Automatická převodovka a servo "japan" - olej
Moderátor: Colommbo
Automatická převodovka a servo "japan" - olej
Použít "obyčejný" převoďák do "automatu" se v japonských, nebo korejských automatických převodovkách nevyplácí - tam by se mělo použít (pokud není k dispozici - z jakéhokoliv důvodu - ORIGO olej) třeba http://www.millersoils.cz/283--millerma ... p-iii.html nebo http://e-panolin.cz/?1,panolin-atf-spmh nebo, pokud už má převodovka "něco za sebou", tak http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1089
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř bře 21, 2012 19:50, celkem upraveno 1 x.
je to 1,8 sohc 85kw- převodovka INVECS II. To tlačítko by to opravdu potřebovalo. jak napsaly na:
http://www.mitsubishiclub.cz/clanek/mit ... carisma-48
"Problém jsme měli s INVECS-II. Má elektronické řízení na principu fuzzy logic, což systému umožňuje, aby se přizpůsoboval stylu řízení. V praxi však tento algoritmus někdy nefunguje. Na to, aby se přešlo od úsporného režimu k dynamickému, potřebujete totiž asi 10 akcelerací. Řidič většinou nejezdí jen rychle nebo zase jen pomalu. Občas je nutné „vystřelit“, avšak převodovka na to ještě nepřišla. A pak to vypadá tak, že když je třeba, tak automobil „nejede“, a když už to není nutné, uhání jako ztřeštěný."
jinak návod píše DIN QUEEN ATF-SPII nebo podobný, eTECH doporučuje olej pro automatické převodovky(ATF)-SP co doporučíte vy?
v manuálu jsem našel množství 7,8l, myslíte, že půjde vyměnit jen půlka?
http://www.mitsubishiclub.cz/clanek/mit ... carisma-48
"Problém jsme měli s INVECS-II. Má elektronické řízení na principu fuzzy logic, což systému umožňuje, aby se přizpůsoboval stylu řízení. V praxi však tento algoritmus někdy nefunguje. Na to, aby se přešlo od úsporného režimu k dynamickému, potřebujete totiž asi 10 akcelerací. Řidič většinou nejezdí jen rychle nebo zase jen pomalu. Občas je nutné „vystřelit“, avšak převodovka na to ještě nepřišla. A pak to vypadá tak, že když je třeba, tak automobil „nejede“, a když už to není nutné, uhání jako ztřeštěný."
jinak návod píše DIN QUEEN ATF-SPII nebo podobný, eTECH doporučuje olej pro automatické převodovky(ATF)-SP co doporučíte vy?
v manuálu jsem našel množství 7,8l, myslíte, že půjde vyměnit jen půlka?
V každém případě tam musí přijít ATF SP II nebo SP III, třeba Valvoline MaxLife ATF, který tuto klasifikaci splňuje. Při "prosté" výměně vypuštěním se tam vejde cca 4,2 l. Zároveň je třeba vyměnit filtr!micra píše:... jinak návod píše DIN QUEEN ATF-SPII nebo podobný, eTECH doporučuje olej pro automatické převodovky(ATF)-SP co doporučíte vy?
v manuálu jsem našel množství 7,8l, myslíte, že půjde vyměnit jen půlka?
Olej teď měnit nemusím, jen se o to zajímám. Olej se měnil naposledy v servisu a přišlo to na 3 tisíce..
už jsem to našel v nějakým manuálu. rozpojit nějakou hadicu, dát "N" nastartovat a olej vyteče. Ale jen půlka. Jinak jsem našel interval na výměnu 45000km, jinde 90000km. Počítám, že těch 90 je pří výměně na plničce, kde vymění všechen olej. překvapilo mě, že v eTECH nepíšou o výměně olejového filtru (u motoru výměnu filtru zmiňují)
už jsem to našel v nějakým manuálu. rozpojit nějakou hadicu, dát "N" nastartovat a olej vyteče. Ale jen půlka. Jinak jsem našel interval na výměnu 45000km, jinde 90000km. Počítám, že těch 90 je pří výměně na plničce, kde vymění všechen olej. překvapilo mě, že v eTECH nepíšou o výměně olejového filtru (u motoru výměnu filtru zmiňují)
Jedná se o hadici vedoucí k chladiči chlad. kapaliny, v němž je integrován chladič ATF automatu - jde o výměník olej/voda. Jenže ty hadice tam vedou dvě, přičemž jedna je výtlačná, druhá zpětná. Která je která, to si už nepamatuji. V zásadě by tímto způsobem měla vytéct většina ATF, nikoli pouze polovina, jenže je nutno včas vypnout motor, aby nedošlo k poškození převodovky.
Pochybuji, že v Čechách má vůbec někdo zařízení, které se užívá např. v USA, kde se automat napojí právě přes ty dvě hadice na jednotku, která si do sebe jednou stranou stáhne starý ATF a druhou zároveň naplní automat novým ATF. Nemají to ani značkové servisy Mitsubishi v Evropě, čemuž ostatně odpovídá i Tebou zmiňovaná cena "výměny": Téměř 8 l ATF SP s filtrem a prací v žádném servisu určitě nepořídíš!
Interval výměny je 100 tis. km/6 let: Těch 90 tis. je tam proto, že na 100 tis. nevychází žádná servisní prohlídka.
Pochybuji, že v Čechách má vůbec někdo zařízení, které se užívá např. v USA, kde se automat napojí právě přes ty dvě hadice na jednotku, která si do sebe jednou stranou stáhne starý ATF a druhou zároveň naplní automat novým ATF. Nemají to ani značkové servisy Mitsubishi v Evropě, čemuž ostatně odpovídá i Tebou zmiňovaná cena "výměny": Téměř 8 l ATF SP s filtrem a prací v žádném servisu určitě nepořídíš!
Interval výměny je 100 tis. km/6 let: Těch 90 tis. je tam proto, že na 100 tis. nevychází žádná servisní prohlídka.