skodovkar píše:To je dobrá diskuze absolutně o ničem. Každý jezdí v tom, na co má, co mu vyhovuje a čemu věří.
Takže tato část diskuze je absolutně o ničem
Ne, tato diskuse rozhodně není "o ničem", a dokonce bych řekl, že je právě "o jádru pudla". Pominu-li otázku financí a víry, k nimž jsem se už dostatečně vyjádřil (proč si někdo kupuje horší auto za více peněz; proč někdo slepě věří právě v tu svou značku, když s žádnou jinou vlastní zkušenosti nemá), pak musím dodat to moje již okřídlené: "Je až neuvěřitelné, s čím vším dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni!"
Nedávno jsem navštívil mého spolužáka, vzděláním a částečně i praxí konstruktéra-strojaře. On je zarytým vyznavačem koncernových vozů, momentálně má Octavii II 2,0 TDI ještě v PD. Nesebral však odvahu odjet s ní na plánovanou dovolenou do Chorvatska (kam jezdí každým rokem, ostatně jako více než půl milionu Čechů...), jelikož má opakované problémy se šestistupňovou převodovkou, kterou mu za poslední měsíc už 2x překopávali. Je to první případ, kdy jsem se s tím setkal, už proto bych si nedovolil zevšeobecňovat, jako to udělal škodovkář ve vztahu k "jakési" Mazdě.
Ale proč to vlastně píšu: Opět jsme vedli vášnivé debaty o autech, tentokrát hlavně o teorii a praxi konstrukce zavěšení kol, a skončili na tom, že "japonská škola", v níž se na rozdíl od té "evropské" počítá i s vlastní flexí prvků zavěšení, resp. je jí dokonce využíváno pro zlepšení jízdních vlastností, podle něho sice dobře funguje na kvalitních vozovkách, ale už z principu nemůže fungovat na rozbitých českých okreskách. A protože jsem u něho byl svým vozem, on bydlí v zapadákově (boží kraj, klid, příroda, prostě super), kde v okolí není o ty rozbité silničky nouze, šli jsme to rovnou prakticky vyzkoušet: Spadla mu čelist a všechno uznal! Ale až poté, co to v praxi vyzkoušel. Jenže jeho vlastně nikdy předtím ani nenapadlo si to sám zkusit - vycházel pouze z toho, co si o tom díky svému vzdělání v oboru myslel. A to on alespoň to odborné vzdělání má, co potom laická veřejnost!