API SM
Moderátor: Colommbo
Tiež ma veľmi zaujala táto téma, nie je to nič nové, že ekologické požiadavky sú často na úkor iných kvalít.
V tejto súvislosti ma však zaujal technický list olejov Valvoline SynPower. Z teto stránky som si stiahol technický list - Synpower Motor Oil 0W-40 5W-30 5W-40 (neviem dať odkaz priamo na technický list, ale po kliknutí na "Passenger Cars Motor Oils" sa zobrazia TL):
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... /pi_sheets
Tu sú v jednom TL uvedené 3 oleje - 0W-40 plní API SJ, 5W-30 a 5W-40 plnia API SM. Všetky však majú podobné TBN (vyše 10) a "sulfidy" 1,2 až 1,3. To na prvý pohľad nevyzerá, že by uvedené oleje SM mali horšie parametre, ako olej SJ. A nesvedčí to ani o zníženom obsahu síry v uvedených olejoch SM.
Aký máte na to názor?
V tejto súvislosti ma však zaujal technický list olejov Valvoline SynPower. Z teto stránky som si stiahol technický list - Synpower Motor Oil 0W-40 5W-30 5W-40 (neviem dať odkaz priamo na technický list, ale po kliknutí na "Passenger Cars Motor Oils" sa zobrazia TL):
http://www.valvolineeurope.com/english/ ... /pi_sheets
Tu sú v jednom TL uvedené 3 oleje - 0W-40 plní API SJ, 5W-30 a 5W-40 plnia API SM. Všetky však majú podobné TBN (vyše 10) a "sulfidy" 1,2 až 1,3. To na prvý pohľad nevyzerá, že by uvedené oleje SM mali horšie parametre, ako olej SJ. A nesvedčí to ani o zníženom obsahu síry v uvedených olejoch SM.
Aký máte na to názor?
mne automechanik povedal ze API SM je dalsia marketingova vec, vsetky oleje su v podstate rovnake, napr. PAO alebo HC je uplne jedno, v podstate jediny rozdiel medzi PAO a HC je v bode tuhnutia. A on najazdil 250tkm na fabii a pouzival olej Hekra 5w-40. Takze si myslim, ze je uplne ale uplne jedno aky olej pouzivate ak splna normu. A co ma zaskocilo, ku kazdemu oleju sa da najst na internete asi 5 roznych tech. listov a v kazdom su trochu ine udaje.
Není to tak pravda, že je jedno jaký olej. Je lepší vybírat mezi osvědčenými výrobci, spoustu lidí o tom může vyprávět, když chtěli ušetřit. Otázka je, zda by na nějaký jiný olej než hekra nedopřál té fabii třeba i 500tkm .Anonymous píše:mne automechanik povedal ze API SM je dalsia marketingova vec, vsetky oleje su v podstate rovnake, napr. PAO alebo HC je uplne jedno, v podstate jediny rozdiel medzi PAO a HC je v bode tuhnutia. A on najazdil 250tkm na fabii a pouzival olej Hekra 5w-40. Takze si myslim, ze je uplne ale uplne jedno aky olej pouzivate ak splna normu. A co ma zaskocilo, ku kazdemu oleju sa da najst na internete asi 5 roznych tech. listov a v kazdom su trochu ine udaje.
Chcelo by to doplniť, z hľadiska ochrany akého konkrétneho motora ináč bude každé odporúčanie vždy len všeobecne -nekonkrétne. Teda, s prepáčením, nanič.
Napríklad pre motor s predpísanou vw 505 00 pri použití oleja
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... tech-5w-40
mi môže byť nejaké API SM ... (napríklad srdečne ukradnuté) .
Napríklad pre motor s predpísanou vw 505 00 pri použití oleja
http://www.liqui-moly.sk/detail/motorov ... tech-5w-40
mi môže byť nejaké API SM ... (napríklad srdečne ukradnuté) .
Podla mna sa tu vsetci hadate o uplne nepodstatnej veci, keby bola pravda to co tu vsetko tvrdite tak by sa vsetky auta po 100tkm rozpadli. ked je API SM zle tak tym padom je 99% olejov zlych. Uz aj Mobil Synt S ma API SM. Moj otec najazdil 320tkm na API SM, a motor stale ide, takze mi dokazte ze API SM je nieco zle. Vyjadrenie od vyrobcu oleja je ze API SM zlepsuje vlastnosti oleja. Takze ja uz vazne tomu nerozumiem.