pri 0st.C zhruba 650 mm2/s. 5W30 pri 150st.C zhruba 5 mm2/s a 5W40 6 mm2/s (pri 80st.C 19 resp. 23 mm2/s). Je tedy jasne, ze za studena se oba oleje chovaji podobne, za tepla zase rozdil viskozit nemuze zpusobit problem s prutokem, kdyz protece olej za studena. Pricinu pridirani bych tedy hledal jinde, nez v oleji (presneji viskozni specifikaci).
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Příspěvek Pkoda je smysluplný a má pravdu, leč u R5 a V10TDi je asi všechno jinak, jak jsem psal, 30.000 km a oprava za 250K..... U těchto motorů se teorie a praxe zřejmě neprotnula..... A koncern taky dal v tom emailu, co mám jako výstrahu před pokusy s olejem do těchto motorů na svých stránkách, jasně najevo, že je NUTNÉ olej s normou VW506.01 použít.
A když Touareg budete opravovat, tak to vypadá takhle.
http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=7452
Tak si říkám, jestli to není plýtvání materiálem na vozidlo pro pět osob. Velice se mi líbí ty gigantické kotouče
http://www.skoda110r.cz/forum.php?thread=7452
Tak si říkám, jestli to není plýtvání materiálem na vozidlo pro pět osob. Velice se mi líbí ty gigantické kotouče