Porovnání norem - 5W30

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
mikky

Porovnání norem - 5W30

Příspěvek od mikky »

Zdravím
situace se má tak,že mi zůstal v ruce olej http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... y-5W-30-5l a tak se ptám zda-li ho nalít bez obav(podzim-jaro) do jednoho z koncernových motorů - AEH 1,6ba 74kw , ASV 1,9tdi 81kw i přes to,že nemá zbožné vw normy?

ps:dle tabulky uvedené normy A1,SL bezpečně převyšují benzínové VW500,502,s 503 na stejné úrovni
a i B1 je rovnocená dieslové VW 505

Ještě dodám,že auta jezdí každý den ráno pouze cca 5km,tím je prakticky dán i zkrácený interval

Díky za rady :wink:
Stejsky77

Příspěvek od Stejsky77 »

Tak schválně porovnej vlastnosti olejů, které mají jak ty říkáš zbožné normy VW a tenhle olej. Já jen zběžně prolítl tabulky a tenhle tvůj olej je dost řídký pro použití v motorech koncernu Ford, pro které je konstruován. Čistě teoreticky by to šlo asi použít v uvedených motorech tak na pár tisíc kilometrů, ale já osobně bych jej radši nalil na řetěz pily :lol: , a do aut koupil něco co tam dle specifikací patří.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Porovnání norem - 5W30

Příspěvek od Pitris »

mikky píše:......situace se má tak,že mi zůstal v ruce olej http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... y-5W-30-5l a tak se ptám zda-li ho nalít bez obav(podzim-jaro) do jednoho z koncernových motorů.....Ještě dodám,že auta jezdí každý den ráno pouze cca 5km,tím je prakticky dán i zkrácený interval.....
Já bych to nedělal - souhlasím se Stejsky77, i když přes zimu, a na 5-ti kilometrové jízdy, a na jeden (zkrácený) interval se motoru zřejmě nic nestane....
mikky píše:.....B1 je rovnocená dieslové VW 505...
....a na toto si přišel kde? Oleje normy 502 a 505 (jak píšeš) jsou v drtivé většině A3/B3.
A krom toho, 500. 502. 503. 505. a co dál? Mezi 00, a 01 bývá markantní rozdíl!
VW503.00 je zcela něco jiného, než 503.01 - stejně tak 505.00 vs 505.01
mikky

Příspěvek od mikky »

Pitris píše:
mikky píše:.....B1 je rovnocená dieslové VW 505...
....a na toto si přišel kde? Oleje normy 502 a 505 (jak píšeš) jsou v drtivé většině A3/B3.
A krom toho, 500. 502. 503. 505. a co dál? Mezi 00, a 01 bývá markantní rozdíl!
VW503.00 je zcela něco jiného, než 503.01 - stejně tak 505.00 vs 505.01
Ale mě přece 505.00 do obyč TDI stačí ne?!
Jinak toto jsem vyčetl ze sešitu olejů od BP,kde na konci udávají tuto tabulku,sice pouze orientační,ale dle ní jsou tyto 2 na stejné úrovni,z čehož patrně vyplývá,že obyč. normy(ne PD,LL,apod) nejsou žádná hitparáda ☺
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27500
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

"Obyčejná" VW505.00 sice není "žádná hitparáda", ale většina olejů A1/B1 ji NEMÁ. A to TEXACO Havoline Energy 5W-30 taky ne. To už spíš mají sníženou HTHS viskozitu právě ty oleje "VW normy" PD a LL.
Odpovědět