NISSAN MAXIMA Hydrostely

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
sibro

NISSAN MAXIMA Hydrostely

Příspěvek od sibro »

panové, prosím o radu, jedná se o Nissan Maxxima 2,0 V6 24V, po zahřátí na provozní teplotu převážně tedy po jedné hodině městského provozu se při tahu ve 2OOO t až ve 3000 t. otáčkách ozvou na cca. 2 vteřiny ventily. Za studena respektive než motor dosáhne provozní teploty vše v pohodě. Předchozí majitel s autem asi rok a půl nejezdil. Motor má najeto 75 tis. km (serviska). V autorizovaném servisu tam dávali olej Castrol TXT Softec Plus. Já jsem tam dal MaxLife 1OW-4O. Přijde mi teda, že po zahřátí je olej moc řídký a nestačí vykrývat vůle hydraulických zvihátek. Otázka zní. Jestli by pomohlo přejít na olej 15W-40, nebo zvýšit letní číslo na 1OW-50, 1Ow-60,15W-50.
modelář

Příspěvek od modelář »

Především by pomohlo omlátit ten Castrol autorizáku o hlavu - jedná se totiž o stále stejnou písničku: dlouhodobobé používání Castrolu, déletrvající odstavení vozidla a svinstvo z toho oleje dokonale usazené v hydroštelech, které tím pádem neplní řádně svou funkci! Najdi si mé starší příspěvky, jelikož to nehodlám psát všechno znovu a ještě se přitom kde s kým hádat. A pokud to nefunguje na Valvoline MaxLife 10W-40, klidně se vsadím, že kromě Mobil1 5W-50 to na žádný jiný olej už lépe stejně fungovat nebude! :wink:
Tirika

Příspěvek od Tirika »

Modeláři,co byste tam dal Vy? Zajímá mě to kvůli motorce(OHV).... Oleje střídám, dobře to šlape s MOTULem, SHELL nic moc,Mobil a IGOL jsem ještě nezkoušel...
modelář

Příspěvek od modelář »

To Tirika: S motorkami nemám žádné zkušenosti. Ale pokud dotaz směřoval k tomu Nissanu, vyzkoušel bych mnou již zmíněný Mobil1 5W-50.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: NISSAN MAXIMA Hydrostely

Příspěvek od Pitris »

sibro píše:panové, prosím o radu, jedná se o Nissan Maxxima 2,0 V6 24V, po zahřátí na provozní teplotu převážně tedy po jedné hodině městského provozu se při tahu ve 2OOO t až ve 3000 t. otáčkách ozvou na cca. 2 vteřiny ventily. Za studena respektive než motor dosáhne provozní teploty vše v pohodě. Předchozí majitel s autem asi rok a půl nejezdil. Motor má najeto 75 tis. km (serviska). V autorizovaném servisu tam dávali olej Castrol TXT Softec Plus. Já jsem tam dal MaxLife 1OW-4O. Přijde mi teda, že po zahřátí je olej moc řídký a nestačí vykrývat vůle hydraulických zvihátek. Otázka zní. Jestli by pomohlo přejít na olej 15W-40, nebo zvýšit letní číslo na 1OW-50, 1Ow-60,15W-50.
Ten Castrol TXT Softec Plus je s největší pravděpodobností 5w30, že? Olej 10w40 je "hustší" - jak za studena (což je pro motor při studených startech horší, a 15w40 nemá v motoru s hydroštely co dělat), tak i při provozní teplotě (což je výhoda, protože ta "třicítka" může mít při dlouhém tepelném zatížení už příliš tenký mazací film), ale jestli jsou už ty hydroštely "načaté", může i ta "čtyřicítka" být málo. A jak napsal modelář, zkusil bych Mobil1 Rally Formula 5w50 - může to pomoci......
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:No, já to s tou citlivostí japonských hydroštelů na olej myslel spíše obecně, nikoli konkrétně na motocykly. Ale těch 8 tis.mil. mně připadá na motocykl hrozně moc. Jaká je tam časová lhůta?
NOVON píše:No chlapi a jsou tam vůbec hydroštely?? Většina motorů japonské produkce používá klasický systém seřizování ventilů- jako tomu bylo u stodvácy a fáček..
modelář píše:To NOVON: Nevím, jestli hovoříš o motocyklech nebo o autech. Ale pokud jde o motory v autech, tak "většina motorů japonské produkce" používala hydroštely už ve 2. pol. 80. let, přičemž výjimku tvořily ty motory, které již v té době měly rolny na vahadlech, a pak Honda. Prvním výrobcem, kterému se úspěšně podařilo zkombinovat hydroštely s rolnami, bylo totiž BMW, a to až v 1. pol. 90. let. Úplnou raritou byly některé motory Subaru (samozřejmě "boxer"), které byly osazeny jak hydroštely, tak "pro jistotu" ještě i možností ručního seřízení ventilové vůle, pokud už některý hydroštel nefungoval, jak měl. 8)
Pitris píše:Pokud vím, tak u aut Honda (ale poslední generace Civiců a Accordů neznám) byly hydroštely pouze u Legenda.....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A "nějak to přešlo" k motorkám - pokračování je zde ve vlákně Moto oleje.....
Odpovědět