A když budu na zimu dávat 5W-40 a přes léto 10W-40, tak v tom nebude také problém Nenakope mě za to auto do zatku? Auto stojí sice u roinného domu, ale venku (v garáži je totiš bor...), krátké vzdálenosti auta do cca 10 km jen v malé míře, spíše delší cesty, jde spíše o to lépe mazat motor přes zimu. 5W-40 je ale plná syn. a 10W-40 je polosyn.Pitris píše:Ještě bych doplnil, že doporučuji vyhnout se olejům "pofiderních" výrobců, a vybírat mezi oleji renomovaných značek (samozřejmě dodržet normu výrobce motoru) - tam by člověk chybu udělat neměl. A chtělo by to u "nové" ojetiny zkontrolovat / je lepší vyměnit / i brzdovku (SAE J 1703 DOT4), chladicí kapalinu (měla by být červená, nebo originalni PEUGEOT chladicí kapalina s objednacím kódem 9735.E8 ), a olej v převodovce (manuální? API GL4, SAE 75W80), a třeba i servo a určitě všechny FILTRY. Já vím, je toho dost, ale rozhodně se to vyplatí......Laibor píše:Zdravím,potřeboval bych poradit...
Zakoupili jsme si Peugeota 307 SW, dovoz z Francie a čeká mě výměna oleje.....
Jaký olej vybrat?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký olej vybrat?
Převážně jsem do aut lel shell jsou to moc rozdílné oleje oproti totálu?Demo píše:5W a 10W je pouze označení čerpatelnosti oleje za studena... Nemá to nic společného se syntetičností...
Prostě tam lej 5W40. Olej vyměň po max. 15 tkm - u 1.6 HDi s rádo se ucpávajícím přívodem oleje do turba možná i dřív...
Re: Jaký olej vybrat?
Pokud najedeš kilometry na výměnu, tak je to téměř ideální řešení - "pětka" na zimu, "desítka" na léto.Laibor píše:A když budu na zimu dávat 5W-40 a přes léto 10W-40, tak v tom nebude také problém.....
Když parkuje auto v zimě venku, je vhodnější 5w. A v zimě se olej (a motor) za 10km neprohřeje - tím spíš tu "pětku" / na těch delších jízdách "to trochu spravíš".....Laibor píše:krátké vzdálenosti auta do cca 10 km jen v malé míře, spíše delší cesty, jde spíše o to lépe mazat motor přes zimu.....
Není to pravda vždycky. Jak jsem už napsal, i ve třídách 10w40, 15w40 nebo i třeba 15w50 jsou některé oleje plněsyntetické - z PAO základových olejů, a i ve třídách 5w40 nebo i 5w30 jsou některé oleje syntetické jen částečně - vyrobené např. hydrokrakováním. A konkrétně ve třídě 5w40 je opravdu plněsyntetických olejů jen několik - např. Liqui Moly Synthoil HighTech HD, nebo Motul 300V.Laibor píše:5W-40 je ale plná syn. a 10W-40 je polosyn......
Pro záměnu oleje je důležité použít stejnou ACEA a API, nikoliv SAE (protože SAE neříká nic o výkonnosti oleje - to je pouze teplotní rozpětí použitelnosti oleje; a pokud jsou oleje v různých třídách SAE stejně ACEA A3/B3/B4 a API SJ nebo vyšší/CF, je možné bez obav mezi nimi "přecházet".