výměna oleje (moto) - kdy?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Durex

Příspěvek od Durex »

Itall píše:Osobně bych měnil olej po určitém počtu km. Jaký to má vliv, že motka přes zimu stojí, když podle jednoho doporučení se tam starý olej stejně nechá přes zimu a podle jiného se tam zas přes zimu nechá nový? Je to prašť jak uhoď. V takovém případě by se mi nezdálo nerozumné ani, jak tu proběhlo, nechat to stát bez oleje. No, 4T motorku naštěstí nemám, tak to neřeším 8)
Ale tady se řeší to, že když motorka má na oleji najeto 6000 km a je podzim a už nebudu jezdit, zda to vyměnit teď a nebo až z jara. A to nechat to bez oleje mi prijde jako totální úlet. A to nemluvím o tom, že až na to ten dotyčnej zapomene a pak si to na jaře navrkne ... :lol:
Itall

Příspěvek od Itall »

No dobrá, olej se vypouští teplý, aby byl dobře tekutý a dobře splachoval nečistoty. Takže teď. A pokud je ujet servisní interval, tak na co čekat. Máš mít olej v garáži v motorce nebo v piksle, to je snad jedno. A že si koupíš na jaře čerstvý? :D Dovol, abych se zasmál :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27555
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:.....Jinak je to 1300 cm3, řaďák. 0-100 za 2,8 0-200 za cca 7 vteřin a maximálka zatím 305 :wink:
Itall píše:Já vím, co je Hayabusa......těžká motorka rozjetá na nevímjakou rychlost, určitě není dobře ovladatelná.....
Pokud je to Hayabusa, tak to je teda svezení :wink: - a nemyslím tu maximálku.....A ne každá motorka s motorem o obsahu nad litr musí být nutně těžko ovladatelná - nevím, jak to u Suzuki dokázali, ale Hayabusa po stránce ovladatelnosti "poslouchá" jako daleko lehčí "šestistovky" :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Durex píše:.....Jinak je to 1300 cm3, řaďák. 0-100 za 2,8 0-200 za cca 7 vteřin a maximálka zatím 305 :wink:
Itall píše:Já vím, co je Hayabusa......těžká motorka rozjetá na nevímjakou rychlost, určitě není dobře ovladatelná.....
Pokud je to Hayabusa, tak to je teda svezení :wink: - a nemyslím tu maximálku.....A ne každá motorka s motorem o obsahu nad litr musí být nutně těžko ovladatelná - nevím, jak to u Suzuki dokázali, ale Hayabusa po stránce ovladatelnosti "poslouchá" jako daleko lehčí "šestistovky" :wink:
Tak tak. Takymě to poprvé překvapilo. Jinak od motoru jsem čekal víc :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27555
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:.....Jinak od motoru jsem čekal víc :wink:
Vždyť je to "jenom" třináctistovka"..... :lol: :lol: :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Anonymous píše:.....Jinak od motoru jsem čekal víc :wink:
Vždyť je to "jenom" třináctistovka"..... :lol: :lol: :lol:
O to nejde,ale každej z toho dělal,že když se vezme za plyn, tak to odletí mimo planetu. A já zjistil,že se s tím dá normálně jezdit a že je to super cesťák :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27555
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:
Pitris píše:
Anonymous píše:.....Jinak od motoru jsem čekal víc :wink:
Vždyť je to "jenom" třináctistovka"..... :lol: :lol: :lol:
O to nejde,ale každej z toho dělal,že když se vezme za plyn, tak to odletí mimo planetu. A já zjistil,že se s tím dá normálně jezdit a že je to super cesťák :wink:
Ano, je to super mašina - taky to "jenom" bylo v uvozovkách", a ti smajlíci.... :lol:
Brembo.SV

Příspěvek od Brembo.SV »

vnutorna oxidacia motora,s degradovanym olejom ci bez neho
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše:.... V takovém případě by se mi nezdálo nerozumné ani, jak tu proběhlo, nechat to stát bez oleje. ...

Nerozumné to je jen a pouze pokud je majitel sklerotický a byl by schopný to nastartovat, jinak je to celkem rozumné řešení. Za tepla po poslední projíždce vypustím a pak zazátkuju a nechám.
Není v tom žádný rozdíl, jestli olej stojí ve vaně či nikoliv.
Odpovědět