klepanie hydro stelou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

neco12

Příspěvek od neco12 »

Olejové čerpadlo: Mezera mezi tělesem olejového čerpadla a vnějším rotorem
0.400~0.484 mm (0.0157~0.019 in.) Boční vůle vnějšího rotoru
0,045~0,100 mm (0,0018~0,0039 in.) Boční vůle vnitřního rotoru
0.035~0.085 mm (0.001~0.003 in.) Volná délka pružiny pojistného ventilu
81 mm (3.2 in.) taketo mam cerpadlo len prd viem co to znamena
modelář

Příspěvek od modelář »

Ty rozsahy určují "normální" vůle, v rámci nichž jsou garantovány deklarované provozní parametry onoho čerpadla. Ale jinak jsou Ti k ho...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

neco12 píše:
modelář píše:
neco12 píše:ok dam teda VAT SYNGOLD 5W-40 ACEA A3/B4/B3 C3, API SM/CF
Tak zrovna tenhle olej tam určitě nedávej: to kvůli tomu C3, resp. SM!
a ten sm by nemal byt prave ze lepsi olej ?
Jak napsal modelář - norma ACEA C3 je pro motory s filtry pevných částic, a právě proto, aby ten filtr "něco" vydržel, je v oleji snížený obsah látek, které sice "dělají dobře" tomu filtru, ale do motoru, který olej ACEA C"něco" nepotřebuje, je zbytečné ho použít, ba naopak - díky snížení těch některých aditiv může mazat (a nejenom to) o něco hůře, a kratší dobu. Ten olej ACEA C3, a API SM je sice lepší, ale z hlediska emisí, ne z hlediska potřeb samotného motoru. Pokud chceš VAT, tak raději ten SYNTECH LL-X 5W-40ACEA A3/B3/B4, API SL/CF
neco12

Příspěvek od neco12 »

ok dakujem za info a nieze by som chcel len olej vat a ziadny iny ale ten a castrol si zozeniem lacnejsie ale ak viete o lepsom tak si necham poradit
modelář

Příspěvek od modelář »

Já jsem svého času úspěšně "léčil" klepající hydroštely, byť u jiného motoru, olejem Valvoline Durablend 10W-40. Naopak nejrůznější typy Castrolu se mi ani trochu neosvědčily. V každém případě varuji zvláště před Magnatecem: "zanáší" vnitřky těch hyder!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

neco12 píše:ok dakujem za info a nieze by som chcel len olej vat a ziadny iny ale ten a castrol si zozeniem lacnejsie ale ak viete o lepsom tak si necham poradit
Pokud se použije olej API SM, ale (jen) ACEA A3/B3 - bez C-éčka, nic proti, ale v tom případě je vhodné "o pár" kilometrů zkrátit výměnný interval - pak se dá doporučit např. Agip, Esso, Liqui Moly, Mobil, Mogul, Motul, Q8, Repsol, Shell, Total, Valvoline......
neco12

Příspěvek od neco12 »

nakoniec tam isiel tento olej BP VISCO 5000 5W/40 APISL/CF ACEA A3 b3 b4 Viskozita při 100°C, mm2/s13,8 Viskozitní index175 Bod tuhnutí °C-39 Kinematická viskozita při 40 °C85 Bod vzplanutí °C220 som zvedavy co to bude robit
Odpovědět