Nemaže první 3 vteřiny
Moderátor: Colommbo
modelář píše:Je to přesně tenhle:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1574
To "čištění" stále pokračuje, spotřeba oleje vymizela tak po 4 tis. km.
modeláři, z jakého důvodu tam byla zvýšená spotřeba oleje ?
Nejspíše z důvodu dlouhodobého používání Castrolu, přičemž poslední byl ve viskozitě 5W-30. Žádný jiný důvod mne nenapadá. Jenže ta spotřeba (jednalo se tak o 0,3-0,4 l/1000 km, což jsem vzhledem ke kilometráži 180k a šestiválci považoval za normální) nevymizela hned po aplikaci 10W-40, ale až po těch cca 4 tis. km. Navíc je ten motor nyní podstatně více honěn, než byl kdykoli za svůj dosavadní život, což by mělo spotřebu oleje naopak zvyšovat, nikoli snižovat...
dnes som bol opat v Toyote aby som si s nimi odkomunikoval moj problem...podla nich to cvakanie sposobuje zastarala verzia softveru riadiacej jednotky ktora ovplyvnuje vstreky a predvstreky cerpadla... ponukli mi aktualizaciu za 40 € (co by bolo OK) ale zaroven ma upozornili ze moze dojst k odpaleniu riadiacej jednoky...
Tohle už vypadá - přinejmenším z hlediska diagnózy - lépe. Bohužel to má dva háčky:
- kdyby tam byl špatný SW nebo "jen" datová pole, tak by do dělalo od samého začátku a pořád
- možnost "odpálení" ŘJ je nesmysl, ale může se stát, že při neodborném zacházení se nepodaří nahrát nová data, a opětovné zprovoznění ŘJ je pak už fuška spíše pro počítačové machry, než mechaniky v servisu.
- kdyby tam byl špatný SW nebo "jen" datová pole, tak by do dělalo od samého začátku a pořád
- možnost "odpálení" ŘJ je nesmysl, ale může se stát, že při neodborném zacházení se nepodaří nahrát nová data, a opětovné zprovoznění ŘJ je pak už fuška spíše pro počítačové machry, než mechaniky v servisu.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: pát led 15, 2010 0:44
To sa mi zda dost odveci. Predsa nezverujes opravu Ferovi z JRD, ale vyrobcom autorizovanemu servisu. Skusil si sa na update SW spytat aj v inych servisoch? Pripadne kontaktovat importera, ze ako je mozne, ze zakaznik ma niest riziko prace autorizovaneho technika. Predpokladam totiz, ze novsi SW je oficialny a je k nemu Toyota pripis.craken píše:takze doporucujes to nechat aktualizovat? ja sa len obavam, ze ked mi odpalia RJ budem ju musiet zaplatit...
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
pytal som sa v PPC a v AWF, obaja to urobia zadara, ale v pripade odpalenia RJ to chcu zaplatit. mne to skor pride, ze to moc nevedia urobita boja sa, tak skusaju... ale napisem importerovi...modus ponens píše:To sa mi zda dost odveci. Predsa nezverujes opravu Ferovi z JRD, ale vyrobcom autorizovanemu servisu. Skusil si sa na update SW spytat aj v inych servisoch? Pripadne kontaktovat importera, ze ako je mozne, ze zakaznik ma niest riziko prace autorizovaneho technika. Predpokladam totiz, ze novsi SW je oficialny a je k nemu Toyota pripis.craken píše:takze doporucujes to nechat aktualizovat? ja sa len obavam, ze ked mi odpalia RJ budem ju musiet zaplatit...
To skodovkar: Pak je ovšem chyba na straně konstruktéra!
To japonský konstruktér jistí všechny okruhy, včetně silových (jedině startér jde "do zkratu"), raději dvojnásobně a k tomu je ještě odděluje relátky a diodami. Takže na všech periferiích každého ECU a především ŘJ motoru jsou ochranné diody, které je/ji spolehlivě ochrání před event. zkratem a dalšími brikulemi v palubní síti.
Při přehrávání SW a/nebo datových polí tak u Toyoty určitě nehrozí "odpálení" ŘJ motoru, ale její zneprovoznění v důsledku neočekávaného/nekvalifikovaného přerušení procesu přepisu SW či dat. Je to stejné, jako u počítače. Jenže ten můžeš přeinstalovat, kdežto SW v ŘJ motorů patří k těm bezkonkurenčně nejchráněnějším věcem (z hlediska "nabourání"), jaké se v počítačové branži vůbec vyskytují, takže výsledek může být v podstatě stejný: nefunkční ŘJ...
To japonský konstruktér jistí všechny okruhy, včetně silových (jedině startér jde "do zkratu"), raději dvojnásobně a k tomu je ještě odděluje relátky a diodami. Takže na všech periferiích každého ECU a především ŘJ motoru jsou ochranné diody, které je/ji spolehlivě ochrání před event. zkratem a dalšími brikulemi v palubní síti.
Při přehrávání SW a/nebo datových polí tak u Toyoty určitě nehrozí "odpálení" ŘJ motoru, ale její zneprovoznění v důsledku neočekávaného/nekvalifikovaného přerušení procesu přepisu SW či dat. Je to stejné, jako u počítače. Jenže ten můžeš přeinstalovat, kdežto SW v ŘJ motorů patří k těm bezkonkurenčně nejchráněnějším věcem (z hlediska "nabourání"), jaké se v počítačové branži vůbec vyskytují, takže výsledek může být v podstatě stejný: nefunkční ŘJ...
zdravim, viete mi niekto povedat kde sa tu nachadza spatny a obtokovy ventil?
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200505 ... _1502.html
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200505 ... _1502.html