Norma API SL/CF vs. SE,SG

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Zdenda

Norma API SL/CF vs. SE,SG

Příspěvek od Zdenda »

Zdravim vsechny - zajimalo by mne jestli se stane neco s motorem, pokud do nej dam misto API SE, prip SG, ktery doporucuje vyrobce API SL. Samozrejme pri zachovani stejne viskozity 10W40. Predem vsem diky za odpovedi.
modelář

Příspěvek od modelář »

Pokud se nejedná o motocyklový motor se společnou skříní mokré spojky či o motor v zahradní technice, pak ne (nic nehrozí). Viskozitu klidně vyber podle klimatických a převažujících provozních podmínek, ale jestli jde o japonský motor, pak je těch 10W-40 na podmínky v Čechách optimum.
Zdenda

:-(

Příspěvek od Zdenda »

Jedna se o motocyklovy motor - spojka je v jedne skrini s motorem :-(
Zdenda

:-(

Příspěvek od Zdenda »

Muze se spojka poskodit, nebo neco jineho?? Uz sem to tam nalil a vymenil filtr - vsiml sem si toho az pozde:-( - co ted?? vypustit vyplachnout a novej filtr a olej?? nezbude tam trochu toho staryho???
Tirika

Příspěvek od Tirika »

Spojka se nepoškodí, ale bude nejspíš klouzat - nesplňoval-li olej taky normu JASO MA. Jinak by se nic stát nemělo. Pokud jsi na tom ještě nejel,tak jen vyměnit za moto olej.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27557
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Zdenda píše:Jedna se o motocyklovy motor - spojka je v jedne skrini s motorem :-(
Pokud se jedná o olej do auta, tak by se mohla (kromě špatné funkce spojky, jak napsal Tirika) za nějaký čas poškodit i převodovka. A pokud se na olej API SE jezdilo doteď, a dlouho (zřejmě to bude už starší motor, že?....protože tahle norma byla "aktuální" v sedmdesátých letech min. století), tak si (tentokrát) naopak od modeláře myslím, že by mohl nastat problém s uvolněním případných usazenin, které olej API SE odstranit neumí, kdežto API SL ano - je mezi nimi velký výkonnostní rozdíl - SE "je daleko" od SL. Ale pokud tam byl doteď olej API SG, tak by problém s rozpuštěním úsad už být neměl - "esgéčka" už jsou dobré oleje. Určitě tam ale dej "moto"olej - nabídka je pestrá, třeba zde: http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.p ... 1I&kat=802 (a pokud budeš mít čas, přečti si toto: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=moto_4t )
Zdenda

olej

Příspěvek od Zdenda »

diky za clanky - do tedka tam bylo SE a na to SL sem nejel. Vymenil sem olej i filtr za SE a presto se mi zda ze spojka drobne pri vetsi zatezi klouze - muze to byt nejakyma zbytkama spatnyho (SL) oleje??
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27557
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A co to API SE je za olej? Pokud to na ten SL ještě nejelo, tak by tím ale spojka klouzat neměla. Možná bude stačit ji jen "poštelovat".
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Nikdy se nevymění 100% olejové náplně, i zbytek může způsobit klouzání spojkových lamel.
Příště raději hledej pro motorku se společnou náplní motor a převodovka olej s normou JASO .
Tirika

Příspěvek od Tirika »

Myslím,že to vyřeší následující výměna oleje, nejspíš něco ulpělo mezi lamelami :shock:
Když mi před časem prasklo v Jičíně(jsem z Ústí) gufero na bloku motoru(u spojkový tyčky)a vytekly cca 3 deci oleje a nebyla možnost sehnat olej do moto,tak jsem dolil normální olej a dojel... Po přetěsnění a výměně oleje je spojka v pohodě,takže bych to neřešil :wink:
Zdenda

klouzani spojky

Příspěvek od Zdenda »

takze pri vetsi zatezi spojka fakt prokluzuje - nemel bych pred pristi vymenou oleje necim proplachnout??
Durex

Příspěvek od Durex »

Co je to za motorku když do ní jde API SE?Nerejpám,jen se ptám
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27557
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: klouzani spojky

Příspěvek od Pitris »

Zdenda píše:takze pri vetsi zatezi spojka fakt prokluzuje - nemel bych pred pristi vymenou oleje necim proplachnout??
A není ta spojka opravdu "jen" mechanicky neseřízená?
Odpovědět