Dobrý den,
potřeboval bych poradit . V příručce pro mého veterána je napsaná použitá kapalina pro tlumiče 10W. Auto využívám jen v letních měsících a to sporadicky. Může být problém když použil olej Mogul Silence 15W ? Dle mého názoru né, ale rád bych slyšel slovo odborníka. Navíc jsem se dočetl, že Mogul ukončil výrobu tohoto oleje.
děkuji
Tlumičový olej 10W-veterán
Moderátor: Colommbo
Když je něco předepsáno,tak by se to asi mělo používat. Kdyby konstruktérem bylo zamýšleno používat 15W, tak by to asi napsal do návodu k používání. Na trhu je oleje ve specifikaci 10W hromada a cena je taky suprová. Jediné co by mohlo vést k použití "hustšího" tlumičáku může být opotřebovaní. Jinak nevidím důvod, proč tam nedat 10W. To je můj názor
Ono se tímto opravdu ladil podvozek. Když se potřebovalo přitvrdit, tak v dobách, když nebyla možnost štelování předpětí a útlumu,tak se použilo buď jiného oleje nebo se např. dávali podložky na pružiny. Mělo to někdy kladný přínos,ale vidlice resp. její hydraulická část je konstruovaná na nějakou viskozitu a když se dá viskozi jiná ( v tomto případě rozdíl 10w a 15w je docela dost obrovskej i když to tak nevypadá - ale z pohledu kinematické viskozity pri 40 st je to opravdu dost velký rozdíl) tak vidlice nemusí pracovat správně. Pokud je vše v pořádku, tak bych s viskozitou nelaborovalPitris píše:to Durex: S tou "patnáctkou" to může být (a asi i bude) "tvrdší"......
U konfekčních tlumičů, co mám na motorce, se předpětí štelovat nedá, jen útlum. A rozhodně je lépe to udělat viskozitou oleje, páč pouhé omezení průtoku není tak vláčné a mlátí to do rukou, kdežto viskóznější olej sice omezí jemné pobírání malých nerovností (to ale štelování útlumu také), ovšem pak to má vláčnější pokračování při větším propružení. I když, pravda, viskóznější olej jsem tam dával pro omezení dorazů na motokrosové trati a teď tam už nejezdím, tak je to zbytečně tvrdé. Ale zatím jsem to nechtěl jen tak vylít, až ještě něco najedu.