Castrol Edge 5w-30,Shell Helix Ultra 5W-40.
Moderátor: Colommbo
Castrol Edge 5w-30,Shell Helix Ultra 5W-40.
Dobrý den všem a prosím o doporučení jednoho z výše uvedených olejů pro Hyundai I30 1.4 benzín.Původní náplň byla Castrol a tak na 1.garančce tam dali Castrol Edge.Nyní mě čeká 2.prohlídka a někde jsem četl, že Shell je lepší - tak nevím a raději se ptám. Ročně ujedu cca 10 000km převážně na okreskách a v městech.Oba oleje splňují požadavky výrobce(API SL,ACEA A3) i když u Castrol neuvádí u tohoto oleje klasifikaci API.Za všechny případné rady děkuji.
Castrol Edge 5W-30
Děkuji za odpověď,ale u výše uvedeného oleje jsem klasifikaci API nikde nenašel.
Castrol EDGE 5w30 je přednostně určen pro motory koncernu VW, proto jsou u něho uvedeny jejich normy - VW504.00/507.00 (a ACEA A3/B4/C3) http://www.olejspol.cz/attachments/eo_z ... -5W-30.pdf Já osobně bych ale volil ten Shell Helix Ultra 5w40, protože ten EDGE má jednu z nejnižších hodnot TBN, a ten Shell lze více teplotně zatížit (to je ta "čtyřicítka").
U toho Edge je uváděna i norma MB a motor I30 prý je konstrukčně podobnýMB,tak nějak to vysvělovali v servisu.A původní náplň byla Castrol SLX předchůdce Edge,ale jinak děkuji za odpověď.Pitris píše:Castrol EDGE 5w30 je přednostně určen pro motory koncernu VW, proto jsou u něho uvedeny jejich normy - VW504.00/507.00 (a ACEA A3/B4/C3) http://www.olejspol.cz/attachments/eo_z ... -5W-30.pdf Já osobně bych ale volil ten Shell Helix Ultra 5w40, protože ten EDGE má jednu z nejnižších hodnot TBN, a ten Shell lze více teplotně zatížit (to je ta "čtyřicítka").
Shell má API SM.Mám tomu rozumět tak,že je ve hře ještě jiný olej?Jestli ano, tak děkuji za tip.modelář píše:Jednak souhlasím s Pitrisem, jednak k tomu ještě dodám, že pokud bych měl volit mezi oleji v API SL a API SM, pak pro motor, který není turbodieselový a není osazen filtrem pevných částic, rozhodně zvolím ten v API SL.
Re: Castrol Edge 5w-30,Shell Helix Ultra 5W-40.
Vycházel jsem z této informace:
Málokterý olej v API SM totiž deklaruje současné plnění i API SL. Mezi takové výjimky patří např. Mobil1.JASK píše:Oba oleje splňují požadavky výrobce(API SL,ACEA A3) i když u Castrol neuvádí u tohoto oleje klasifikaci API.
Re: Castrol Edge 5w-30,Shell Helix Ultra 5W-40.
JJ napsal jsem to nepřesně,správně mělo být API SL a vyšší,jinak děkuji za odpověď.modelář píše:Vycházel jsem z této informace:
Málokterý olej v API SM totiž deklaruje současné plnění i API SL. Mezi takové výjimky patří např. Mobil1.JASK píše:Oba oleje splňují požadavky výrobce(API SL,ACEA A3) i když u Castrol neuvádí u tohoto oleje klasifikaci API.
V té normě API SL - a taky bych ji zvolil raději, než API SM, ale pokud se mění olej kilometrově dřív, než předepisuje výrobce, tak to API SM nevadí - se dají najít výborné oleje, např. http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1286 nebo http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=738 nebo http://www.millersoils.cz/115/xfs-5w40/ nebo třeba Esso Ultron 5w40.....
Mogul 180,-Kč /lPitris píše:V té normě API SL - a taky bych ji zvolil raději, než API SM, ale pokud se mění olej kilometrově dřív, než předepisuje výrobce, tak to API SM nevadí - se dají najít výborné oleje, např. http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1286 nebo http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=738 nebo http://www.millersoils.cz/115/xfs-5w40/ nebo třeba Esso Ultron 5w40.....
Esso 190,-Kč /l
Repsol 219,-Kč /l
XFS 275,-Kč /l a ať v tom mám ještě větší zmatek,tak jsem našel další zajímavý produkt: http://www.olejemaziva.eu/index.php?mai ... ucts_id=85 a teď babo(Pitrisi) prosím poraď.
Pokud použiješ olej renomované a zavedené značky, tak je v podstatě jedno, jaké. Ten MOL je nástupce Slovnaftu, a údajně s kvalitou problémy nemá. Ale je to "třicítka", kterou bych doporučil spíše na krátké jízdy, kdy nehrozí vysoké teplotní a výkonnové zatížení. Pokud budeš jezdit v létě delší štreky (a třeba po dálnici), je vhodnější z hlediska tloušťky mazacího filmu (a rezervy bezpečného mazání) ta "čtyřicítka". A pokud bys zůstal u API SL, tak jestli Mogul, Esso, Repsol nebo třeba ten Millers Oils je asi opravdu celkem jedno - chybu neuděláš ani s jedním z nich. Rozhodni se podle ceny, obalu, dostupnosti.....
Tak ještě jednou děkuji.Pitris píše:Pokud použiješ olej renomované a zavedené značky, tak je v podstatě jedno, jaké. Ten MOL je nástupce Slovnaftu, a údajně s kvalitou problémy nemá. Ale je to "třicítka", kterou bych doporučil spíše na krátké jízdy, kdy nehrozí vysoké teplotní a výkonnové zatížení. Pokud budeš jezdit v létě delší štreky (a třeba po dálnici), je vhodnější z hlediska tloušťky mazacího filmu (a rezervy bezpečného mazání) ta "čtyřicítka". A pokud bys zůstal u API SL, tak jestli Mogul, Esso, Repsol nebo třeba ten Millers Oils je asi opravdu celkem jedno - chybu neuděláš ani s jedním z nich. Rozhodni se podle ceny, obalu, dostupnosti.....