kvalita od Mobil ???
Moderátor: Colommbo
kvalita od Mobil ???
Pozeral som obal olejov Mobil, konkretne od Mobil 1 ESP Formula a Mobil Syst S Special V, kde je na nom uvedene: SHC synthese technology", cize by sa dalo usudit, ze su vyrobene len nejakou "super" hydrokrakovou technologiou. Pouzivanie PAO zakladovych olejov je u Mobilu asi len pre oleje v USA. Prave tie europske, pre normu 505.01 resp. 507.00 sa nevymykaju z priemeru konkurencie - Castrol, Shell co vacsinou tiez hydrokraky.. Mam pravdu??
Vie niekto hodnoverne preukázať v čom je hydrokrak "horší" než PAO olej, ak obidva plnia VW 505 01, ACEA B4 a majú viskozitu 5W-40.
(Pravidelný a vlastnoručný servis podľa odporúčaní výrobcu motora sa pritom považuje za samozrejmosť.)
Podľa môjho názoru, ak nejaký (náhodou) je, bude úplne zanedbateľný.
(Pravidelný a vlastnoručný servis podľa odporúčaní výrobcu motora sa pritom považuje za samozrejmosť.)
Podľa môjho názoru, ak nejaký (náhodou) je, bude úplne zanedbateľný.
Výrobci/dodavatelé/prodejci HC olejů nám krásně zdůvodnili, proč vlastně vůbec nepotřebujeme PAO oleje, aniž by ty HC ve srovnání s původně PAO jakkoli zlevnili, takže jim zatleskejme - stejně, jako "většina" tleská TDI...!:evil:TDI sympatizant píše:Vie niekto hodnoverne preukázať v čom je hydrokrak "horší" než PAO olej, ak obidva plnia VW 505 01, ACEA B4 a majú viskozitu 5W-40.
(Pravidelný a vlastnoručný servis podľa odporúčaní výrobcu motora sa pritom považuje za samozrejmosť.)
Podľa môjho názoru, ak nejaký (náhodou) je, bude úplne zanedbateľný.
Preco nemas rad TDI? Pytam sa len tak zo zvedavosti.modelář (a odpůrce TDI) píše:Výrobci/dodavatelé/prodejci HC olejů nám krásně zdůvodnili, proč vlastně vůbec nepotřebujeme PAO oleje, aniž by ty HC ve srovnání s původně PAO jakkoli zlevnili, takže jim zatleskejme - stejně, jako "většina" tleská TDI...!:evil:TDI sympatizant píše:Vie niekto hodnoverne preukázať v čom je hydrokrak "horší" než PAO olej, ak obidva plnia VW 505 01, ACEA B4 a majú viskozitu 5W-40.
(Pravidelný a vlastnoručný servis podľa odporúčaní výrobcu motora sa pritom považuje za samozrejmosť.)
Podľa môjho názoru, ak nejaký (náhodou) je, bude úplne zanedbateľný.
Očakával som skôr suchú technickú odpoveď podoprenú faktami, napríklad analýzami opotrebenia z vyjazdeného oleja, ak má niekto možnosť ich získať. To by bola debata k veci. Zaujíma ma to, a preto som si dovolil opýtať sa.modelář (a odpůrce TDI) píše:Výrobci/dodavatelé/prodejci HC olejů nám krásně zdůvodnili, proč vlastně vůbec nepotřebujeme PAO oleje, aniž by ty HC ve srovnání s původně PAO jakkoli zlevnili, takže jim zatleskejme - stejně, jako "většina" tleská TDI...!:evil:TDI sympatizant píše:Vie niekto hodnoverne preukázať v čom je hydrokrak "horší" než PAO olej, ak obidva plnia VW 505 01, ACEA B4 a majú viskozitu 5W-40.
(Pravidelný a vlastnoručný servis podľa odporúčaní výrobcu motora sa pritom považuje za samozrejmosť.)
Podľa môjho názoru, ak nejaký (náhodou) je, bude úplne zanedbateľný.
Cenovú politiku (výrobcov, dodávateľov, predajcov) v segmente HC olejov by som osobne ocenil verejným lynčovaním na námestí.
To, že tdi-čka rozhodne nie sú "výkvetom" súčasnej techniky a nové sú v pomere cena/kvalita neskutočne vedľa mi je známe. To čo mám som kúpil v dobrom stave z druhej ruky za cenu, ktorú som bol ochotný akceptovať. Tomu, na čo ho používam však plne vyhovuje a nepotrebujem to nikomu vnucovať.
Ak modelář (a odpůrce TDI) = modelář , ktorého príspevky na tomto fóre majú "hlavu pätu a pointu", potom táto odpoveď je hlbokým sklamaním.
Vidím v tom následující analogii:
HC oleje jsou z hlediska výrobních nákladů lacinější a v zásadě fungují, byť se olejům PAO nejspíše v ničem nemohou rovnat, což se ovšem těžko prokazuje, neboť tzv. "pro srandu králíkům" nikdo z "protistrany" (pod tou chápu spotřebitele, nikoli výrobce/distributory olejů) takové testy platit nebude;
=
motory TDI s výjimkou spotřeby nikdy ničím nevynikaly nad konkurencí, přičemž naopak to, v čem byly úplným propadákem, tj. téměř ideální charakteristikou - ovšem pro stacionární motory( ), se pomocí "testů" zaplacených vydavateli motoristických časopisů financovaných opět hlavně německým kapitálem dokonce podařilo z nedostatku obrátit v přednost.
V obou případech zákazník tleská, jelikož nabyl přesvědčení, že tak to má být, tak je to správné, tak jsou jeho oprávněné, byť vnějším tlakem "manipulativně nastavené" potřeby nejlépe uspokojovány...
HC oleje jsou z hlediska výrobních nákladů lacinější a v zásadě fungují, byť se olejům PAO nejspíše v ničem nemohou rovnat, což se ovšem těžko prokazuje, neboť tzv. "pro srandu králíkům" nikdo z "protistrany" (pod tou chápu spotřebitele, nikoli výrobce/distributory olejů) takové testy platit nebude;
=
motory TDI s výjimkou spotřeby nikdy ničím nevynikaly nad konkurencí, přičemž naopak to, v čem byly úplným propadákem, tj. téměř ideální charakteristikou - ovšem pro stacionární motory( ), se pomocí "testů" zaplacených vydavateli motoristických časopisů financovaných opět hlavně německým kapitálem dokonce podařilo z nedostatku obrátit v přednost.
V obou případech zákazník tleská, jelikož nabyl přesvědčení, že tak to má být, tak je to správné, tak jsou jeho oprávněné, byť vnějším tlakem "manipulativně nastavené" potřeby nejlépe uspokojovány...
To je opět jen o reprezentativnosti statistického vzorku, s jehož rámci probíhá srovnávání. Jinými slovy, shora citované konstatování je obtížně zpochybnitelné, na druhou stranu ovšem dostatečněn zavádějící, pokud se mezi těmi "jinými výrobci" nevyskytovaly např. BMW, Honda, Toyota...Anonymous píše:...vo firme sa nam overili prave TDI oproti inym vyrobcom, aj ked su to traktory
No ja som myslel rovnaku cenovu kategoriu, napriklad na BMW a Toyotu nedam dopustit.. Porovnanie som smeroval skor k francuzom... Zas napriklad na 3.0 V6 TDI nedam dopustit. Ale do 2,2 l mam radsej D-Cat. Takze tak som to myslel..modelář píše:To je opět jen o reprezentativnosti statistického vzorku, s jehož rámci probíhá srovnávání. Jinými slovy, shora citované konstatování je obtížně zpochybnitelné, na druhou stranu ovšem dostatečněn zavádějící, pokud se mezi těmi "jinými výrobci" nevyskytovaly např. BMW, Honda, Toyota...Anonymous píše:...vo firme sa nam overili prave TDI oproti inym vyrobcom, aj ked su to traktory
Re: kvalita od Mobil ???
PAO oleje jsou opravdu plněsyntetické (jsou to syntetické uhlovodíky), a jsou výkonnější, než oleje HC a HT, které jsou vyrobeny "jen" na syntetické bázi, což znamená (zjednodušeně řečeno), že v nich je část (někdy větší, někdy menší) "minerální", byť je třeba výrobce (a někdy i hodně okatě) označuje za plnou syntetiku. Ale pro běžné ježdění plně dostačují i ty oleje HC a HT, neboť normální řidič se (pokud použije správný olej předepsaných norem, a motor je v pořádku) na hranici výkonnosti toho oleje stejně nedostane. Je sice pár výrobců olejů (např. některé produkty Agip, Liqui Moly, Mobil1, Motul), kteří dělají i pro běžné osobní automobily PAO oleje (a jejich případné použití určitě není na škodu), ale jejich výroba je finančně nákladnější, a většinou jsou PAO (a případně i esterové) oleje určeny pro závodní podmínky motorsportu, nebo pro výkonné motocykly.vlado98 píše:Pozeral som obal olejov Mobil, konkretne od Mobil 1 ESP Formula a Mobil Syst S Special V, kde je na nom uvedene: SHC synthese technology", cize by sa dalo usudit, ze su vyrobene len nejakou "super" hydrokrakovou technologiou. Pouzivanie PAO zakladovych olejov je u Mobilu asi len pre oleje v USA. Prave tie europske, pre normu 505.01 resp. 507.00 sa nevymykaju z priemeru konkurencie - Castrol, Shell co vacsinou tiez hydrokraky.. Mam pravdu??
Tento týden jsem kupoval olej Mobil1 New Life 0W-40. Potřeboval jsem 3,6 litru. Rozhodoval jsem se mezi 4 l balením a 4x po 1 litru. Cenovy rozdíl byl 11 korun v neprospěch 1 l. 4l byla vyrobená v lednu a 1l v únoru 2010 - což také nerozhodovalo. 4l měla ze zadní strany ale "Evropské" popisy - angličtina, němčina, polština atd. Vyrobeno v EU.
1l balení má vzadu pouze němčinu, ale také je Made in EU.
Co mne překvapuje je i rozdíl v vzhledu přední strany na některých obrázcích na Internetu.
Moje balení vypadá takto: http://www.eoleje.cz/media/catalog/prod ... 40_1lt.jpg
Některé balení může vypadat takto: http://oleje.cz/eshop/getpicture.php?id ... likost=768
Jedná se pouze o doprodej staršího přebalu nebo i olej byl vyroben pokaždé jinde?
1l balení má vzadu pouze němčinu, ale také je Made in EU.
Co mne překvapuje je i rozdíl v vzhledu přední strany na některých obrázcích na Internetu.
Moje balení vypadá takto: http://www.eoleje.cz/media/catalog/prod ... 40_1lt.jpg
Některé balení může vypadat takto: http://oleje.cz/eshop/getpicture.php?id ... likost=768
Jedná se pouze o doprodej staršího přebalu nebo i olej byl vyroben pokaždé jinde?