Valvoline MaxLife 5W-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Martin147

Valvoline MaxLife 5W-40

Příspěvek od Martin147 »

Co poviete na tento olej? Doporucili by ste ho? (Fabia 1.2 150tkm, spotreba cca. 1l na 15tkm)
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Splňuje VW 502.00 takže je vhodný, rovněž vhodná viskozita.

A pokud jezdíš často dálnice a dáváš tomu "plný kotel" tak nějaké info
http://cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf Doporučuje se potom 5W-50.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Při převažujících kratších jízdách je to vhodná viskozita, a Valvoline je dobrý olej,
na dálnici - jak napsal skodovkar - 5w50, a v obou případech je lepší olej měnit
po 7,5 (max. 10)tkm / nebo po 1roce, pokud nenajedeš ty kilometry.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ako je mozne, ze tento olej dokaze zmensit spotrebu oleja???? Absolutne to nechapem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Ako je mozne, ze tento olej dokaze zmensit spotrebu oleja????
A máš na mysli MaxLife, nebo 5w50? :twisted:

1) MaxLife by měl obsahovat speciální aditiva, která mj. zvyšují elasticitu těsnění v motoru, (která mohou časem tvrdnout), což může snížit spotřebu oleje, a předchází jeho únikům.

2) Viskozitní SAE třída "50" je oproti "čtyřicítce" při provozní teplotě motoru viskóznější - "hustší", proto olej dokáže lépe dotěsnit vůle v motoru.
Hodnota viskozity při 100°C se u "letní" třídy 30 pohybuje kolem 11mm2/s,
u SAE 40 je u většiny značek viskozita při 100°C v rozmezí 13,5 až 14mm2/s,
a "padesátka" má viskozitu při provozní teplotě motoru někde kolem 18-ti mm2/s.
modelář

Příspěvek od modelář »

Pitris píše:
Anonymous píše:Ako je mozne, ze tento olej dokaze zmensit spotrebu oleja????

1) MaxLife by měl obsahovat speciální aditiva, která mj. zvyšují elasticitu těsnění v motoru, (která mohou časem tvrdnout), což může snížit spotřebu oleje, a předchází jeho únikům.
Ještě dodám, že uvolňuje zapečené stírací pístní kroužky, čímž obnovuje jejich správnou funkci.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

dělal sem vyměnu na Octavce 1.9 TDI 66,najeto podle tach,198tis,a dal jsem na zkoušku Valvoline MaxLife 10w40,a spotřeba se zvedla město o 1l, delši jizdy 0.5l,ten olej se važe vice na kov a tim motor jde tiš ,trochu sakl a s Valvoline to bylo lepši a tiši ,ale kvuli spotřebě tam pujde zase Total 10w40 diesel.dat tam Valvoline 5w40 to asi nebude o moc lepši.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

jedná se o spotřebu paliva ne oleje
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..neuraz sa ale s tou spotrebou sa mi to nejako nezdá,nepoviem keby je to zanedbatelne zvyšenie cca max o 0.2 L ale viac mi pride nejake podozrivé..neverím že by MaxLife zvyšil o tolko spotrebu nakolko som ho aj sam použival a nič podobne som si nevšimol..ale stať sa može všetko...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27495
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:dělal sem vyměnu na Octavce 1.9 TDI 66,najeto podle tach,198tis,a dal jsem na zkoušku Valvoline MaxLife 10w40,a spotřeba se zvedla město o 1l, delši jizdy 0.5l,ten olej se važe vice na kov a tim motor jde tiš ,trochu sakl a s Valvoline to bylo lepši a tiši ,ale kvuli spotřebě tam pujde zase Total 10w40 diesel.....
Total normu VW505.00 PLNÍ, Valvoline MaxLife 10w40 NE (nemá ji uvedenou).
Anonymous píše:.....dat tam Valvoline 5w40 to asi nebude o moc lepši.
Možná ano, MaxLife 5w40 totiž normu VW505.00 MÁ.
Freev

Příspěvek od Freev »

modelář píše:
Pitris píše:
Anonymous píše:Ako je mozne, ze tento olej dokaze zmensit spotrebu oleja????

1) MaxLife by měl obsahovat speciální aditiva, která mj. zvyšují elasticitu těsnění v motoru, (která mohou časem tvrdnout), což může snížit spotřebu oleje, a předchází jeho únikům.
Ještě dodám, že uvolňuje zapečené stírací pístní kroužky, čímž obnovuje jejich správnou funkci.
Modeláři, máš s ním nějakou osobní zkušenost? dík
modelář

Příspěvek od modelář »

Já osobně ne, ale když se MaxLife svého času objevil na trhu, tak v AutoBildu na několika youngtimerech a hodně jetých mladších ojetinách zkoušeli, zda to není jen placebo. Výsledky byly překvapivě příznivé a tohle konstatování (o pístních kroužcích) stálo v závěrečném resumé.

Jinak MaxLife 10W-40 jsem opakovaně aplikoval do několika starších a jetějších Civiců, přičemž jeden docela bral olej, a výsledky byly vždy příznivé. U Kie Clarus se dokonce zatáhlo gufero na rozdělovači. Zvýšená spotřeba paliva se nikdy neprojevila - přinejmenším si na to nikdo nestěžoval.
Freev

Příspěvek od Freev »

dík, mě jen zajímalo, zda to není reklamní žvást :D
modelář

Příspěvek od modelář »

Německý AutoBild je samozřejmě nutno číst s vědomím toho, že co je německé, to představuje jakousi limitní hodnotu, k níž se cokoli neněmeckého může pouze z uctivé vzdálenosti přiblížit. A jestliže Valvoline není německý výrobek a jeho MaxLife 10W-40 (tehdy se ještě jiné druhy oleje MaxLife nevyráběly a navíc to byl vůbec první olej tohoto určení na trhu - další výrobci teprve následovali) byl příznivě hodnocen v testu zaměřeném na potvrzení/vyvrácení placebo efektu, tak to o něčem také svědčí. :wink:

P.S.: V jednom případě jsem ho aplikoval dokonce do převodovky Civicu - k maximální spokojenosti jeho uživatele. Podotýkám, že v originálním manuálu k vozidlu nebyla o speciálním provodovém oleji Honda MTF ani zmínka, naopak tam byl předepsán motorový olej minimálních parametrů, které ten MaxLife 10W-40 v pohodě plnil.
Odpovědět